כלי האנליטיקס החדש של מיקרוסופט – מוצר משלים או תחליף אפשרי לגוגל אנליטיקס

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

מייקרוסופט משיקה את כלי האנליטיקס שלה לניתוח פעילות גולשי האתר שיקרא Microsoft Clatiry. הכלי מותאם לתקנות פרטיות שונות בסגנון ה-GDPR, ומהווה תחליף אפשרי לגוגל אנליטיקס. אם כי ה-Microsoft Clarity יכול לעבוד גם בשיתוף עם גוגל ולהוות מוצר משלים.

לפי מיקורוסופט, היתרון המרכזי של הכלי הוא ההתאמות לתקנות הפרטיות החדשות שמתקבלות בפרטים רבים בעולם בשנים האחרונות. 

"קלאריטי מספקת את הכלים הדרושים לקבלה מושכלת של החלטות בנוגע לשינויים באתר, על בסיס ממצאי אמת, ותוך כדי הכרה בזכויות הגולשים לפרטיות ואבטחת מידע." – האתר הרשמי של מיקורוספט קלאריטי

יתרון מסוים שיש לקלאריטי על גוגל אנליטיקס היא העובדה שהתוכנה לא מגבילה את כמות הביקורים והפעולות אותם היא מבטיחה לנתח. גוגל אנליטיקס בגרסה החינמית מגבילה לכ-500 היטס (פעולות) לביקור, וכ-10 מיליון היטס לחודש, דבר שעבור אתרים גדולים במיוחד יכול להוות מגבלה. מיקרוספט קלאריטי מספקת כרגע שירות באותה הרמה בדיוק לאתרים גדולים וקטנים כאחד, ובחינם לגמרי.

הפיצ'רים המרכזיים של מיקרוסופט קלאריטי

מפות חום מובנות

מפת חום היא כלי אנליטי המאפשר לראות את האזורים והאלמנטים בדף איתם באים מבקרי הדף במגע. היכן הם מקליקים, עד איזה עומק בעמוד הם גוללים, וכו'. ההצגה של מפת החום היא ויזואלית.

מפת החום של מיקרוסופט קלאריטי

מקליט מבקרים באתר

מדובר בפיצ'ר חשוב אשר מקליט ביקורים אנונימיים באתר, ומאפשר לצפות בהקלטות של הביקורים במועד מאוחר יותר. כך אפשר ללמוד על החוויה שמקבלים המבקרים באתר, ולזהות אלמנטים אשר פוגעים בחוויה ודורשים עריכה.

מיקרוסופט קלאריטי מקליט מבקרים באתר

דאשבורד מנהלי למדדי פעילות מרכזיים

תצוגת מנהלים (דאשבורד) יעילה באופן משמעותי בהשוואה לגוגל אנליטיקס. מיקרוסופט קלאריטי מציגה מספר מדדים חדשים ומעניינים שמסייעים מאוד בהבנת רמת חוויית השימוש באתר. לדוגמא:

Rage Clicks – מדד המציג הביקורים בהם יוזרים הקליקו מספר פעמים באותו אזור. כלומר, אפשרי שהדבר מצביע על בעיה כלשהי, או תסכול מסויים שהיוזר חווה בעת השימוש באתר. כלי מקליט המבקרים מאפשר לצפות בכל הביקורים בהם בוצעו Rage Clicks.

Dead Clicks – מדד המציג את הביקורים בהם משתמשים בצעו קליק שלא הוביל לשום פעולה. גם כאן כלי מקליט המבקרים מאפשר לצפות בכל הביקורים בהם בוצעו Dead Clicks.

Excessive scrolling – מודד את הביקורים בהם יוזרים גללו עמוק מדי בדף. גם כאן ישנה אפשרות לצפות בהקלטות.

Quick backs – מודד את הפעמים בהם יוזרים חזרו מהר מדי לעמוד הקודם בו צפה (כלומר הקליקו על Back). גם כאן עם אופציה לצפות בהקלטות.

מיקרוסופט קלאריטי - דאשבורד מנהלי

חיבור לגוגל אנליטיקס

האינטגרציה בין מיקורוסופט קלאריטי לגוגל אנליטיקס מאפשרת לקלאריטי לחבר בין הקלטות הביקורים באתר (מקליט מבקרי האתר) לבין הסשנים בגוגל אנליטיקס. בגלל שבגוגל אנליטיקס הביקורים מתוייגים באופן מדוייק יותר, כתוצאה משימוש נפוץ ב-UTMים, ניתן יהיה לצפות הקלטות ביקורים לפי מידע מזהה של מקור הביקור לפי גוגל אנליטיקס. לדוגמא – יוזרים שהגיעו מקפיין בגוגל או מקמפיין פייסבוק, וכו'.

באתר מיקורוספט קלאריטי ניתן לצפות ב-Demo חי של המוצר, וכן להירשם לשירות ולקבל תגיות להטמעה (בדומה להטמעת גוגל אנליטיקס).

לאתר מיקרוסופט קלאריטי >>> clarity.microsoft.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן