רוצים V כחול בטוויטר? תוכנית אימות החשבונות תפתח מחדש בשנת 21'

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

טוויטר פותחת מחדש את תהליך האימות שלה בתחילת שנת 2021, לחשבונות בעלי עניין ציבורי המעוניינים לקבל את תג הוי הכחול. וי האימות הכחול בטוויטר מאפשר למשתמשים לדעת שחשבון עבר תהליך אימות על ידי הפלטפורמה, והוא אמיתי ואמין.

טוויטר הפסיקה את פעילות האימות בשנת 2017, בשל בלבול וחוסר הבנה בנוגע למטרת הופעת תג האימות. משתמשים רבים חשו כי הוי הכחול מסמל את התמיכה של הפלטפורמה בחשבון ולא כי החשבון פשוט מאומת על ידה.

עתה היא משיקה מחדש את תכנית האימות, ומפרסמת קווים מנחים המדגישים כי על מנת לקבל את הוי הכחול, החשבון צריך לייצג או להיות קשור בדרך ישירה לארגון, מותג או איש ציבור, ולעמוד במספר תנאים, המשתנים לפי סוג החשבון.

הקטגוריות לפיהן ניתן לקבל את ה-V הכחול של טוויטר:

חשבונות ממשלתיים:

חשבונות של גורמים רשמיים בממשלה או משרדי ממשלה, כולל ראשי מדינות, בכירים, שרים, ישויות ממסדיות, שגרירים ודוברים רשמיים. מועמדים רשמיים בבחירות מקומיות או לאומיות יכולים גם הם לקבל אימות במדינות מסוימות, היכן שיש לטוויטר מספיק משאבים להפנות לכך.

על מנת שחשבון יהיה זכאי לאימות, חובה שיהיה קישור לחשבון הטוויטר באתר ממשלתי רשמי או מפלגתי, או מספר רב של קישורים באתרי חדשות רשמיים.

חשבונות רשמיים של שירותים ציבוריים יכולים גם הם להיות מאושרים, כמו גם אנשים בתפקידים מנהיגותיים ודוברים רשמיים.

חברות, מותגים וארגונים:

חשבונות המייצגים ארגונים בולטים וחשבונות של חברות, מותגים, ארגונים ללא מטרות רווח, כולל מנהיגיהם. על מנת להיות מוגדרים כבולטים וחשבונים, על החשבונות לעמוד לפחות בשניים מתוך התנאים הבאים:

  • נוכחות ציבורית במקורות איכותיים, כולל אך לא מוגבל ל: גוגל טרנד, בורסות ציבוריות, עמודי ויקפידיה איכותיים ומאגרי מידע כמו GlobalGiving.

     

  • לפחות שלושה אזכורים בחצי השנה שקדמה להגשת הבקשה במקורות חדשות שעומדות בתנאים שהציבה טוויטר (ומפורטים מטה).

     

  • מספר עוקבים באחוזון העליון של החשבונות הפעילים באותו איזור גיאוגרפי.

ארגוני חדשות ועיתונאים:

  • חשבונות רשמיים של ארגוני חדשות ועיתונאים המועסקים על ידי ארגוני חדשות רשמיים, יוכלו לקבל אימות, במידה שחשבון הטוויטר הוא ציבורי ומקושר ישירות לשם ולכתובת האתר של הארגון העיתונאי.

  • ארגוני עיתונאות שזכאים להגיש בקשה לאימות כוללים: עיתונים, מגזינים, רשתות שידור, רשתות כבלים ולווין, שירותי חדשות בסטרימינג, רשתות רדיו (תחנות ותוכניות מסוימות), הוצאות לאור דיגיטליות, פודקאסטים וכדו׳, אשר דבקים בסטנדרטים העיתונאיים המחמירים, כפי שמפורטים על ידי מספר ארגונים רשמיים: Society of Professional Journalists, Independent Press Standards, OrganizationInternational Federation of Journalists או שאושרו ע״י International Fact-Checking Network's code of principles.

  • עיתונאים עצמאיים יכולים להגיש בקשה לאימות במידה והם יכולים להראות לפחות שלושה מקרים של קבלת קרדיט עיתונאי באחת מההוצאות המאושרות, בחצי השנה שקדמה להגשת הבקשה.

חשבונות בידור:

חשבונות של חברות בידור גדולות, כמו אולפני קולנוע, רשתות טלוויזיה וחברות מוזיקה, זכאים להגשת בקשה לאימות. חשבונות רשמיים של חברות הפקה הקשורות לתחומים אלו, כגון אירועים, פסטיבלי קולנוע או תוכניות טלוויזיה, יכולים לקבל אימות במידה ועומדים בתנאים הבאים:

  • ישנו קשר ישיר וברור לארגון מאומת בחשבון הטוויטר.

  • האתר המקושר להפקה או ליישות המדוברת או למקור רשמי אחר, כולל קישור ישיר לחשבון הטוויטר.

חשבונות של אמנים, במאים ויחידים בתחום הבידור יוכלו לקבל אימות במידה ועומדים בתנאים:

  • אתר המקושר ליישות בתחום או למקור בכיר בתחום כוללים קישור לעמוד הטוויטר.

  • בעמוד ה-IMDB שלהם יש 5 קרדיטים לתפקידים בהפקה, או: יש להם לפחות 3 אזכורים בחצי השנה שקדמה להגשת הבקשה במקורות חדשות.

יוצרי תוכן דיגיטלי יוכלו להיות זכאים לאימות אם הם מפרסמים תוכן מקורי, המעודד מעורבות לפחות חצי שנה לפני הגשת הבקשה.

ספורט וגיימינג:

חשבונות של קבוצות ספורט, ליגות, ספורטאים ומאמנים הרשומים באתרי הקבוצה הרשמיים עם קישור לחשבון או במאגרי ספורט גדולים, כמו Sportradar זכאים לאימות, כמו גם ספורטאים המשתתפים בתחרויות בינלאומיות כגון המשחקים האולימפיים או הפראלימפיים. בנוסף יהיו זכאים גם עמודים רשמיים של קבוצות ומועדונים של אוניברסיטאות. קבוצות וספורטאים חובבים אינם זכאים. 

ארגונים, אקטיביסטים ויחידים משפיענים:

מחוץ לקטגוריות המקצועיות המפורטות מעלה, אנשים המשתמשים בטוויטר באופן אפקטיבי על מנת להעלות מודעות, לחלוק מידע, לדברן חברי קהילה לפעול בנוגע למטרה מסוימת, ליצור שינוי סוציו אקונומי, פוליטי או תרבותי, או כאלו המנהלים קהילה כלשהיא, זכאים להגשת בקשה לאימות.

חשבונות של יחידים או ארגונים שלא עומדים בתנאי הקטגוריות לעיל, יוכלו להיות זכאים לאימות במידה ועומדים בתנאים הבאים:

  • מדגימים שימוש עקבי בטוויטר בחצי השנה שקדמה להגשת הבקשה.

  • מצייתים לחוקי הקהילה של טוויטר.

  • לא מפרסמים תוכן המטריד, מבייש או מעליב יחידים או קבוצות, בייחוד בדגש על תוכן שלילי על בסיס – גזע, מוצא, מדינה, נטיה מינית, זהות מגדרית, דת, גיל, מוגבלות, מצב בריאותי או גנטי, בעלי סטטוס של פליט, אנשי מילואים, מהגרים, או תוכן המביע עליונות על פני קבוצה.

  • עומדים לפחות בסעיף אחד מתוך כל עמודה בטבלה:
    טוויטאר קריטריונים לקבלת וי כחול

קריטריונים ודרישות חובה ברמת החשבון לצורך קבלת ה-וי הכחול:

טוויטר משתמשת במספר פרמטרים על מנת להעריך את האותנטיות של העוקבים והמעורבות (תמונות, לייקים, שיתופים) אחר חשבון מסוים. בנוסף, טוויטר בוחנת באופן מירבי תוכנות צד שלישי על מנת לזהות בקשות מזויפות. 

על מנת להיות זכאי לוי האימות המיוחל, על החשבון להיות פעיל, עם עבר של עמידה בכללי הפלטפורמה. כלומר:

  • על הפרופיל להיות שלם וכולל שם ותמונה.
  • החשבון חייב להיות בשימוש בחצי השנה שלפני הגשת הבקשה.
  • על החשבון להיות בעל כתובת אימייל ומספר טלפון מאומתים.
  • החשבון לא הושעה ל-12 שעות עד 7 ימים בחצי השנה שקדמה להגשת הבקשה (מלבד השעיות שהוגשו עבורן ערעורים שהתקבלו בהצלחה)

ישנם מספר סוגי חשבונות שאינם זכאים לתג האימות, ללא קשור לעמידה בתנאים שפורטו לעיל, ביניהם:

  • חשבונות פרטיים, פידים של חדשות, פרשנות וחשבונות מעריצים.

     

  • חשבונות של בעלי חיים ודמויות פיקטיביות, אלא אם הן מקושרות למותג או ארגון מאומת.

     

  • חשבונות המעורבים בעבירה חמורה על חוקי הפלטפורמה, כגון קניה ומכירה של עוקבים ולייקים.

     

  • חשבונות של יחידים או קבוצות עם קשר למעשי שנאה או תוכן שנאה (לפי הגדרות המדיניות של טוויטר).

איבוד סטטוס האימות:

טוויטר יכולה להסיר את תג האימות בכל זמן במידה וחל שינוי בשם החשבון, החשבון נעשה לא פעיל, איבוד התפקיד שגרם לקבלת האימות (לדוגמא אדם שנבחר לתפקיד ממשלתי ועוזב את התפקיד בסיום כהונתו), חשבון שהפר את כללי הפלטפורמה ועוד. כמו כן, טוויטר עשויה לבחון את העמידה בקרטיטריונים של חשבונות שקיבלו תג בעבר (פירוט על כך בהמשך הכתבה).

מתי טוויטר תתחיל לאמת חשבונות חדשים, ואילו חשבונות עלולים לאבד את ה-וי שקיבלו בעבר:

טוויטר מודיעה כי מדיניות האישורים החדשים ל-וי הכחול תתחיל ב-20 לינואר 2021. כנראה כי בתאריך זה תפתח אפשרות להגיש בקשה לעבור את תהליך האשרור לצורך קבלת התג. כמו כן, חשבונות שקיבלו את הוי-הכחול בעבר אך אינם פעילים או אינם עונים על ההגדרה של "חשבון מלא", יאלצו להיפרד מה-וי הכחול שקיבלו בעבר.

בטוויטר מגדירים "חשבון מלא" באופן הבא:

  • מוגדר עבורם מספר טלפון או כתובת אימייל מאומתים
  • יש להם תמונות פרופיל
  • יש להם שם

חשבונות שנמצאים בסכנה לאבד את ה-וי הכחול יקבלו על כך אימייל ובו הנחיות לפעולות שיש לנקוט כדי להימנע מאיבוד התג. את ההנחיות תהיה חובה למלא עד ה-20 לינואר 2021.

טוויטר גם מציינים כי התג יוסר מחשבונות השייכים לאנשים שנפטרו מאז שהתג הוענק להם. בטוויטר עובדים על דרך להנציח חשבונות אלו.

למידע המלא אודות תהליך האשרור וקבלת ה-וי הכחול באתר טוויטר >>> help.twitter.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן