ההשפעה הפוטנציאלית של דור ה-Z על קידום אתרים
נכתב ע"י אליאב לנקרי
עוסק בקידום אתרים בינלאומי בתחומים תחרותיים כבר למעלה מ-15 שנים. בעלים של הבלוג "אליאבוס קידום אתרים" ושל חברת GHA LTD קידום אתרים בינלאומי.
דור ה- Z, הידוע בכינויו "הזומרים", הוא קבוצת האנשים שנולדו בין השנים 1997 ל- 2010, ומהווים כ– 30% מכלל האוכלוסייה בעולם. רובם כבר בשנות ה- 20 לחייהם והם חלק מכוח העבודה. דור זה נולד בעידן הדיגיטלי והוא בררן ולכן מי שמתעסק בקידום אתרים צריך להיות ער לכך. לכן, השאלה היא האם אתם יודעים מה צריך לעשות כדי לתת לו מענה.
חשיבות השיווק הדיגיטלי לדור ה- Z
לכ– 95% מדור ה– Z יש גישה לסמארטפון, ורוב הגלישה המקוונת שלהם נעשית באמצעות מכשירים ניידים. לכן, דור זה נוכח באופן ניכר ברשתות החברתיות.
איך זה קשור לקידום אתרים? ראשית, קמפיינים ברשתות החברתיות משמרים משתמשים שהגיעו באמצעות מנועי חיפוש (רימרקטינג). בנוסף, מדיה חברתית תבסס את הסמכות והאמינות של האתר, דבר החשוב לקידום אתרים (קראו עוד על EAT).
עניין חשוב לא פחות, על אתרי האינטרנט להיות ידידותיים לניידים, ומלבד התאמה למסכים מכל הגדלים, הם חייבים להתאים גם מבחינת הביצועים (במאי 21 אמור לצאת עדכון שיתן נקודות זכות לאתרים עם ציוני מהירות וביצועים טובים).
בני דור ה-Z בררנים ורגילים לכל ההיצע הקיים באינטרנט. הם יודעים לעשות את ההפרדה בין תוכן אמיתי ואיכותי לבין תוכן חסר תועלת, ואין להם בעיה להתעלם מתכנים שהם לא אוהבים. לכן חשוב לייצר תוכן משמעותי כדי לספק את צרכיו של דור ה- Z.
מדוע הם חשובים לעסק שלכם?
אני לא מתכוון להבהיל אתכם, אבל אם 30% מאוכלוסיית העולם הוא נתון מרשים, קחו נשימה עמוקה. כ– 40% מכלל הצרכנים הם מדור ה– Z, ויש להם דאגות שונות בהשוואה לדורות אחרים. למשל, הם עסוקים הרבה יותר בדרכים לחסוך כסף והם רוצים להרגיש שגרמו לשינוי בעולם.
הם חשובים מאוד לעסק שלכם מכיוון שהם מהווים פלח גדול מהצרכנים, ולדעה שלהם יש כוח עצום ברשת.
כיצד דור ה- Z משתמש במנועי חיפוש?
פרסום לדור ה- Z מהווה אתגר אמיתי. על מנת לשכנע אותו לגשת לאתר שלכם נדרשת כותרת מושכת ותיאור קצר העונה בדיוק על הצורך לשמו הם ביצעו את החיפוש.
יכולת הריכוז שלהם היא כ– 8 שניות, ובזמן זה הם צריכים לסרוק עמוד תוצאות שלם. אל תסיקו מכך שאין להם יכולת להתמקד. היות והם נולדו לעולם הדיגיטלי, היכולת שלהם לעבד מידע גבוהה מאוד. הם משתמשים בשאילתות זנב ארוך ומחפשים מענה וסמכות במקום אחד, במהירות האפשרית.
לכן, התשובה לשאילתה שלהם צריכה להיות ישירה ומדויקת. כדי לשמור עליהם, התוכן חייב לעלות מהר מאוד ולהכיל את מה שהם מחפשים. זה המפתח להשגת לקוחות ומבקרים מדור ה- Z ושימורם.
מהי אסטרטגיית קידום האתרים הטובה ביותר עבור דור ה- Z?
דיוק, מהירות וידידותיות לנייד הם חובה כדי לשרוד את ההשפעה של דור ה-Z על קידום אתרים. ישנם שלושה דברים עיקריים שיש להשתמש בהם בבניית אסטרטגיה למשיכת לקוחות ושימורם:
מעורבות ואמון מותג
היות שמבחינת דור ה- Z התפיסה של ערך שונה לחלוטין משאר הדורות, חשוב להציע ערך מוסף מעבר לתוכן. כיצד האתר שלכם תורם לחברה, או לפחות לקבוצת אנשים? האם המבקרים באתר שלכם מרגישים שהזמן בו הם מבלים באתר שלכם הוא כדאי או שהוא בזבוז זמן?
אסטרטגיות ליצירת מעורבות ואמון של המותג כוללות:
- תנו למשתמשים לייצר תוכן (כמו ביקורות, הערות, המלצות, תמונות) והשתמשו בו.
- התמקדו ביצירת מותג שהוא בלתי נשכח והפכו אותו לחלק מחווית המשתמש.
- בדקו מה המתחרים שלכם עושים וגלו מה חסר להם כדי להיות ייחודיים ושונים מכולם ויישמו זאת באתר שלכם. המטרה היא שבפעם הבאה שמשתמש יחשוב על הנושא בו האתר שלכם עוסק, המותג שלכם יהיה הדבר הראשון שהוא יחשוב עליו.
מדיה חברתית
נוכחות חזקה ברשתות החברתיות, במיוחד עם אינטראקציות רבות, היא אחד הפרמטרים החשובים המשמשים את משתמשי דור ה- Z להערכת אמינות של אתר. לכן חשוב מאוד להקדיש זמן ליצור פרופילי מדיה חברתית איכותיים.
בנוסף, מדיה חברתית כשלעצמה יכולה לייצר את ההפניות וההמרות שהאתר שלכם מיועד להן. כאשר עושים זאת נכון, ההשקעה תשתלם בטווח הארוך.
תוכן וידאו
Twitch ו- YouTube מוכיחים שסרטונים יכולים לתפוס את תשומת ליבם של דור ה- Z. לחלק מהמשתמשים אין סבלנות לקרוא את כל התוכן, גם אם הוא משמעותי, והם יעדיפו לצפות בסרטון. לכן, שקלו להוסיף לדף גם תוכן וידאו, שניתן להשתמש בו לקידום האתר ברשתות החברתיות.
אתר שהושקעה בו יותר עבודה מאשר כתיבת תוכן בלבד, ערכו יעלה בצורה ניכרת בעיני דור ה- Z.
סיכום על ההשפעה של דור ה- Z על קידום אתרים
התעלמות מההשפעה של דור ה- Z על קידום אתרים היא כמו התעלמות מחשיבותם של מכשירים ניידים.
הדגשים העיקריים הם שהאתר שלכם צריך להיות סמכות בנושא בו הוא עוסק ולאפשר לדור ה- Z להיות מעורב בו בדרך כלשהי. אם אתם מצליחים למשוך את תשומת ליבו ולספק מידע משמעותי בזמן שיא, אתם בדרך הנכונה.
נכתב ע"י אליאב לנקרי
עוסק בקידום אתרים בינלאומי בתחומים תחרותיים כבר למעלה מ-15 שנים. בעלים של הבלוג "אליאבוס קידום אתרים" ושל חברת GHA LTD קידום אתרים בינלאומי.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…