לפי חברת המחקר eMarketer הכנסות גוגל מפרסום צפויות להצטמק בלמעלה מ-5% בשנת 2020

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

חברת מחקר השיווק eMarketer, מדווחת כי לראשונה מאז שהחלה למדוד את הערכות ההכנסות של גוגל ממכירת פרסומות, תחווה גוגל השנה ירידה במדד זה.

לפי eMarketer, המודדת הערכות ההכנסות מפרסום גם בעבור חברות ענק אחרות, הטריאופול של גוגל, אמזון ופייסבוק ישמור על הנתח המשותף שלו בענף הפרסום הדגיטלי בארה"ב ובריטניה משנת 2019, ויגדל סה"כ בקרוב ל-1.7 מיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה. עם זאת, חלוקת ההכנסות בתוך הקבוצה תהיה שונה.

בעוד שגוגל צפויה לראות ירידה של 5.3% בהכנסות מפרסומות, אמזון צפויה להגדיל את הכנסותיה מאשתקד ב-23.5%! מכירותיה של פייסבוק צפויים לעלות בקצת פחות מ-5% לפי המחקר, שאפשרי כי אינו לוקח בחשבון את ההתפתחויות האחרונות עימן מתמודדת פייסבוק כתוצאה מתנועת ה-Stop Hate for Profit.

צפי לירידת הכנסות גוגל מפרסום

המשמעות המספרית של התחזית של eMarketer היא שסך הכנסות גוגל מפרסום יסתכמו בשנת 2020 בכ-39.58 מיליארד דולר, אשר ישקפו נתח של 29.4% בשוק הפרסום הדיגיטלי בארה"ב, ירידה של כמעט 7% בהשוואה ל-2019.

התחזית הראשונה של eMarketer להכנסות גוגל מפרסום לשנת 2020 אשר נערכה ברבעון הראשון בטרם התפרצות מגפת הקורונה העולמית, צפתה לגוגל צמיחה שנתית של 12.9%. המשמעות היא הפסד של 7.6 מיליארד דולר בהכנסות פוטנציאליות. (מדובר בהכנסות מהשוק האמריקאי בלבד)

הענפים שנפגעו אולי יותר מכל ענף אחר בעקבות המגפה העולמית של 2020 הינם ענפי התיירות, לרבות תעופה, אירוח ותיירות. מפרסמים כגון בוקינג.קום, רשתות מלונות וחברות תעופה החזיקו בנתח עיקרי מהכנסות גוגל מפרסומות, ובעקבות ההפסקה הכמעט הרמטית של התיירות העולמית, חברות אלו נאלצו להשהות מסעות פרסום רבים. היות ו-פייסבוק פחות תלויה בענפים אלו, היא נפגעה משמעותית פחות מגוגל, ואילו אמזון אשר באופן טבעי משכה מעט מאוד מפרסמים מענפי התעופה והתיירות, ובוודאות לא את הגדולים שבהם, צפויה להנות מצמיחה מרשימה בהכנסותיה מפרסומות לשנת 2020.

מקור: emarketer.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן