פייסבוק זונחת את ספירת הלייקים והצגתם בעיצוב המחודש של הדפים העסקיים

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

פייסבוק מציגה את העיצוב המחודש לדפים עסקיים: New Pages Experience. במוקד – הורדת כפתור הלייק ומעבר ל-״עוקבים״, דוחות אינסייטס משודרגים, שינוי בסוגי הרשאות הניהול, פיד ייעודי לשימוש בפייסבוק כדף ועוד.

בפייסבוק החלו לבחון את העיצוב החדש לפני כחצי שנה, על כך דיווח האתר "טקראנץ". השבוע, פייסבוק מציגה באופן רשימה את ה-"חווייה" החדשה של הדפים העסקים. בפייסבוק מציינים כי המטרה המרכזית בעיצוב המחודש היא להקל על דמויות ציבוריות ויוצרי תוכן לבנות קהילות ולהשיג יעדים עסקיים.

בואו נראה מה מתחדש בעיצוב הדפים העסקיים:

1. לייקים – OUT. עוקבים – IN

בפורמט החדש תיאלצו להיפרד מהלייקים (אוהדים) שאספתם בדף. כן, פייסבוק לא חושבת שהמדד של הלייקים מייצג מספיק את מידת החיבור שיש לאנשים עם הדף העסקי. בשנים האחרונות, פייסבוק הציגה גם את כפתור ה-Follow, כאשר באופן אוטומטי כל מי שעשה "לייק" לדף הפך גם לעוקב (Follower) של הדף. כמו כן, הייתה אפשרות לעקוב אחרי דפים מבלי לעשות להם "לייק", וכן להפסיק לעקוב אחרי דפים (Unfollow) שאתם עדיין אוהדים. 

ברגע שתחליפו את הדף העסקי שלכם ל-"חווייה המחודשת", ספירת הלייקים תיעלם מהעמוד שלכם, ובמקום זאת תוצג ספירת העוקבים. מי שרוצה, יכול כבר היום לבדוק כמה "עוקבים" יש לו בממשק הניהול הישן (נוכחי), וזאת תהיה הכמות שתעבור איתכם הלאה לממשק החדש.

בממשק החדש לא יתאפשר יותר לאנשים לעשות "לייק" לדף שלכם, אלא אך ורק להיות "עוקב" של הדף.

2. ממשק ניהול זורם יותר

הממשק החדש מאפשר ניווט נוח יותר בין הדף העסקי לפרופיל האישי. העיצוב החדש זורם ונקי יותר, ומאפשר לקרוא פוסטים ומידע חשוב נוסף בקלות.

3. ניוזפיד ייעודי למנהלי דפים

ניוזפד נפרד יאפשר לדפים עסקיים להתנהל כמו פרופילים. הוא יכיל את מרבית הפונקציונאליות שיש לפרופילים עסקיים, כגון: השארת תגובות ושיח בפוסטים בפייסבוק, מעקב אחר טרנדים, ואינטרקציות עם חברים ועוקבים.

פייסבוק ממשק חדש לניהול דפים עסקיים

4. פורמט פוסטים חדש: Q&A

לעמודים שיעברו לעיצוב המחודש תהיה אפשרות להעלות פוסטים מסוג Q&A (שאלות ותשובות) בנושאים שונים. בשלב הראשון פורמט פוסטים זה יהיה זמין להעלאה רק דרך המחשב.

5. בטיחות ופיקוח שיח

הדפים החדשים מותאמים לניטור התנהגויות אסורות לפי כללי הקהילה של פייסבוק, כגון: שיח שנאה, אלימות, תוכן מיני וספאם.

6. תגית חשבון מאושר

פייסבוק תרחיב את השימוש בסימן וי (V) הכחול לחשבונות מזוהים ומאושרים. תגובות של עמודים מאושרים בפוסטים ישאו את הוי הכחול וידורגו גבוהה יותר ממגיבים אחרים. 

7. כלי ניהול חדשים וניהול הרשאות

בדפים החדשים יש שינוי בהרשאות תפקידי הניהול בדף, כאשר בשלב הראשון התפקידים editor, moderator לא יהיו זמינים. ניתן יהיה למנות מנהלים חדשים באחת משתי הרמות: Full control, Partial control

הגישה המלאה היא למעשה ברמת אדמין בה ניתן לבצע את כל הפעולות, לרבות מינוי מנהלים חדשים.

הגישה החלקית תאפשר גישה וניהול של הממשקים הבאים: Creative Studio, Facebook Business Suite, Business Manager, Ads Manager. כמו כן הפעולות המותרות למנהל בעל הרשאת ניהול חלקית יוגבלו ל: העלאת תכנים, מחיקת תגובות ופוסטים, שליחה ומענה על הודעות, יצירת מודעות וצפייה בדוחות אינסייטס.

8. שיפור דוחות האינסייטס

בפייסבוק מציינים כי בדפים החדשים דוחות האינסייטס יהיו יותר רלוונטיים. כמו כן, ניתן יהיה להגדיר חוקים אוטומטיים לפיהם תשלח לכם התראה בכל פעם שהתרחש אירוע מסויים שהגדרתם כחוק. הדבר יאפשר קבלת החלטות אפקטיביות יותר בזמן אמת.

כיצד להעביר את הדף העסקי לעיצוב החדש

בשלב הראשון בפייסבוק יהיו שלטון כפול של שני הפורמטים, החדש והישן. קודם כל מכיוון שהעיצוב החדש עדיין לא פתוח לכולם ויפתח בהדרגה בתקופה הקרובה. שנית, מפני שככל הנראה לא יהיה מעבר כפוי לפורמט החדש, וניתן יהיה להישאר בעיצוב הישן מבחירה. כנראה שניתן יהיה גם להחליף בין העיצוב לסירוגין, כלומר לנסות את החדש ולחזור לישן אם לא אהבתם.

הפורמט החדש ייקרא "New Pages Experience", ואילו הישן "Classic Pages". 

דפים עסקיים שירצו לעבור לעיצוב בפורמט החדש, יוכלו לעשות זאת דרך הדף הקיים. במעבר לפורמט החדש כל התוכן הקיים בדף יישמר.

פרטים נוספים על המעבר ניתן למצוא כאן >>>

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן