פייסבוק חושפת: כך תשיגו יותר חשיפה אורגנית לסרטונים שלכם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י שירלי פרישקולניק

מאיירת, מעצבת וכותבת תוכן.

מנהלת מוצר בפייסבוק,  Mahncy Mehrotra, חלקה בשידור לייב שהועבר בעמוד המדיה של פייסבוק מספר טיפים בנושא חשיפה של תכני וידאו בפלטפורמה. בראיון הקצר מסבירה מנסי באופן כללי כיצד האלגוריתמים של פייסבוק מנתחים את תכני הוידאו בפלטפורמה ולמעשה קובעים את מידת החשיפה ממנה יהנו התכנים המועלים לפייסבוק.

רוב המידע שחלקה מנסי היה כללי למדי, אך היא כן מציינת מספר טיפים שיכולים לסייע למשווקים המשתמשים בתוכן וידאו למקסם את היכולות בפלטפורמה. לדבריה, פייסבוק מעוניינת בראש ובראשונה בכך שהמשתמשים שלה יהנו כמה שיותר מהפלטפורמה ויקבלו ערך מוסף מהזמן שהם מבלים בה, לכן האלגוריתם שלהם מנסה לבצע התאמה בין תחומי העניין של המשתמש עם מה שידוע לפייסבוק על התוכן המועלה. על מנת לפשט את הנושא, מסבירה מנסי כי אם לדוגמא משתמש חובב מאוד צפייה בסרטוני כלבים, האלגוריתם של פייסבוק ינסה להציע לו סרטונים המציגים תוכן שקשור לכלבים, תוך התחשבות באיכות ואמינות הסרטון כמובן.
מנסי מסבירה כי גורמים רבים נכללים בחישובים, כולל הסבירות שהמשתמש ישב לצפות בתוכן המוצע לו והסבירות שהסרטון יעורר מעורבות כלשהי במשתמש כמו שיתופו, לייק או השארת תגובה.

באופן לא מפתיע היא מדגישה כי ככל שסרטון יעורר מעורבות רבה יותר אצל המשתמשים והם יפיצו את התוכן לחבריהם, כך יפתחו בפני היוצר יותר אפשרויות מונטיזציה בפלטפורמה, בתנאי שהתכנים אכן עומדים בתנאים של פייסבוק.

בהתאמה, בכל הנוגע למנגנון הויראליות בפלטפורמה, ככל שהאלגוריתם מזהה כי יותר אנשים צפו בתוכן, שיתפו אותו והגיבו לו, ככה הוא יפיץ אותו יותר ברחבי פייסבוק עבור משתמשים נוספים ולמעשה יהפוך את התוכן לויראלי.

מנסי מציעה ליוצרים לשים לב קודם כל כי התכנים שהם מעלים עומדים בתנאים ובסטנדרטים של הקהילה, זאת כדי שפייסבוק לא תגביל את החשיפה שלהם.

בנוסף לכך היא אומרת כי על יוצרים לשים דגש על יצירת סרטונים היוצרים קהל צופים נאמן ולמעשה מושכים את המשתמשים להמשיך ולחזור לתכני העמוד ולחכות לתכנים הבאים שיועלו בו וכך יוצרים קשר חזק עם קהל הצופים.

היא מדגישה כי מעבר לאספקט הבידורי בסרטון, על היוצרים לנסות ולהבין מה מניע משתמשים לשתף סרטונים ומה יכול לגרום להם לספר על התכנים בעמוד לחברים שלהם, כיוון שיצירת סרטונים הבונים אינטראקציות מובילים לשיתופים אותנטיים ולהפצה רחבה יותר בפלטפורמה.

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן