אפשרויות חדשות לפרסום ומכירת מוצרים בוואטסאפ ו-בפייסבוק מרקטפלייס

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י שירלי פרישקולניק

מאיירת, מעצבת וכותבת תוכן.

פייסבוק הודיעה על הוספת אפשרויות רכישה וכלי פרסום לחנויות ברחבי הפלטפורמה שלה, כך שניתן יהיה לבצע רכישות בחנויות גם בוואטסאפ ובמרקטפלייס בפייסבוק ולפרסם מודעות מותאמות אישית לרוכשים פוטנציאלים. כמו כן היא מוסיפה אפשרויות פרסום נוספות שיעזרו לבעלי העסקים לבצע פרסנוליזציה של החנויות שלהם ואף טכנולוגיות חדשות כמו חיפוש ויזואלי באינסטגרם ומודעות AR שיתווספו בעתיד הקרוב.

פייסבוק מסבירה כי במהלך השנה האחרונה, בשל הסגרים שכפתה על העולם מגיפת הקורונה, האיצה החברה את השקת פיצ׳ר החנויות שלה, על מנת לסייע לעסקים למכור את מוצריהם אונליין, בתקופה בה האופליין למעשה הושבת. לדבריה, אחד משלושה קונים, יעדיף להמשיך ולרכוש מוצרים אונליין גם לאחר הסרת כל המגבלות של הזמן האחרון וכמעט רוב המשתמשים שואבים רעיונות לרכישה מפייסבוק, אינסטגרם, מסנג׳ר או וואטסאפ שתחת הפלטפורמה שלה.

לדבריה נכון לעכשיו ישנם מעל 300 מיליון מבקרים בחנויות מדי חודש ומעל 1.2 מיליון חנויות פעילות בחודש וכי בקרוב היא תאפשר לבעלי חנויות, תחילה במדינות נבחרות בלבד, להציג את החנויות שלהם בוואטסאפ. ברחבי ארה״ב היא תאפשר לפרסם מוצרים מהחנויות במרקטפלייס של פייסבוק, על מנת שיוכלו להגיע למעל מיליארד משתמשים המבקרים בלשונית מדי חודש. כמו כן היא מציינת כי במהלך השנה הקרובה תמשיך להשקיע בפיצ׳ר החנויות ולא תגבה עמלות מהמוכרים באמצעות הפיצ׳ר.

תצוגת חנות ווטאסאפ. מתוך אתר פייסבוק
תצוגת חנות ווטאסאפ. מתוך אתר פייסבוק
מרקטפלייס. מתוך אתר פייסבוק
מרקטפלייס. מתוך אתר פייסבוק

בנוסף לכך, על מנת להגביר את אמינות הרכישה בפלטפורמה ואת רמת הביטחון של הקונים ברכישה אונליין, פייסבוק מוסיפה מידע נוסף שיופיע על כל חנות ומוצריה בחודשים הקרובים, כולל ביקורות ודירוג מוצרים באינסטגרם ואפשרות העלאת תמונות אמיתיות של המוצרים על ידי משתמשים שביצעו רכישות. אפשרות זו תסייע למשתמשים לבצע רכישה מושכלת ולבעלי החנויות להבין האם הם עומדים בסטנדרטים של הלקוחות שלהם ולבצע שיפורים בהתאם.

פייסבוק מוסיפה גם אפשרויות פרסום חדשות, הכוללות פרסונליזציה של מודעות, בהתבסס על העדפות משתמשים בביצוע רכישות באפליקציה. דוגמא אחת הנבדקת על ידה היא האפשרות לשלוח רוכשים פוטנציאלים לפלטפורמה שהכי סביר שירכשו דרכה את המוצר בהתבסס על רכישות והתנהגות עבר. בעתיד תבחן האפשרות להוספת מודעות מותאמות אישית שיכללו הטבות מיוחדות לרוכשים מסוימים. אפשרויות אלו יתווספו לכלי הפרסום הקיימים, המאפשרים לטרגט רוכשים פוטנציאלים ולשלוח אותם לחנות שלהם ישירות מתוך המודעה.

פייסבוק מוסיפה כי היא משקיעה בטכנולוגיות כמו מציאות רבודה ו-AR שיהוו לדבריה הבסיס לקנייה אונליין בעתיד וכי בשנה הקרובה תתחיל לבצע בדיקות בפיצ׳ר חיפוש ויזואלי המבוסס על טכנולוגיית AI באינסטגרם, שיסייע למשתמשים לאתר מוצרים דומים בלחיצה. 

טכנולוגיית AR. מתוך אתר פייסבוק
טכנולוגיית AR. מתוך אתר פייסבוק

כיוון שלדבריה משתמשים רבים מעוניינים באפשרויות מדידה וירטואלית של המוצרים לפני ביצוע רכישה, היא מסייעת למותגים ליצור אפשרויות מדידה בחנויות באמצעות AR, על ידי הצעת אינטגרציות API עם Modiface ן-Perfect Corp. 

בנוסף, היא מציעה כלים חדשים לעסקים כולל קטלוגים המשתמשים ב-AR במודעות שיציגו באופן אוטומטי מוצרים המבוססים על תחומי העניין של המשתמשים. כמו כן, היא מציעה למותגים אפשרות להשתתף ב-Live Shopping בפייסבוק ולהציג את החנויות שלהם באמצעות אירועים כמו Live Shopping Fridays.

להודעה הרשמית של פייסבוק בנושא >>> about.fb.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן