שם: יוסי אלחנן
תפקיד: CMO
יוסי אלחנן, בן 38, נשוי + 2 מרמת גן. עובד בחברת Adcore כבר 9 שנים. התחלתי בחברה כ-Account Manager והתקדמי לניהול צוות ולאחר מכן לנהל את מחלקת הלקוחות המנוהלים, ובשנתיים האחרונות מכהן בתפקיד ה-CMO. בזמני הפנוי אני אוהב צילום וזה התחביב העיקרי שלי. במיוחד אני אוהב לצלם אנשים וצילומי רחוב.
באיזה רשת חברתית אתה מבלה הכי הרבה זמן לצורך מקצועי ולמה:
יוסי אלחנן: הכי הרבה זמן אני מבלה בפייסבוק. בגלל הרספונסיביות, כמות האנשים ומגוון הדעות. היכולת שלי להיחשף לסוגים רבים של מידע במהירות וביעילות היא היתרון בפייסבוק כיום.
אם לא היית מתעסק בשיווק אז מה היית עושה?
יוסי אלחנן: הייתי מתעסק בהשקעות, ושוק ההון.
מה הדבר הכי חשוב שלמדת על תחום השיווק בשנה האחרונה?
יוסי אלחנן: בשנה האחרונה למדתי שאם אתה עקבי ועושה את הדברים טוב, אז לאורך זמן זה הדבר שיבדל וייחד אותך. אתה יכול לעשות טריקים או מהלכים שיפיקו לך הצלחה מהירה בטווח הקרוב, אבל בטווח הארוך אתה צריך להיות מסוגל להביא ערך משמעותי.
מאיזה בלוג/אתר/ספר למדת הכי הרבה דברים על שיווק, תן דוגמא אחת לדבר כזה שלמדת?
יוסי אלחנן: אליאב אללוף. יש לו את התכנים הנכונים והוא עושה שימוש בפורמט הנכון בשביל לחשוף אותם. יותר מהכל למדתי מהתכנים של אליאב אללוף על חשיבות צורת ההגשה של התוכן, חשיבות ההתמדה לאורך זמן, וההבנה של קהל הקוראים/עוקבים שלך.
תן שלושה דברים/משימות שאתה עושה בבוקר כשאתה מגיע מתחיל את היום:
יוסי אלחנן: דבר ראשון אני עושה שיחה עם כל הצוות שלי על הפרויקטים הקיימים. אחר כך אני עושה סדר עדיפויות חדש ליום העבודה. בגלל שהחברה שלנו פועלת ב-4 אזורי זמן שונים, תמיד בלילה קורים דברים חדשים, ובבוקר חשוב לי לסדר את הכל ולהבין מחדש מה חשוב ומה פחות. ודבר אחרון, אני לוקח את הפתק שהשארתי לי אתמול בלילה עם ה-"שלושה דברים למחר", ומתחיל איתו.
מה היא האוטומציה הכי חשובה שיש לך בעבודה?
יוסי אלחנן: מבחינתי כל דבר שחוסך לי זמן שמבוזבז על שטויות הוא מבורך. לניהול הקמפיינים אני משתמש בכלים של Adcore.
ביומיום האוטומציה הכי יעילה שלי היא הרולים (Rules) של אאוטלוק (outlook) למחיקת מיילים 🙂
ספר על הקמפיין הכי מוצלח שהיית שותף לו בשנה האחרונה:
יוסי אלחנן: אחד הקמפיינים שזכור לי מאוד טוב הוא קמפיין שעשינו כאן ב-Adcore במטרה להגיע לקהלים חדשים. בפרק זמן של חודשיים ראיינו לקוחות ואנשי מכירות במטרה ללמוד במדויק מה המאפיין המוביל של קהל היעד לקמפיין. כשהגענו לאותו מכנה משותף, החלטנו להדגיש את הקהל שלנו בקריאייטיב ולא את הצעת הערך או המוצר ועלינו עם קמפיין בלינקדאין ופייסבוק לגיוס לידים. בזכות הראיונות וההחלטה להדגיש את אותו מכנה משותף במודעות זה עבד יותר טוב מאי פעם.
איזה תכונת אופי או כישור חייב להיות לכל מנהל שיווק?
יוסי אלחנן: סקרנות, יצירתיות והתמדה. בשיווק התוצאות לא תמיד מגיעות מיד, לכן ההתמדה מאוד חשובה. כמו כן העולם הזה משתנה כל הזמן – אני מגלה ובוחן לפחות 2 פלטפורמות חדשות בכל שבוע. הנושאים המובילים מגיעים מעולמות האוטומציה והפרסונליזציה, וחברות טכנולוגיה ענקיות מפתחות פתרונות חדשים בעולמות האלו כל הזמן. כדי להבין את הטכנולוגיות החדשות הללו צריך להיות סקרן ולהשקיע בזה זמן. צריך לבוא וכל פעם ללמוד מחדש משהו שונה, כדי להבין איך זה משפיע על החברה והמוצר. זה מה שעוזר לפתח פתרונות חדשים וכך להגדיל את הצעת הערך על מנת להישאר רלוונטי. בנוגע ליצירתיות, שיווק טוב הוא כזה שמפתיע אותך ונוגע בך. אם כמשווק תעשה כל הזמן את אותו הדבר, כנראה שלא תגיע לתוצאות טובות. אנשים בדר"כ מחפשים את ההפתעה, ומעריכים את השונה ויוצא הדופן. כדי להצליח לעשות את זה חייבים להיות יצירתיים.
באיזה כלי או כלים חינמיים אתה עושה שימוש מקצועי היום, אבל אם הם היו עולים כסף, בטוח שהיית משלם:
יוסי אלחנן: אני מאוד אוהב תוכנה שנקראת ScreenToGif, היא מסוגלת לייצר גיפים מהקלטות מסך והיא גם חינמית. זה משמש אותי כשאני רוצה להסביר או להמחיש נושא מסוים. כמו כן, אני אוהב את Clarity של מייקרוסופט, ומעדיף אותה על פני Hotjar.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…