פייסבוק מתריעה מפני פגיעה ביכולות הטירגוט ב-אודיינס נטוורק

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

כמו שדווח בטרגטת בחודש יוני האחרון, ההכרזה של אפל על הגדרות הפרטיות החדשות במכשירי אייפון, צפויה לפגוע ביכולות מנהלי הקמפיינים, לבצע מעקב ומדידת הביצועים וכן בטירגוט הקהלים.

השינוי הצפוי להיכנס לתקופו עם השקת מערכת ההפעלה iOS 14 בספטמבר הקרוב, יכיל את האפשרות לחסום מתן גישה למפרסמים כפונקציית ברירת המחדל של המכשיר.

חסימת מתן גישה למפרסמים במכשירי אייפון במערכת ההפעלה iOS 14

כתוצאה מכך, פייסבוק הודיעה למפרסמים וכן לפאבלישרים ברשת הקהלים/מדיה שלה (Audience Network) על פגיעה צפויה ביכולות טירגוט המודעות והצגתן לקהלים רלוונטיים דרך מערכת הקמפיינים.

לפי פייסבוק, חלק ממשתמשי iOS 14 לא ייחשפו כלל למודעות של רשת הקהלים, וחלק אחר ייאלץ להסתפק בפגיעה אפשרית בחוויית הגלישה בעקבות הצגת מודעות פחות רלוונטיות עבורם.

כמו כן, אחת ההשלכות צפויה להיות ירידה ב-CPM (מחיר הפרסום ל-אלף חשיפות), דבר אשר יפגע בראש ובראשונה בבעלי האתרים והאפליקציות (פאבלישרים) אשר משתמשים ברשת הקהלים ככלי מוניטיזציה עבור התוכן שלהם אשר מוגש בחינם לציבור.

חלק מהמפרסמים יוכלו להנות מ-CPMים נמוכים יותר, אך סביר להניח שאפקטיביות הפרסום תפגע ואפשרי שהאפקט יתקזז במלואו. פגיעה נוספת לבעלי האתרים/אפליקציות תסתכם בכך שמפרסמים אשר ביצועי הקמפיינים שלה ברשת הקהלים תופחת, יניידו את התקציב לערוצים אחרים.

פייסבוק מציינים כי מחקר שנעשה ברשת הקהלים שלהם מצא כי קמפיינים בהם לא נעשה שימוש ביכולות הטירגוט המתקדמות אשר עד כה היו נגישות לכלל המפרסמים, הביאו לירידה של כ-50% בהכנסות של פאבלישרים. לפי פייסבוק, מדיניות הפרטיות החדשה באייפונים עשויה להוביל לירידה גדולה אף יותר.

ב-2017 פייסבוק דיווחה כי למעלה ממיליארד אנשים נחשפו למודעות ה-Audience Network. זאת בתקופה בה הפרסום ברשת הקהלים רק החל לתפוס תאוצה. לא מופרך לצפות כי היום ההשפעה של רשת הקהלים משמעותית חזקה יותר.

פייסבוק הוסיפה כי במהלך החודשים הקרובים היא תפתח שיפורים עבור ה-Audience Network שלה, ותוציא SDK חדש לפאבלישרים אשר יכיל כלים חדשים שיעזרו להתמודדות עם השלחות מדיניות הפרטיות החדשה של ה-iOS 14.

מקור: socialmediatoday.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן