מכה למנהלי קמפיינים: משתמשי אפל יוכלו להסיר בקלות את אפשרויות המעקב והנתונים שאפליקציות אוספות אחריהם ב-Ios

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י רוברט נחום

מייסד ומנכ"ל טופנדה. מומחה שיווק וקידום אפליקציות, ASO, יועץ לחברות בתחומי השיווק הדיגיטלי, המובייל ו-התוכן.

אפל הכריזה בכנס המפתחים הגדול שלה על שינויים קריטיים בכל הקשור לפרטיות המשתמשים שלה ב-Ios. אפל תדרוש ממפתחי האפליקציות לדווח באופן עצמאי על נהלי הפרטיות של האפליקציה שלהם, לסכם בבירור את פרטי הפרטיות בחנויות האפליקציות, כך שמשתמשים יוכלו לראות את המידע עוד לפני שהם מורידים את האפליקציה. הרעיון כאן הוא שהאפליקציות יהיו כמה שיותר "שקופות" כלפי המשתמשים שלהם, כמו-כן, לאפשר גם למשתמשים לשלוט במידע הקשור לנתונים שהאפליקציה אוספת עליהם.

בעבר, החברה ספגה ביקורות רבות על האופן בו אפליקציות שנמצאות ב-ios אוספות מידע על משתמשי האפליקציות, המהלך הזה בא גם ליישר קו עם המתחרה (Android), שגם ביצעו שינויים דומים במערכת ההפעלה שלה.

אפשרויות הפרטיות החדשות במכשירי אפל
אפשרויות הפרטיות החדשות במכשירי אפל

"אנו מאמינים כי המעקב תמיד צריך להיות שקוף ובשליטתך," אמרה קייטי סקינר, מנהלת הפרטיות באפל, במהלך המצגת. משתמשים, למשל, יראו התראות בזמןאמת שמתריעות להם כאשר אפליקציה רוצה לקבל אישור לעקוב אחרי פעילות המשתמשים. משם המשתמשים יוכלו לבחור האם "אפשר מעקב" או "לבקש מהאפליקציה לא לעקוב".

במילים אחרות, אפל מרימה את הפונקציונליות של מעקב אחר משתמשים מתפריט ההגדרות של הטלפון ומפנה אליו תשומת לב ברגע השימוש, מה שסביר להניח שיותר אנשים יאפשרו זאת.

למרות שהמהלך טוב לצרכנים ולאלה שדוגלים בשקיפות בכל הקשור לפרטיות, ההתראות החדשות מזיקות גם למפתחים שמסתמכים על מודל עסקי של רווח ממודעות. בנוסף, אפל תציג גם התראות המתריעות על סוגי הנתונים שאפליקציה עשויה לאסוף ולקשר לחשבון, למכשיר או לזהות שלהם, שיכולים לכלול אנשי קשר, היסטוריית גלישה, מזהים, רכישות, מידע פיננסי ומיקום.

דבר נוסף שעלה בכנס האחרון של אפל, למשתמשים תהיה אפשרות לשתף רק את המיקום המשוער שלהם עם האפליקציה, ולא את המיקום המדויק של המשתמש.

מקור: adexchanger.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן