גרסת ה-Web+App של גוגל שהושקה לפני כשנה, תכיל יכולת ניתוח ויצירת קהלים מתקדמת המתבססת על אלגוריתם של ניבוי כוונות רכישה לאתרים, וניבוי הסתברות נטישה (Churn) עבור אפליקציות.
יצירת קהלים מבוססים ניבוי
ניתן יהיה ליצור קהלים לטירגוט או לריטרגטינג בגוגל אדס בהתבסס על קבוצות הניבוי הבאות:
- צפויים לבצע רכישה ב-7 הימים הקרובים (Likely 7 days purchases)
- צפויים לבצע רכישה ראשונה ב-7 הימים הקרובים (Likely first-time 7 days purchases)
- רוכשים שאינם צפויים לבקר באפליקציה ב-7 הימים הקרובים (Likely 7-day churning purchasers)
- משתמשים הצפויים לא לבקר באפליקציה ב-7 הימים הקרובים (Likely 7-day churning users)
לפי גוגל, השדרוג מגיע בזכות היכולת לטרגט משתמשים על סמך אלפי נקודות דאטה המנותחות ע"י גוגל. היום על מנת לטרגט קהל בעל כוונות רכישה, האפשרות הטובה ביותר העומדת בפני מפרסמים היא יצירת קהל של יוזרים אשר הוסיפו מוצר לעגלה (Add to cart) או הגיעו לדף התשלום (checkout). בזכות הקהלים המנובאים החדשים, ניתן יהיה לבנות קהל טירגוט של בעלי כוונות רכישה גבוהות בהתבסס על האלגוריתם של גוגל אנליטיקס.
לצורך יצירת הקהל, גוגל דורשת לפחות 1,000 יוזרים שרכשו באפליקציה או באתר, ו-1,000 משתמשים שלה. על סמך הניתוח נתוני שתי קבוצות המשתמשים גוגל מצליחה לנבא את הקהלים שירכשו או ינטשו את האפליקציה בהסתברות הגבוהה ביותר.
ניתוח איכות משתמשים לפי מטריקות הניבוי
בנוסף ליכולת ליצור קהל על בסיס אלגוריתם הניבוי, גוגל אנליטיקס גם מאפשרת ניתוח סגמנטים של משתמשים על בסיס מטריקת מבוססות ניבוי כוונות רכישה.
היכולת הזאת תאפשר לנתח קמפיינים לפי רמת כוונות הרכישה של היוזרים שהגיעו דרך קמפיין ספציפי, כתוצאה מכך לנתב נכון יותר את התקציב בין ערוצי השיווק השונים.
יכולות אלו צפויות להשתחרר בשבועות הקרובים לכל החשבונות שעומדים בתנאי הסף, שהם חשבון Web+App, לפחות כ-אלף רכישות שנרשמו בחשבון.
מקור: blog.google