שם: אמיר שניידר
תפקיד: מנהל שיווק דיגיטלי, מרצה לניהול קהילות בקריה האקדמית אונו
אמיר שניידר, יליד 1981, אבא לשניים מפתח תקווה, מחובר למסכים, אובססיבי לחידושים טכנולוגיים, עוסק למעלה מעשור בשיווק, פרסום, דיגיטל וטכנולוגיה, עיתונאי לשעבר, חובב מוזיקת רוק ובעיקר מוזיקת גראנג' של שנות ה-90 ומבלה את הזמן שנשאר בניהול קהילת שיווק בת עשרות אלפי חברים, משחקים באקס-בוקס, מעביר הרצאות לניהול קהילות באקדמיה, ייעוץ לעמותות ומשקיע בתירוצים למה לא לצאת לאימוני כושר 🙂
באיזה רשת חברתית אתה מבלה הכי הרבה זמן לצורך מקצועי ולמה:
אמיר שניידר: כמי שעוסק בתחום השיווק הדיגיטלי ומנהל קהילה מאוד גדולה ומשמעותית של אנשי שיווק בפייסבוק, אני מוצא עצמי מבלה את עיקר הזמן שלי בפייסבוק, וזאת לטובת ניהול הקהילה, להישאר מעודכן ומחובר לתעשייה, לאשר פוסטים ולהתעדכן בטרנדים, חידושים ולאתגר את התוכן העולה לקהילת השיווק. לאחרונה אני נמצא יותר בלינקדאין ומעשיר את הידע המקצועי שלי בעולמות הפינטק, הטכנולוגיה והחדשנות. בנוסף לזמן המסך ברשתות החברתיות, אני מבלה גם זמן מקצועי בסריקה של פיד החדשות הפרטי של ב-Feedly, אמנם לא רשת חברתית, אבל לגמרי פיד שמותאם לתחומי העניין שלי ומרחיב לי את האופקים ואת הידע המקצועי בעולמות התוכן הרלוונטים לי.
אם לא היית מתעסק בשיווק אז מה היית עושה?
אמיר שניידר: לפני שנכנסתי לעולמות השיווק והדיגיטל, עסקתי בעיתונות ותקשורת והאהבה הגדולה שלי היא הכתיבה והעיסוק התקשורתי והעיתונאי. במסגרת לימודי התואר הראשון ללימודי תקשורת ציבורית בבר-אילן, זכיתי להיחשף לתחום מרתק ועבדתי במערכות חדשות מובילות. חיידק הכתיבה ממשיך לקונן בי ומעת לעת אני נהנה מכתיבה בעולמות התוכן המעניינים אותי לאתר הטכנולוגיה גיקטיים, ולאתר קהילת השיווק (shivuk.me).
מה הדבר הכי חשוב שלמדת על תחום השיווק בשנה האחרונה?
אמיר שניידר: השנה האחרונה שהזיזה את הגבינה של כולנו, המחישה לי עד כמה חשוב לזוז מהר, לאתגר את עצמנו וכל הזמן לגלות סקרנות, ללמוד ולהעשיר את ארגז הכלים שלנו. השנה האחרונה היא סוג של מאיץ חיובי שדחף בצורה משמעותית תהליכי אימוץ דיגיטליים, שבימים אחרים, היו אורכים שנים, ובימי קורונה וריחוק חברתי, הביאו לקפיצת מדרגה משמעותית ושינויים דרמטיים בדפוסי ההתנהגות הצרכניים ועבורנו כאנשי דיגיטל ושיווק – השנה האחרונה היא שנה על ספידים וסטרואידים דיגיטליים 🙂 או כמו שהילד הקטן שלי אומר "שנה על בוסט".
מאיזה בלוג/אתר/ספר למדת הכי הרבה דברים על שיווק, תן דוגמא אחת לדבר כזה שלמדת?
אמיר שניידר: אני מאוד אוהב את הניתוחים של פרופסור גאלוואי, שמצליח כל פעם מחדש לחזות את התחזיות המדויקות ביותר בעולמות שלנו, ולאחרונה גם הציג את התחזיות בספר שהשיק על ההזדמנויות והאיומים בעידן פוסט הקורונה. ממליץ בחום לעקוב אחר הנכסים הדיגיטליים שלו, הניוזלטר המרתק והסרטונים שהוא מעלה ליוטיוב.
