פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י שירלי פרישקולניק

מאיירת, מעצבת וכותבת תוכן.

פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק. לפי פייסבוק, מטרתה היא לוודא שמשתמשים צופים בתוכן בעל ערך עבורם בראשית הפיד שלהם, בכל פעם שהם פותחים את האפליקציה. לדבריה, כיוון שבפיד יש בכל רגע נתון יותר תוכן ממה שמשתמשים יכולים לצרוך, הפלטפורמה משתמשת באלגוריתם על מנת לקבוע את סדר ההופעה של הפוסטים בפני המשתמשים.

הסרטון מפרט את ארבעת האלמנטים המרכזיים אותם משקלל האלגוריתם בבחירת סדר התוכן הרלוונטי לכל משתמש:

מלאי – מאגר הפוסטים האפשריים בכל יום ומבוססים על העמודים והאנשים אחריהם המשתמש עוקב, התוכן שהוא שיתף והגיב לו או עשה לו לייק, כמו גם הקבוצות אליהן הוא שייך והמודעות בהן הוא צופה.

סימנים – לאחר איסוף הפוסטים למאגר המלאי, האלגוריתם משתמש במגוון של סימנים על מנת לקבוע את הרלוונטיות של כל פוסט למשתמש, בהתבסס על ההקשר בין המשתמש לאדם או לעמוד ששיתף אותו, כולל אינטראקציות עבר שלו איתם. האלגוריתם גם מתחשב בסוג הפוסט, האם מדובר בתמונה, וידיאו או קישור, ומשקלל זאת בהתבסס על אינטראקציות עבר.

תחזיות – בהתבסס על תוצאות הסימנים, חוזה האלגוריתם את הסבירות בה המשתמש יגלה מעורבות בכל פוסט חדש, על מנת לנסות ולהראות לו רק את הפוסטים בהם יגלה עניין.

דירוג – לבסוף האלגוריתם יעניק דירוג לכל פוסט במאגר התוכן של המשתמש, על מנת לדרג אותם לפי סדר רלוונטיות, תוך לקיחת כל האלמנטים בחשבון. ככל שהדירוג גבוה יותר, כך יופיע הפוסט גבוה יותר בפיד של המשתמש בפלטפורמה.

פייסבוק אף מציינת כי משתמשים יכולים לבצע התאמות אישיות בפיד שלהם על ידי שימוש בכלים כמו כלי המועדפים, המאפשר לבחור 30 עמודים ומשתמשים שבתוכן שלהם הם הכי מעוניינים לצפות, או לחילופין לסדר את התוכן בפיד שלהם כך שיופיע בסדר כרונולוגי (אפשרות המתאפסת בכל שימוש). כמו כן, פייסבוק מאפשרת למשתמשים לסמן תוכן שאינו רלוונטי להם על מנת שהאלגוריתם יתחשב בכך בעתיד ויציג להם פחות פוסטים בסגנון.

בנוסף, פייסבוק מדגישה כי תוכן המפר את מדיניות הפלטפורמה, כמו תוכן המפיץ שנאה או אימג׳ים אלימים, לרוב יוסר עוד לפני שיגיע לעיניי המשתמשים, ותוכן שאינו מספיק פוגעני על מנת להיות מוסר מלכתחילה, ידורג נמוך כך שמעט אנשים יצפו בו.


פייסבוק פרסמה לא מזמן הסבר דומה על האופן בו עובד הפיד באינטסגרם, שפועל בדרכים דומות מאוד. 

לפוסט ההסבר של פייסבוק בנושא >>> facebook.com

 

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן