כמו שדווח בטרגטת בחודש יוני האחרון, ההכרזה של אפל על הגדרות הפרטיות החדשות במכשירי אייפון, צפויה לפגוע ביכולות מנהלי הקמפיינים, לבצע מעקב ומדידת הביצועים וכן בטירגוט הקהלים.
השינוי הצפוי להיכנס לתקופו עם השקת מערכת ההפעלה iOS 14 בספטמבר הקרוב, יכיל את האפשרות לחסום מתן גישה למפרסמים כפונקציית ברירת המחדל של המכשיר.
כתוצאה מכך, פייסבוק הודיעה למפרסמים וכן לפאבלישרים ברשת הקהלים/מדיה שלה (Audience Network) על פגיעה צפויה ביכולות טירגוט המודעות והצגתן לקהלים רלוונטיים דרך מערכת הקמפיינים.
לפי פייסבוק, חלק ממשתמשי iOS 14 לא ייחשפו כלל למודעות של רשת הקהלים, וחלק אחר ייאלץ להסתפק בפגיעה אפשרית בחוויית הגלישה בעקבות הצגת מודעות פחות רלוונטיות עבורם.
כמו כן, אחת ההשלכות צפויה להיות ירידה ב-CPM (מחיר הפרסום ל-אלף חשיפות), דבר אשר יפגע בראש ובראשונה בבעלי האתרים והאפליקציות (פאבלישרים) אשר משתמשים ברשת הקהלים ככלי מוניטיזציה עבור התוכן שלהם אשר מוגש בחינם לציבור.
חלק מהמפרסמים יוכלו להנות מ-CPMים נמוכים יותר, אך סביר להניח שאפקטיביות הפרסום תפגע ואפשרי שהאפקט יתקזז במלואו. פגיעה נוספת לבעלי האתרים/אפליקציות תסתכם בכך שמפרסמים אשר ביצועי הקמפיינים שלה ברשת הקהלים תופחת, יניידו את התקציב לערוצים אחרים.
פייסבוק מציינים כי מחקר שנעשה ברשת הקהלים שלהם מצא כי קמפיינים בהם לא נעשה שימוש ביכולות הטירגוט המתקדמות אשר עד כה היו נגישות לכלל המפרסמים, הביאו לירידה של כ-50% בהכנסות של פאבלישרים. לפי פייסבוק, מדיניות הפרטיות החדשה באייפונים עשויה להוביל לירידה גדולה אף יותר.
ב-2017 פייסבוק דיווחה כי למעלה ממיליארד אנשים נחשפו למודעות ה-Audience Network. זאת בתקופה בה הפרסום ברשת הקהלים רק החל לתפוס תאוצה. לא מופרך לצפות כי היום ההשפעה של רשת הקהלים משמעותית חזקה יותר.
פייסבוק הוסיפה כי במהלך החודשים הקרובים היא תפתח שיפורים עבור ה-Audience Network שלה, ותוציא SDK חדש לפאבלישרים אשר יכיל כלים חדשים שיעזרו להתמודדות עם השלחות מדיניות הפרטיות החדשה של ה-iOS 14.
מקור: socialmediatoday.com