שם: אלעד לוי
תפקיד: VP Product & Marketing
אלעד לוי, בן 35 ממודיעין, נמצא בתחום השיווק בדיוק עשור. עשיתי את כל התפקידים, ממנהל שיווק בתוך חברה, תפקידי סוכנות, מנהל דיגיטל בחברה, פרילנסר בתחום ה-web analytics ו-marketing automation , עד בעצם התפקיד הנוכחי שזה סמנכ״ל שיווק ומוצר ב-Fixel. אני מגיע מעולמות של הצדדים היותר טכניים של שיווק, בעצם לפתור את הבעיות היותר כבדות, אני יודע לגשר בין צוותי המרקטינג, שהם הלקוחות שלנו לרוב, לבין צוותי הפיתוח.
הקמתי את עמוד הפייסבוק משפטים וביטויים שלא תפסו שצמח אורגנית עם השנים בצורה מאוד יפה. אף פעם לא הצלחתי באמת להתחייב אליו.
באיזה רשת חברתית אתה מבלה הכי הרבה זמן לצורך מקצועי ולמה:
אלעד לוי: פייסבוק, אני חושב שהקבוצות המקצועיות שנמצאות שם הן הכי פעילות והכי מאתגרות, גם ברמה של כשאני רוצה לשאול שאלה ולקבל תשובה מקצועית אני אלך למקומות האלה, וגם כשאנשים מחפשים תשובות אז אני כאוטוריטה יכול לבוא ולדבר גם על המוצר שלי ולדעת ששם באמת נמצא הקהל שלי.
אם לא היית מתעסק בשיווק אז מה היית עושה?
אלעד לוי: באופן בלתי נמנע כנראה הולך לתכנות.
מה הדבר הכי חשוב שלמדת על תחום השיווק בשנה האחרונה?
אלעד לוי: אני חושב שבסוף בשנה האחרונה, שנת הקורונה, למדנו על החשיבות שבתכנון לטווח ארוך. הרבה פעמים התוכניות הקצרות שלנו, הטקטיות, נקטעות בגלל שינויים כאלה ואחרים, אבל כשיש לך תכנית בסיסית לטווח הארוך שבה אתה באמת מנתח מי הצרכנים שהולכים להשתמש במוצר שלך, מה מבדל אותך מהמתחרים שלך וכל התהליכים היותר נכונים וארוכי הטווח האלה, אז גם אם אתה משנה טקטית משהו בגלל מגיפה עולמית למשל, עדיין יש לך איזשהו מצפן ברור שמנחה אותך קדימה.
מאיזה בלוג/אתר/ספר למדת הכי הרבה דברים על שיווק, תן דוגמא אחת לדבר כזה שלמדת?
אלעד לוי: ספר שאני כל הזמן חוזר אליו זה lost and founder של רנד פישקין, המייסד של Moz. הוא נותן שם הרבה דוגמאות, אבל אחת הדוגמאות שהכי תפסה אותי זה ׳אובר אופטימיזציה׳. הוא מתאר שם איזשהו תהליך שהוא עבר עם conversion rate experts, חברה שעוסקת ב-conversion rate optimisation שיצרו לו פאנל מדהים שקינברט כמו מטורף והביא להם ערימות על ערימות של הרשמות, אבל בגלל שהם לא עשו את זה מול הקהל הנכון, בטווח הרחוק זה יצר להם יותר נזק ורעש מאשר תועלת לארגון. זה חוזר לנקודה שבאמת להבין למי אני פונה ועם איזה הצעה אני פונה, זה הדבר הבסיסי שצריך להבין לפני שרצים להריץ קמפיינים ו-conversions וכל המשחקים הטקטיים האלה.