בנוסף, אני שואב הרבה מאוד ידע מקצועי מהניוזלטר המקצועי של Morning Brew והגרסה המרקטיאלית שלו – ה-Marketing Brew – החבר'ה שם עושים עבודה מדהימה בתוכן, הנגשת המידע וההפצה. כמו כן, אני מאוד אוהב לעקוב אחרי מומחי הידע המקצועי שאני מאוד מעריך – אנשים שמפיצים את הידע שלהם בצורה מדהימה כגון עומר מילויצקי, זהר אוריאן, אליאב אללוף, בלה ווריווב וכמובן מיכל לוצקי שכל סופ"ש מאירה לנו את הסוף שבוע עם היכרות עם יזמים מעוררי השראה בפינה – התחלה לסוף השבוע.
תן שלושה דברים/משימות שאתה עושה בבוקר כשאתה מגיע מתחיל את היום:
אמיר שניידר: אי אפשר לפתוח את הבוקר בלי מנת הקפאין היומית והקפה הוא MUST. עובר על המשימות היומיות, מתכנן את היום שלי והשבוע לפי המשימות והתעדופים, עובר על נתוני הקמפיינים ופותח את הבוקר בקריאת מאמרים מקצועיים ועדכון בקהילות מקצועיות.
מה היא האוטומציה הכי חשובה שיש לך בעבודה?
אמיר שניידר: קראתי המון מחקרים על ניהול זמן וניהול ה-INBOX והצלחתי לשפר בשנתיים האחרונות בצורה משמעותית את הקשב שלי, הסחות הדעת והתעדוף שלי, בניהול הדוא"ל והזמן שלי בצורה כזו שהוא לא מנהל אותי, אלא אני מנהל אותו – עבורי זה לא פחות חשוב מאשר אוטומציות שיווקיות אחרות.
כמו כן, הווטסאפ לעסקים ואפליקציית הקיצורים המובנית של אפל מאפשרים לי לייצר אוטומציות שמקצרות לי זמנים בפעולות פשוטות אבל חשובות שגוזלות זמן. אשמח בהזדמנות זו לפרגן פרגון גדול לקהילת הסופרטולז ולמייסד שלה תומי בר-אב, שבזכות הפעילות שלה, הצלחתי לשפר משמעותית את ניהול הקשב והזמן שלי, אמנם עדיין לא סופר-יומן, אבל סופר-פרודוקטיבי בזמן שלי.
ספר על הקמפיין הכי מוצלח שהיית שותף לו בשנה האחרונה:
אמיר שניידר: אתייחס דווקא לפעילות שלי כמנהל קהילת שיווק ואחד המהלכים האחרונים שאני גאה בו הוא מהלך "מפרגנים במתנה" בשיתוף חברת ביי-מי (הזדמנות לומר תודה לסמנכ"לית השיווק אירית) – בימים של ריחוק חברתי, היה לנו חשוב בקהילת השיווק לפרגן לאנשי השיווק שעשו מהלכים משמעותיים בשנת 2020 והפעילות זכתה לפידבק מדהים בקהילה, עשרות תגובות ופרגונים וחיבוק קהילתי שהיינו גאים בו.
מה היא תכונת אופי/כישור שכל מנהל שיווק חייב שיהיה לו:
אמיר שניידר: סקרנות ללא גבולות, רצון ללמוד ולהתפתח בלי הפסקה ולא להפסיק לשאול ולהתעניין.
כלי או כלים חינמיים שאתה עושה בהם שימוש מקצועי היום, אבל אם הוא היה עולה כסף, בטוח שהיית משלם:
אין יום שאני לא מבקר בזירת החידושים של PRODUCT HUNT והוא הפך להיות המוקד לעלייה לרגל שלי לכל הנוגע לחידושים ולכן אם הוא היה עולה כסף, בטוח שהייתי משלם עליו ולא מפספס את הביקור היומי. בנוסף, אני עף על סביבת וורדפרס ולאחרונה נשאב לאלמנטור – סביבה מדהימה וחברה מדהימה.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…