המספרים של יוטיוב TV מדהימים. אולי הקורונה תורמת לכך, אבל האם זה באמת משנה? לא בטוח.
במרץ-אפריל 2020 יוטיוב הציגה עליה של פי-3 בצפיות בתוכניות טלויזיה בארה"ב, פי-4.5 בשידורים חדשות, ופי-2.5 צפיות בשידורים חיים בכל העולם. אלו הם נתונים עבור צפייה ביוטיוב רק על גבי מסך טלוויזיה.
בגוגל כנראה מבינים שהדרך הטובה ביותר לנצל את הצמיחה הזאת היא לגרום למותגי ענק להבין שיוטיוב זאת הטלוויזיה החדשה. בזמן שילדים ובני-נוער צופים פחות ופחות בטלוויזיה, כאשר התכנים האהובים עליהם ביותר הם אלו של וולוגרים ברשתות חברתיות, משבר הקורונה דחף גם את הקהל המבוגר יותר לאמץ את יוטיוב כאחד ממקורות התוכן הראשונים לצפייה.
בשנה שעברה גוגל וחברת "נילסן", חברת המחקר האחראית על מדד הרייטינג הפופלורי ביותר בעולם (מדד נילסן), וכיום החברה המובילה בעולם במדידת התנהגות קהלים בכל סוגי המדיה, הודיעו על אינטגרציה שתאפשר ל-"נילסן" לקבל מידע על הקמפיינים ביוטיוב ולהצליב אותו מול מאגרי המידע העצומים שלה.
אחת מתוצאות שת"פ זה הוא ההבחנה כי העברת תקציבים מפרסום בטלוויזיה לפרסום ביוטיוב, מגדילה את החשיפה ועוזרת למפרסם להגיע לקהלים חדשים. לפי גוגל, העברה של 20% מתקציב המדיה מהטלוויזיה ליוטיוב, הביאה לגידול של 25% ב-reach לקהל היעד.
יוטיוב הציגה סטאדי-קייס של מותג "פפסי" המציג שיפור ביכולת החשיפה בהגעה לקהל היעד, וכן במכירות החדשות כתוצאה מהפרסום:
מרוצה מהתוצאות, יוטיוב ממשיכה להשקיע בכלים חדשים עבור מפרסמים:
- כלי ה-TV Data Rech Planner יפתח לארצות נוספות (עדיין לא ישראל).
- טירגוט מונחה הקשר (Contextual Targeting) עבור שידרוג ויכול כעת לנתח את התוכן בסרטוני יוטיוב באופן מדוייק יותר, ולאפשר למפרסמים לטרגט את המודעות שלהם לפי סוג התוכן שבסרטון. אפשרות שכבר הייתה קיימת דרך Topics, אך לפי גוגל הכלי החדש יהיה מדוייק יותר, וייקרא Dynamic Lineups (פתוח לשימוש בכ-10 ארצות, עדיין לא בישראל).
- הדרכות ותכנים חדשים למפרסמים בנוגע לשימוש בכלים המתקדמים לפרסום טלוויזיוני בגוגל נוספו למדור ה-Awareness באתר Think With Google.
מקור: blog.google