תן שלושה דברים/משימות שאתה עושה בבוקר כשאתה מגיע מתחיל את היום:
אלעד לוי: סדר היום שלי יתחיל במעבר על כל הפלטפורמות של החברה. יש לי תמיד דוח שאני מקבל בבוקר על פעילות יום האתמול, שמסכם לי טראפיק ולידים, כל הדברים שקרו שם. אח״כ לבוא ולנקות שולחן מה שנקרא, מיילים וכל הפניות, כי בגלל שאנחנו עובדים בשעונים הפוכים מול ארה״ב מצטבר תמיד רעש מהלילה שצריך לנקות. משם בעצם מתחיל תכנון יום, איזה דברים חשוב לי לסיים היום – אני כותב אותם וככה יודע שאת זה אני הולך לבצע היום.
מה היא האוטומציה הכי חשובה שיש לך בעבודה?
אלעד לוי: אז אני פריק של אוטומציה ואני באמת מנסה לחבר הרבה מאוד מערכות וזאת אחת ההפרעות הגדולות שלי. אני בניתי לנו את האוטומציה הגדולה והחשובה בחברה שבעצם מנהלת את הרישום של הלקוחות למוצר וכל פעולה שהלוקח נוקט בה מייצרת איזושהי שרשרת שלפעמים קורית מאחורי הקלעים ולפעמים היא גלויה לנו, ויודעת גם לעשות אסקלציה בהתאם לצורך. עד היום זו אולי הגאווה הכי גדולה שלי.
ספר על הקמפיין הכי מוצלח שהיית שותף לו בשנה האחרונה:
אלעד לוי: אחד הקמפיינים שאנחנו הכי אוהבים לדבר עליו הוא בעצם קמפיין אורגני שהיינו צריכים לעשות, לאו דווקא מהשנה האחרונה ,אבל לצורך העניין. הבנו בעצם שאנחנו לא יכולים להתמודד מול ענקים שמתחרים מולנו באופן ישיר על התוצאות האורגניות עבור ביטויים מסויימים. אנחנו עובדים מול Adroll, Criteo, אז אנחנו דוד מול גוליית. המהלך שלנו התמקד בלחפש תוצאות מיושנות בגוגל ולהציע למפרסמים ספקים שאינם מתחרים שלנו, כלומר פתרונות SEO, פתרונות CRM, כל מיני דברים אחרים, שהם מספיק חזקים כדי להיות מדורגים בעמוד הראשון על ביטויים שחשובים לנו אבל לא איכפת להם באופן ישיר מהביטוי כי זה לא המוצר שהם מוכרים, לבוא ולעדכן להם את התוכן. עשינו הרבה פניות כאלו וקיבלנו הרבה תשובות חיוביות, עדכנו הרבה מאוד תוכן והשתלטנו על החיפוש בעצם דרך תוצאות של צד שלישי שמדברים עלינו ולכן גם נתפסים הרבה יותר מהימנים ע״י לקוחות; אז יש לנו הרבה יותר טראפיק אורגני כי החיפוש מצביע עלינו בביטויים רלוונטים ויש לנו טראפיק יפה מאוד של הפניות שפשוט אנשים לוחצים על התוצאות, מקבלים המלצה על Fixel ומגיעים אלינו מצד שלישי וזה בעצם עד היום אחד ממנועי הצמיחה הכי משמעותיים שלנו.
איזה תכונת אופי או כישור חייב להיות לכל מנהל שיווק?
אלעד לוי: הדבר הכי חשוב זה דחיית סיפוקים, אנשים לא מבינים שדברים לא קורים באופן מיידי. צריך לייצר תהליכים שהם ארוכי טווח ומבינים את השוק ולא להסתנוור מכל איזשהו ריגוש חולף שבא מול העיניים.
באיזה כלי או כלים חינמיים אתה עושה שימוש מקצועי היום, אבל אם הם היו עולים כסף, בטוח שהיית משלם:
אלעד לוי: יש את Integromat, שכל החיים שלנו בנויים שם ואנחנו היום קצת מעל הרובד החינמי שלה, כנראה שהייתי מוכן לשלם הרבה מעבר לכך.
על טוויטר הייתי מוכן לשלם מנוי כדי להפוך אותו לסביבה נקייה יותר ובלי כל הבוטים ולהפוך אותו לכלי עבודה יותר משמעותי.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…