דו"ח של חברת Sensor Tower חושף את המספרים שעומדים מאחורי העלייה המטאורית בקניות שקרו בחנויות האפליקציה של גוגל ושל אפל ב-2020. על פי המידע שמגיע מהדאטה שנמצא בסנסור טאוור, המשתמשים בזבזו בחנויות האפליקציה סכום דימיוני שעמד על 14.8 מיליארד דולר! ואנחנו מדברים אך ורק על המשתמשים ברחבי אירופה. מדובר בעלייה של 31 אחוז בהשוואה לשנת 2019.
המיליארדים שנשפכו ב-2020 על ידי משתמשי האפליקציות ב-2 החנויות מתייחסים כאן גם לקניות בתוך בתוך האפליקציה (in-app purchases), קניות של subscriptions וגם אפליקציות שפשוט עולות כסף (premium apps). כמו-כן, העלייה הזו הגיע בעקבות התפרצות מגפת הקורונה והסגרים ששררו בכל רחבי אירופה, מה שגרם למספר גדול של משתמשים להשתעמם בבית ולבזבז כמה שאפשר.