הלשונית יצאה תחילה כדרך לסייע למשתמשים עם ההתמודדות עם השלכות מגיפת הכוביד, התמקדה בתכנים הקשורים לבריאות הגוף והנפש וכללה הצעות לתוכן העוסק בניהול חרדה, אהבה עצמית, שמירה על קשר עם הסביבה ונושאים נוספים בסגנון. בתחילה ייעדה אינסטגרם את הלשונית למספר מצוצמם של משתמשים וכדרך לאפשר שיתוף פעולה בין יוצרי תוכן מרכזיים לארגונים המתמחים בתחומי הבריאות. כעת משחררת אינסטגרם את הלשונית לכלל משתמשיה, כך שיוכלו ליצור Guides משלהם בפרופיל.
ה-Guides הוא למעשה לשונית בפרופיל שמציגה לוחות אוספים של פוסטים המאוגדים תחת נושא אחד משותף עבור כל אוסף, בדומה לפיד הלוחות של פינטרסט. בלחיצה על אייקון ה-Guides בפרופיל, ניתן לצפות בתוכן מסוים ששיתף היוצר כולל פוסטים, תמונות וסרטונים, בצירוף טיפים ועצות לחיים טובים יותר. על מנת לצפות בהרחבה בתוכן, ניתן להיכנס לכל פוסט בלחיצה וגם לשתף אותו בסטורי או בהודעה.