יוטיוב נוגסת עוד בטלוויזיה עם אפשרויות טרגוט מתקדמות חדשות

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

המספרים של יוטיוב TV מדהימים. אולי הקורונה תורמת לכך, אבל האם זה באמת משנה? לא בטוח.
במרץ-אפריל 2020 יוטיוב הציגה עליה של פי-3 בצפיות בתוכניות טלויזיה בארה"ב, פי-4.5 בשידורים חדשות, ופי-2.5 צפיות בשידורים חיים בכל העולם. אלו הם נתונים עבור צפייה ביוטיוב רק על גבי מסך טלוויזיה.

יוטיוב מסכי טלוויזיה

בגוגל כנראה מבינים שהדרך הטובה ביותר לנצל את הצמיחה הזאת היא לגרום למותגי ענק להבין שיוטיוב זאת הטלוויזיה החדשה. בזמן שילדים ובני-נוער צופים פחות ופחות בטלוויזיה, כאשר התכנים האהובים עליהם ביותר הם אלו של וולוגרים ברשתות חברתיות, משבר הקורונה דחף גם את הקהל המבוגר יותר לאמץ את יוטיוב כאחד ממקורות התוכן הראשונים לצפייה.

בשנה שעברה גוגל וחברת "נילסן", חברת המחקר האחראית על מדד הרייטינג הפופלורי ביותר בעולם (מדד נילסן), וכיום החברה המובילה בעולם במדידת התנהגות קהלים בכל סוגי המדיה, הודיעו על אינטגרציה שתאפשר ל-"נילסן" לקבל מידע על הקמפיינים ביוטיוב ולהצליב אותו מול מאגרי המידע העצומים שלה.

אחת מתוצאות שת"פ זה הוא ההבחנה כי העברת תקציבים מפרסום בטלוויזיה לפרסום ביוטיוב, מגדילה את החשיפה ועוזרת למפרסם להגיע לקהלים חדשים. לפי גוגל, העברה של 20% מתקציב המדיה מהטלוויזיה ליוטיוב, הביאה לגידול של 25% ב-reach לקהל היעד.

יוטיוב הציגה סטאדי-קייס של מותג "פפסי" המציג שיפור ביכולת החשיפה בהגעה לקהל היעד, וכן במכירות החדשות כתוצאה מהפרסום:

יוטיוב TV סטאדי קייס של פפסי

מרוצה מהתוצאות, יוטיוב ממשיכה להשקיע בכלים חדשים עבור מפרסמים:

  • כלי ה-TV Data Rech Planner יפתח לארצות נוספות (עדיין לא ישראל).

  • טירגוט מונחה הקשר (Contextual Targeting) עבור שידרוג ויכול כעת לנתח את התוכן בסרטוני יוטיוב באופן מדוייק יותר, ולאפשר למפרסמים לטרגט את המודעות שלהם לפי סוג התוכן שבסרטון. אפשרות שכבר הייתה קיימת דרך Topics, אך לפי גוגל הכלי החדש יהיה מדוייק יותר, וייקרא Dynamic Lineups (פתוח לשימוש בכ-10 ארצות, עדיין לא בישראל).
  • הדרכות ותכנים חדשים למפרסמים בנוגע לשימוש בכלים המתקדמים לפרסום טלוויזיוני בגוגל נוספו למדור ה-Awareness באתר Think With Google.

מקור: blog.google

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן