פייסבוק משיקה את ה-Paid Online Events

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram

נכתב ע"י שירלי פרישקולניק

מאיירת, מעצבת וכותבת תוכן.

פייסבוק משיקה אפשרות לעסקים, יוצרים, מחנכים ומפרסמים להרוויח כסף מאירועי אונליין בפייסבוק. 

האפשרות החדשה נועדה לסייע לעסקים קטנים ובינוניים לייצר הכנסה ישירה בצל הפגיעה בעסקים שנגרמה מהשלכות וירוס הקורונה, כך שעסקים יוכלו לגבות תשלום בפייסבוק, על מנת להעניק גישה לאירועים שמתקיימים אונליין בפלטפורמה.

מנהלי עמודים יוכלו ליצור איוונט אונליין, לקבוע מחיר כניסה עבורו, לקדם את האירוע, לגבות את התשלום ולנהל את האירוע, הכל ממקום אחד בפלטפורמה.

האפשרות החדשה זמינה כעת ב-20 מדינות ברחבי העולם, עבור עמודים שעומדים בתנאי השימוש של הפלטפורמה. 

לפי פייסבוק, במהלך חודש יוני 2020 התקיימו פי 2 יותר שידורי לייב מעמודים בהשוואה לאותו החודש בשנה שעברה, עלייה שהחלה כבר בחודש מרץ 2020, עם התפרצות הקורונה. החברה מדווחת כי בבדיקות שבוצעו נראה כי עסקים משתמשים בפייסבוק על מנת לארח אירועים שונים, בין אם שיעורי בישול, פאנלים מומחים, אירועי טריוויה, שיעורי כושר ועוד סוגים רבים של אירועים שמכורח הנסיבות עברו לאונליין. בשל השינויים בצריכה שנוצרו בשל וירוס הקורונה, אירועים רבים עברו להתקיים ברשת החברתית ויש צורך להתאימם לתקופה. לדברי החברה, ע״י שילוב של אפשרויות השיווק עם ניהול התשלום ושידור סרטוני הלייב, אפשרות האירועים בתשלום עונה על כל צרכי העסק.

פייסבוק Paid Online Events

בנוסף בוחנת פייסבוק אפשרות של אירועים בתשלום דרך ה-Messenger Rooms, על מנת ליצור גם אפשרות של קיום אירועים אישיים ואינטראקטיביים יותר בפלטפורמה.

בנוסף מציינת פייסבוק, כי כיוון שלפי הדוח שלה עסקים קטנים ובינוניים מתקשים כללית ורובם לא מקבלים סיוע כלכלי, החברה לא תגבה עמלה על קיום האירועים בפלטפורמה שלה במשך השנה הקרובה לפחות, כך שהרווחים יעברו במלואם ישירות למנהלי האירוע.

עם זאת, מציינת פייסבוק כי פנתה לאפל על מנת שזו תפחית את 30% העמלה שלוקחת על תשלומים שמתבצעים דרכה, או שתאפשר לפייסבוק לספוג את העמלה, אך זו סירבה לשנות את תנאיה שאומרים כי תשלום עבור רכישות באפליקציות חייב בעמלה שמועברת לחברה. כלומר, במידה ואנשים שמעוניינים לרכוש כרטיס לאחד האירועים משתמשים במוצרי אפל,  יצטרכו לשלם 30% עמלה לאפל ובעלי העסקים יקבלו רק 70% מההכנסות.

פייסבוק כבר הציעה בעבר אפשרויות שונות של ניהול אירועי אונליין בתשלום בפלטפורמה שלה, אך זו הפעם הראשונה שהאפשרות הזו זמינה באופן רחב לכלל המשתמשים.

מקור: about.fb.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן