כל מה שצריך לדעת על גוגל אנליטיקס 4 החדש

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

ב-14 באוקטובר גוגל השיקה רשמית את הגרסה החדשה של ה-Google Analytics אשר תקרא "גוגל אנליטיקס 4". למה 4? לא ממש ברור שכן לא היו 2,1 או 3…

הגרסה המקורית והראשונה קיבלה את השם Classic, והשניה שנמצאת בשימוש היום נקראת Universal Analytics מאז 2012. מכאן אנחנו קופצים היישר אל Google Analytics 4.

גוגל אנליטיקס 4 החדש

איך יוצרים חשבון ב-גוגל אנליטיקס החדש

אחד החידושים המעניינים הוא הקלות שבה אפשר לפתוח Property (נכס) של גוגל אנליטיקס 4. כמובן בהנחה שכבר יש לכם כבר גוגל אנליטיקס:

  1. פתחו נכס חדש ובחרו באפשרות Apps and Web
    פתיחת גוגל אנליטיקס 4 1

  2. העתיקו ושמרו את מזהה החשבון החדש שקיבלתם שמתחיל באות G.

  3. היכנסו לאחד הנכסים הקיימים שלכם, רצוי הנכס שאתם משתמשים בו לרוב וכל האיוונטים והחשבונות מקושרים אליו, ואז גשו אל Property Settings >> Tracking ID >> Connected Site Tags

    פתיחת גוגל אנליטיקס 4 2

  4. העתיקו את מזהה החשבון המתחיל באות G כמו שעשיתי בצילום מתחת, ותנו שם לנכס החדש.
    פתיחת גוגל אנליטיקס 4 3

  5. בצעו את החיבור דרך חשבון גוגל אנליטיקס קיים או תג מנג'ר, בהתאם לאופן בו הגוגל אנליטיקס מוטמע. אם הוא מוטמע ישירות בקוד, אז בחרו בחיבור דרך גוגל אנליטיקס. אם הוא מוטמע דרך התג מנג'ר, בחרו באפשרות החיבור דרך התג מנג'ר. וזהו 🙂
    פתיחת גוגל אנליטיקס 4 4

מה חדש בגוגל אנליטיקס 4?

לגרסה החדשה נוספו פיצ'רים שכבר נפתחו בעבר בגוגל אנליטיקס, והשימוש בחלק התאפשר דרך גרסה ה App & Web שהייתה קיימת מאז 2019, וגוגל האנליטיקס 4 החדש למעשה מחליף אותה. מה הם הפיצ'רים המרכזיים שנוספו:

  1. דוחות מבוססים למידת מכונה והסקה סטטיסטת. הדבר מאפשר לעשות חישובי LTV (ערך חיי לקוח) לאורך זמן, במקום ההתמקדות בכניסות לאתר.
    גוגל אנליטיקס 4 - מדידת LTV ו-Churn

  2. אינטגרציה הרמטית יותר עם גוגל אדס ויוטיוב:
    הדוח בסעיף הקודם מתאפשר בין היתר בזכות החיבור הטוב יותר בין גוגל אנליטיקס לבין הקמפיינים בגוגל אדס. כמו כן, בגרסה החדשה ניתן יהיה למדוד גם המרות שהתרחשו בעקבות צפייה בסרטונים בערוץ היוטיוב. ההמרות מיוטיוב ייוחסו בגרסה החדשה גם ל-Engaged View, ויקראו EVC – Engaged View Conversions. 
    גוגל אנליטיקס 4 - מדידת המרות מצפיות ביוטיוב
  3. איוונטים מובנים ללא צורך בפיתוח:
    בגרסה הקודמת של הגוגל אנליטיקס Universal, נדרשנו לעשות שימוש רב בגוגל תג מנג'ר כדי למדוד איוונטים בתוך הדפים. לדוגמא – צפייה בסרטון, גלילה בעמוד, הורדה של קובץ, וכו'. בגוגל אנליטיקס הרבה מהאיוונטים האלה מובנים ואוספים את המידע באופן עצמאי (Automatically collected events). למידע נוסף בנוגע ליצירה ושימוש באיוונטים בגוגל אנליטיקס החדש בקרו כאן.

  4. שליטה טובה יותר בניהול הדאטה לצורכי ה-GDPR והגנה על פרטיות. בגרסה החדשה תהיה אפשרות לבצע מחיקה של דאטה בהתאם לבקשת משתמשים תוך פגיעה מנימלית בנתונים אחרים.

  5. התאמה לעולם ללא Cookies. הגרסה החדשה מתבססת על ניתוח נתונים והצגת תובנות עסקיות (Insights) בעזרת כלים של הסקה סטטסיטית. המגמה בעולם סביב נושא הפרטיות מקשה על ניתוח נתונים עסקיים שנאספים על-ידי Cookies. אף כי גוגל לא מספיקה לעשות שימוש בהן, הגרסה החדשה של הגוגל אנליטיקס מתאימה לעבודה בתנאים בהם יש פחות דאטה שנאסף דרך Cookies.

אם אתם עדיין חדשים בגוגל אנליטיקס, מוזמנים לקרוא את המדריך המלא לגוגל אנליטיקס שכתבתי. המדריך הוא עבור הגוגל אנליטיקס Universal, שעדיין ממשיך להיות כלי עבודה מרכזי, עבור רוב בעלי האתרים.

מקור: blog.google

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן