הביצועים הכספיים של 2020: סנאפצ'אט מפתיע, אמזון מפחידה. מה עשו פייסבוק ו-טוויטר?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

2020 הייתה אחת השנים המאתגרות עבור ענקיות המדיה. חרף הנפילה ברבעון ה-ראשון, נראה שמרביתן התאוששו והציגעו גידול משמעותי בהכנסות עד סוף השנה.

המרוויחות הגדולות הן אמזון עם צמיחה מטאורית בהכנסות מפרסומות (51%+) וספאנצ'אט שהציגה ביצועים דומים במדד זה (46%+). 

פייסבוק שהתחילה את השנה חלש, סיימה אותה עם גידול של 21% לעומת 2019. למרות זאת, 2019 הייתה שנה מוצלחת יותר עבור פייסבוק, במהלכה ההכנסות גדלו אף ב-26% (מול 2018).

טוויטר מסיימת השנה בתור החוליה החלשה עם צמיחה של 7% בלבד, נתון שמקרב אליה מאוד את סנאפצ'אט בגודל המוחלט. בעוד שהכנסות טוויטר מפרסום ב-2020 הסתכמו בכ-3.2 מיליארד דולר, סנאפצ'אט הכניסה סכום נמוך רק במעט, 2.5 מיליארד דולר.

נעבור למעט תצוגה גרפית בלעדית לטרגטת:

הכנסות מפרסום שינוי באחוזים טרגטת

הכנסות מפרסום שינוי בולדרים טרגטת

הכנסות מפרסום 2020 מול 2019 טרגטת

כמו שניתן לראות בגרף שלעיל, אמזון מכניסה כמעט פי 7 יותר מטוויטר (רק מפרסומות). ההכנסות של גוגל (מפרסום ושירותים נוספים, לא כולל שירותי ענן), הן בדיוק פי 2 מהכנסות פייסבוק מפרסום.

היות וחברת לינקדאין נרכשה לפני מספר שנים ע"י מיקרוסופט, היא אינה מפרסמת דוחות הכנסות מפורטים. במסגרת הדיווח השנתי של מיקרוסופט למשקיעים, צויין כי הכנסות לינקדאין גדלו ב-2020 ב-10%. נתון זה מדרג את לינקדאין בין גוגל (11%) לטוויטר (7%), והרחק מאחורי פייסבוק, אמזון וספאנצ'אט.

מבחינת מדד המשתמשים היומיים הפעילים (DAU) טוויטר מסיימת את 2020 עם צמיחה של 26%. כאן טוויטר מצליחה לעקוף הן את פייסבוק (11%) והן את סנאפצ'אט (22%).

במדד ההכנסה הממוצעת ליוזר (ARPU) לרבעון, פייסבוק מציגה את הביצועים טובים יותר, כאשר בממוצע העולמי היא מרוויחה קצת יותר מ-$10 ליוזר. טוויטר ($6.71) וסנאפצ'אט ($3.44) שומרות מרחק רב מאחור. משתמשים יומיים פעילים 2019-2020 טרגטת

הכנסה ממוצעת ליוזר טרגטת 2019-2020

מקורות נתונים:

דוחות סנאפצ'אט למשקיעים

דוחות טוויטר למשקיעים

דוחות אמזון למשקיעים

דוחות פייסבוק למשקיעים

דוחות גוגל (אלפאבית) למשקיעים

מיקרוסופט דוחות למשקיעים

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

טרגטת חדשות הפינטרסט

ועידת המשווקים השנתית החדשה של פינטרסט

פינטרסט מכריזה על קיום הועידה הראשונה שלה אי פעם עבור משווקים ומפרסמים, 'Pinterest Presents’, שתתקיים בחודש הבא ותכלול אוסף של נואמים מומחים בנושאי שיווק שונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן