30 תוספי כרום מומלצים וחינמיים לאנשי שיווק ודיגיטל

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram

נכתב ע"י רוברט נחום

מייסד ומנכ"ל טופנדה. מומחה שיווק וקידום אפליקציות, ASO, יועץ לחברות בתחומי השיווק הדיגיטלי, המובייל ו-התוכן.

בשוק היום ישנם מגוון רחב מאוד של תוספי כרום ונראה כי כמות התוספים באופן כללי ובפרט בתחום השיווק, הולכת וגדלה מדי יום. מאחר ואנחנו יודעים שקל מאוד ללכת לאיבוד בין כל תוספי הכרום הקיימים בשוק, יצרנו רשימה של לא פחות מ-30 תוספי כרום שכל מי שמתעסק באופן כזה או אחר בתחום השיווק פשוט חייב להכיר. 

לנוחיותכם, התוספים מחולקים לתחומים שונים כגון: קידום אתרים, מיילים, עיצוב, תוכן, וידאו, אנליטיקה, סושיאל מדיה, מחקר מתחרים ועוד.

תוספי כרום לקידום אתרים (SEO)

1. SEO Minion

באמצעות התוסף של SEO Minion ניתן לקבל בלחיצת כפתור מידע חשוב שיכול לעזור למקדמי אתרים להבין לעומק נתונים הקשורים לאתר בו הם גולשים. הנתונים כוללים: אנליזה של On page seo (כותרת האתר, תיאור בגוגל, כותרות h1-5), הדגשת כל הלינקים בעמוד, אפשרות לצפות בתצוגת העמוד כפי שמופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, אפשרות לבצע חיפוש בגוגל ממיקום שונה (למשל לבדוק כיצד האתר נראה בגוגל כאשר מחפשים אותו מאנגליה) ועוד. מדובר בתוסף שהוא בגדר חובה לכל מי שמתעסק ב-SEO באופן כזה אחר.

 

2. Keywords everywhere

תוסף לכרום שמציג מידע חשוב על מילות המפתח כאשר אתם ניגשים לחפש משהו בגוגל או ביוטיוב למשל. התוסף נותן בזמן אמת מידע על חיפושים, כולל נפחי חיפוש, עלויות CPC, רשימה של מילות מפתח דומות בהתאם לחיפוש שלך, דאטה על הטרנדיות של המונח הרלוונטי ועוד. התוסף הוא חינמי ובעל אפשרויות שדרוג בתשלום שיכולות לספק לכם עוד מידע שעשוי לעזור לכם במחקר או באופן כללי בעבודת קידום האתרים שאתם מבצעים.

3. Check My Links

תוסף שמאתר ומסמן קישורים שבורים בעמודי אינטרנט ונועד בעיקר למעצבים, מפתחי אתרים, עורכי תוכן ואנשי SEO. ברגע שתקליקו על התוסף כשאתם נמצאים בעמוד אינטרנט כלשהו, התוסף יזהה את כל הלינקים (התקינים והשבורים) ויראה לכם בצד המסך את כמות הלינקים הכללית באותו העמוד ואיך המספר הזה מתחלק בין הלינקים השבורים ללינקים התקינים.

Check My Links

4. Ahrefs SEO Toolbar

למי שלא מכיר, Ahrefs זו אחת מתוכנת ה-SEO המתקדמות ביותר בשוק. מדובר בתוסף שנותן מגוון פתרונות לאנשי ה-SEO, בלחיצת כפתור. בלחיצה על התוסף יוצג דו״ח מלא עבור האתר בו אתם שוהים עם כל המידע שקשור ל-on page SEO, אפשרות להדגיש את כל הלינקים בעמוד, אפשרות לראות את הלינקים השבורים בעמוד, בדיקת תקינות הכותרת של עמוד וגם התיאור של העמוד ועוד.

Ahrefs Chrome Toolbar

5. MozBar

גם כאן מדובר באחד משירות ה-SEO הפופולריים ביותר כיום בשוק. באמצעות התוסף אפשר למשל לבצע חיפוש בגוגל ממדינה אחרת ואפילו מעיר אחרת. תוכלו לראות את הציון של הדומיין ושל העמוד – Page & Domain authority. בנוסף, התוסף מספק תובנות ומדדים שונים כאשר אתם נמצאים בעמוד אינטרנטי כלשהו, בדומה לתוסף Ahrefs. אפשר אפילו לומר ש-2 התוספים האלו משלימים אחד את השני בהרבה פיצ'רים.
MozBar תוסף כרום

6. Structured Data Testing Tool

תוסף שמסייע לבדוק האם ההטמעה שביצעתם באתר שלכם בכל הקשור ל-"structured data" ול-"Rich "snippets וכמובן גם את ה-"Schema" תקינה.

תוספי כרום לתחום הסושיאל ו-התוכן

7. Grammarly

התוסף של Grammarly סורק ובודק אוטומטית טקסטים באנגלית ומציע עבורך תיקונים אפשריים לשגיאות בטקסט. התוסף יכול לבדוק ולזהות שגיאות כתיב, טעויות דקדוק, סימני פיסוק מיותרים, ריווח, שגיאות תחביר, נותן הצעות למילים נרדפות ועוד. חשוב לציין כי התוסף מאפשר גם לנתח את הטקסט שלך כאשר הוא נכתב במקומות כמו פייסבוק, לינקאדין ואפילו בקבצי Google Docs. התוסף (והשירות) של גרמרלי מתאים לכל מי שכותב על בסיס יומיומי באנגלית, אנשי מכירות, אנשי סושיאל וכו', שיודעים אנגלית אבל לא ברמת שפת אם, או כאלו שזקוקים לעין נוספת שתעבור על הטקסטים שלהם. חשוב לציין כי יש לתוסף גרסה חינמית וגרסה בתשלום.

תוסף Grammarly

8. Zest 

תוסף כחול לבן המסייע לאנשי ונשות שיווק לגלות תוכן חדש ומעניין בתחום השיווק (מכירות, קידום אתרים, סושיאל מדיה, סטאראטפים ועוד). התוכן שמומלץ על ידי קהילה של אנשי ומומחיות שיווק. עם התוסף ניתן לסמן מאמרים וכתבות מעניינות ואף ליצור פרופיל מקצועי על מנת ליצור קשרים עם עמיתים למקצוע בתוך הקהילה. פלטפורמת Zest דואגת לסינון התוכן שמועלה בפלטפורמה, כך שרק תוכן מקצועי ואיכותי יתווסף למאגר שלה. ניתן לקבוע תחומי עניין מסויימים על מנת שהתוסף יציג עבורך רק כתבות המעניינות אותך באמת.

9. Q-Stats 

תוסף כחול לבן שעלה לאחרונה לאוויר וצבר לא מעט ביקורות חיוביות. התוסף יכול לעזור לאנשי seo ולכל מי שרוצה לקבל אנליטיקות מעניינות על שאלות שנשאלות ברשת החברתית של Quora. התוסף למעשה יכול להציג מספר נתונים כגון: מתי השאלה עלתה, כמה חשיפות יש לשאלה הזו בממוצע, כמה עוקבים יש לשאלה הזו ועוד.


 

תוספי כרום לתחום הוידאו

10. Loom

"תוסף המאפשר הקלטת מסך, הקלטת סאונד ותמונה, על מנת ליצור סרטון וידאו שניתן לשיתוף בקלות ובמהירות. התוסף נועד לבטל את הצורך בשימוש במיילים כחלק מהמעבר לשימוש בוידיאו ושליחת סרטונים כדרך לתקשר עם החברים לעבודה ולקוחות, באופן פשוט יותר. מעבר לצורך של ביטול המיילים, אפשר להשתמש בתוסף גם כדי ליצור סרטוני הדרכה שונים, להציג בפני הלקוחות שלכם משהו נקודתי ועוד. אנחנו למשל השתמשנו בתוסף כדי להכין סרטון הדרכה על תוסף אחר (שיופיע כאן בהמשך). מוזמנים ומוזמנות להציץ בסרטון שהכנו עם Loom כאן.
חשוב לציין כי הגרסה החינמית מוגבלת בזמן ההקלטה ובכמות הסרטונים שאפשר לייצר. הגרסה בתשלום עולה 8 דולר ואין לה הגבלת זמן ויש לה עוד מגוון פיצ'רים מעניינים להציע.

11. TubeBuddy

תוסף שנועד לעזור לכל מי שרוצה לבצע אופטימיזציה לסרטונים שעולים ביוטיוב. גם במקרה הזה מדובר בסוג של תוסף שהוא all in one solution שמאפשר לכם בין היתר לראות אנליטיקות של סרטונים ביוטיוב בלחיצת כפתור, לקבל המלצות על איזה תגים שווה לכם להשתמש ברגע שאתם מעלים סרטון ליוטיוב, אפשרות לראות האם שכחתם משהו חשוב אחרי שהעלתם את הסרטון ליוטיוב ועוד.

תוספי כרום לתחום דאטה, אנליטיקס

12. Tag Assistant 

תוסף שמעדכן על תקלות בהטעמה של כלים כמו: Google Analytics, Adwords Conversion Tracking ו- Google Tag Manager. התוסף בודק ומאשר את תקינות התגיות שנוספו לעמודים באתרי אינטרנט ומציג הצעות לתיקון ושיפור התגיות למצב אופטימלי.

13. Facebook Pixel Helper

תוסף ה-Pixel Helper הוא כלי לאיתור וטיפול בבעיות שמסייע בהטמעת הפיקסל של פייסבוק באתרי אינטרנט. התוסף פעיל ועובד ברקע ומספק פידבק בזמן אמת על ההטמעה. ספרה קטנה תופיע על גבי האייקון של התוסף על מנת להצביע על מספר ההתראות הקשורות לפיקסל שקיימות בעמוד, בלחיצה על האייקון ייפתח לוח בקרה שיפרט את כל האירועים הקשורים שקרו.

תוסף כרום Facebook Pixel Helper

14. Google Analytics Annotations via CSV & API

תוסף כחול לבן שפותח ע"י יוסי לוי. באמצעות התוסף ניתן להוסיף אנוטציות לתוך הגוגל אנליטיקס במהירות. אם למשל יש עלייה מסויימת בגוגל אנליטיקס שקרתה בגלל קמפיין מסויים שהרצתם, תוכלו להוסיף אנוטציה של תחילת הקמפיין.

בנוסף אפשר להוסיף גם אנוטציות ב-bulk באמצעות קובץ CSV וגם להשתמש ב-API של גוגל (בתשלום) כדי לנהל את האנוטציות באופן מתקדם יותר. שימוש יעיל בתוסף הזה יוכל לעשות לכם סדר בתוך האנלטיקס ויעזור לכם לראות את התמונה הכוללת מבלי לגשת למסמכים שונים מן העבר.

תוסף כרום Google Analytics Annotations via CSV & API

15. Page Analytics

תוסף כרום מעולה מבית היוצר של גוגל בכבודה ובעצמה. אמנם גוגל הפסיקה לעדכן את התוסף אבל הוא עדיין עושה עבודה מעולה ומעניק למשתמשי התוסף הרבה מאוד מידע על גבי עמוד האינטרנט בו הם גולשים.

ברגע שתקליקו על התוסף תוכלו לקבל על גבי העמוד מגוון מטריקות כגון: כמות צפיות בעמוד, bounce rate, טראפיק אורגני, יוניקים ועוד ועוד. בעצם מדובר בתוסף שכביכול פותח לך גוגל אנליטיקס ישר על העמוד עצמו. כמובן שכדי שהתוסף יעבוד אתם צריכים להיות מחוברים עם חשבון הגוגל שלכם בכרום ובגוגל אנליטיקס. 

תוסף כרום Page Analytics

16. UTM.io

הכלי הבא מאפשר לנהל את כל הלינקים שאתם משתפים ברשת בצורה מהירה וברורה. באמצעות הכלי אפשר ליצור תבניות שונות שיעזרו לכם לתייג את כל הלינקים שאתם משתפים ברשת. אם ברצונכם לשתף מאמר מסוים בפרופיל האישי, פרופיל החברה, פייסבוק, לינקדאין וטוויטר לדוגמא, באמצעות התוסף תוכלו לתייג את הלינקים בהתאם לבחירתכם ולאחר מכן גם לעקוב כמובן אחרי האנליטיקה של הלינקים ששיתפתם. בנוסף, התוסף מאפשר לקצר לינקים בלחיצת כפתור אחת, ככה שממש כדאי לבדוק אותו.

נגיד ואתם משתפים מאמר מסויים גם בפרופיל האישי, פרופיל חברה, פייסבוק, לינקאדין וטוויטר אז באמצעות התוסף/ הכלי הזה תוכלו לתייג את הלינקים בהתאם לבחירתכם ואז כמובן גם לעקוב אחרי האנליטיקה של הלינקים ששיתפתם. בנוסף, אפשר בלחיצת כפתור לקצר את הלינק ככה ששווה לבדוק את זה.


 

תוספי כרום בתחום העיצוב וחוויית המשתמש UI/UX

17. MarkUp

מארקאפ זה תוסף שדיברנו עליו בטרגטת לא מזמן ואפילו הכנו הדרכה קצרה על הכלי בערוץ היוטיוב שלנו. באמצעות התוסף אפשר לתת פידבק בלחיצת כפתור על גבי עמוד אינטרנט או תמונה ולהוסיף את ההערות שלך על גבי העמוד. התוסף מאפשר הוספה של כל מיני הערות עם טקסט, הערות עם קובץ מצורף ועוד. כלי מעולה שיכול לעזור לכם להתמודד עם פידבק בצורה הפשוטה והמהירה ביותר ועם כמה שפחות פינג פונגים.

18. Responsive Viewer

באמצעות התוסף הבא תוכלו להיכנס לעמוד אינטרנט כלשהו ולראות כיצד העמוד נראה בגדלים שונים כולל גדלים שמותאמים למכשירים ניידים שונים. כל זאת בלחיצת כפתור אחת. התוסף יכול לעזור לאנשי שיווק לזהות תקלות כאלה ואחרות באתרים מבחינת הנראות, הטקסטים הנמצאים בעמוד ועוד.

19. Screenshot.rocks

תוסף שהופך בלחיצה אחת צילומי מסך למוקאפים באיכות גבוהה. התוסף מאפשר לבצע צילום מסך ולאחר מכך לערוך את קובץ התמונה, להוסיף ולהחסיר אלמנטים עיצוביים ורקעים ולייצא אותו כסוג הקובץ הרצוי.

20. GoFullPage

תוסף המאפשר ליצור צילומי מסך מלאים של עמודי אינטרנט ומחלק את צילום המסך לתמונות נפרדות בקישורים נפרדים, הניתנות להורדה כקובץ תמונה או PDF. צילום המסך מתבצע על ידי לחיצה על אייקון התוסף או על הקיצור (Alt+Shift+P).

תוסף כרום GoFullPage

21. WhatFont

תוסף לזיהוי גופנים בעמודי אינטרנט על ידי מעבר העכבר מעל המילה המבוקשת, בקלות וללא צורך בשמירת תמונה או העתקת טקסט.

תוסף WhatFont

תוספי כרום לתחום מחקר מתחרים ומודיעין עסקי

22. Wappalyzer

תוסף המציג את המידע על אופן הבנייה של אתרי אינטרנט, כולל CMS, הפלטפורמה עליהם נבנו, סוג הקידוד ובעצם כל הכלים הטכנולוגיים שנמצאים תחת אתר מסויים. זה כלי מעולה שיכול לעזור לאנשי שיווק בביצוע מחקר מתחרים. למשל, אפשר לראות אם מתחרה משתמש בפיקסל של פייסבוק, או על איזה פלטפורמה האתר שלהם נבנה ועוד.

תוסף כרום Wappalyzer

23. SimilarWeb

תוסף כחול לבן המאפשר לצפות במדדים שונים של אתרים ואפליקציות כולל מדדי מעורבות, טראפיק, דירוג מילות מפתח ועוד. התוסף למעשה מספק חלק מהכלים שזמינים באתר החברה ישירות לדפדפן ובלחיצה אחת.

אפשר לצפות באמצעות התוסף בנתונים רבים, כולל: דירוג האתר (לפי מיקום), כמות ביקורים באתר (כולל פירוט מדויק על אופי הביקורים), מיקום המבקרים באתר, המקורות מהם מגיע הטראפיק לאתר ועוד.

תוסף כרום SimilarWeb

24. Google Similar Pages

תוסף של גוגל המציג הצעות לאתרים בעלי תוכן דומה לתוכן האתר הנוכחי בו גולשים. התוסף פועל בלחיצת כפתור ומאתר בתוך תוצאות החיפוש של גוגל עמודים עם תוכן שדומה לתוכן המוצג באתר הפעיל באותו זמן.

תוסף כרום Google Similar Pages

25. BuildWith

תוסף כרום הניתן לשימוש בכל אתר, ומציג בלחיצה את המידע על טכנולוגיית בניית האתר והכלים בהם השתמשו לבנייתו. התוסף הזה דומה לתוסף Wappalyzer שכתבנו עליו כבר לפני, אבל לפעמים הוא יכול למצוא דברים ש-Wappalyzer לא בהכרח יצליח לזהות.

תוסף כרום BuiltWith

תוספי כרום לתחום האימייל מרקטינג

26. Hunter: Find email addresses in seconds

תוסף שמאתר עבורך מכל מקום ברשת והבתאם לכתובת הדומיין שהרצת בחיפוש כתובת מייל, שמות רלוונטים, תיאור תפקיד, רשתות חברתיות ומספרי טלפון, ממאגרי מידע פתוחים שקשורים לאותו הדומיין.

אפשר גם לבנות באמצעות התוסף רשימות בהתאם לצרכים שלכם. שימו לב שהשירות מוגבל לכמות מסויימת של מיילים.

תוסף כרום hunter

27. Checker Plus for Gmail™

תוסף שמסייע לך לקבל התראות, לקרוא, להאזין או למחוק מיילים ללא צורך לגשת לג׳ימייל. התוסף מאפשר לנהל דרכו מספר חשבונות ג׳ימייל ולקבל התראות על מיילים חדשים גם כאשר הג׳ימייל אינו פעיל או מחובר.

תוסף כרום Checker Plus for Gmail™

 

28. Email Tracker for Gmail – Mailtrack

תוסף מעקב קריאה המדווח על קריאת מיילים שנשלחו מג׳ימייל, מציג את שעת פתיחת המייל, מספר ההקלקות, כמה פעמים פתחו את המייל, הכל תוך שימוש בממשק הג׳ימייל. התוסף הוא חינמי ויש לו פיצ׳רים נוספים ומתקדמים יותר למעקב אחר מיילים בגרסת הפרו בתשלום.

 

29. Mixmax: Email Tracking, Templates, Mail Merge

תוסף נוסף למעקב אחר קריאת מיילים, המתאים למעקב אחר מיילים שנשלחו מג׳ימייל גם כן. התוסף מציג את כמות ותכיפות הפעמים שהמייל נפתח, התוכן שנצפה בהם, מי פתח את המייל, מאפשר לשתף את לוח השנה של גוגל ולבצע אוטומטיזציה של התוסף על מנת לשלוט בסוג ההתראות שיתקבלו על מנת שרצף העבודה לא יפגע. מדובר באחד מהכלים המתקדמים ביותר בשוק והוא מציע עוד מגוון רחב של פיצ'רים מעניינים.

תוסף כרום Mixmax

תוספי כרום כלליים

30. Word Counter

Word Counter הוא תוסף כרום פשוט ונוח שמטרתו היחידה היא ספירת מילים ותווים בטקסטים, ע״י סימון הטקסט הרצוי בלחיצה על אייקון הספירה.תוסף כרום Word Counter

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

האם פייסבוק מספיק שקופה לעסקים שמפרסמים בה

פייסבוק נעשתה שקופה יותר למשתמשים שלה. האם היא מספיק שקופה לעסקים שמפרסמים בה?

פייסבוק שדרגה את אזור הגישה למידע אישי עבור פרופילים אישיים. משתמשי פייסבוק יכולים כעת בקלות להבין מי מטרגטת אותם, למה, ואיך להפסיק זאת. אבל האם פייסבוק משקיעה מספיק מאמצים בשביל להיות שקופה גם לעסקים שמפרסמים בה?

4 תגובות

  1. דורון הגב

    תודה על מאמר מעולה! חלקם גדול הכרתי אבל החלק שלא, פשוט בא בזמן. תודה תודה!

  2. מובטליקו הגב

    בתור אחד שעושה הסבה לתחום הדיגיטל, נותר לי רק לומר תודה.
    עושה רושם שאלה כלים מצויינים. אנסה אותם

  3. שרון הגב

    בתור חובבת כתיבה, ממליצה מאוד על התוסף wordtune (ולא אני לא עובדת שם)
    https://www.wordtune.com/

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן