כך חברות המדיה הגדולות מסכמות את 2020

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

לקראת סוף השנה, ענקיות המדיה עורכת סיכומים של הדברים המעניינים ביותר שקרו במהלכה. בגוגל משתפים את החיפושים הפופולריים ביותר, בפייסבוק ואינסטגרם מסכמים את הטרנדים החכמים, בטיקטוק את התכנים הכי ויראליים, ברדיט את הדיונים הכי פורים, וכך הלאה.

סיכמנו עבורכם את סיכומי השנה של פייסבוק ואינסטגרם, גוגל, טיקטוק, לינקדאין, טוויטר, רדיט ויוטיוב.

נתחיל מהקל אל הכבד. בואו נראה איך גוגל מסכמת את השנה:

סיכום השנה בגוגל

באופן מסורתי גוגל מכינים דוח עם החיפושים הפופלריים שהיו בכל מדינה. בקישור הזה תוכלו לבקש מגוגל להפיק עבורכם דוח סיכום לכל מדינה.

גוגל סיכום שנה

כמו כן, גוגל גם פינקו עם סרטון סיכום שנה מדליק.

סיכום שנה בפייסבוק ואינסטגרם

בפייסבוק הכינו דוח גדול על מגמות וטרנדים ב-2020. למשל, מהדוח עולה שהשנה הייתה עליה משמעותית בהתעניינות בקריאת ספרים (…באוסטרליה). את הדוח אפשר להוריד כאן, אבל האמת היא שיהיה יותר מעניין לעשות היכרות עם כלי ה-Hot Topics של פייסבוק. זה למעשה המתחרה של פייסבוק עם Google Trends.

בכלי הזה אתם יכולים לגלות את הנושאים החמים ביותר לפי חודש, מדינה (כרגע יש כ-10 מדינות ברשימה) ולפי פלטפורמה (פייסבוק או אינסטגרם).

facebook hot topics

בנוסף, פייסבוק הכינו גם הכינו גם דוח סיכום שנה למוצרים שלהם, בו הם מפרטים על הפרויקטים השונים שפייסבוק ביצעה במהלך השנה. כמו כן, יש לפייסבוק גם אינפוגרפיקה מיוחדת לסיכום השנה שלה.

סיכום השנה בטיקטוק

טיקטוק התקדמה מאוד במהלך השנה בכל הקשור לשירות לעסקים, לרבות השקת מערכת פרסום, כלי אנליטיקה, ועוד. נראה כי היא לומדת הרבה מפייסבוק, ורשתות גדולות אחרות שעשו את הדרך הזו בשנים האחרונות, וההתקדמות שלה נחושה ומהירה.

לכן, זה לא מפתיע שבסיכום שנה של טיקטוק ידברו על העסקים בפלטפורמה. טיקטוק הוציאו דוח שנתי בשם Brands that inspired us. טיקטוק בחרו 10 קטגוריות שונות לפעילויות עסקיות בפלטפורמה, למשל: הסרטונים הויראליים, אפקטים, האשטגים, אתגרים וכו'. בכל קטגוריה הם בחרו את הסרטונים או הקמפיינים הטובים ביותר ששותפו ע"י חברות בין מחשבון עסקי או דרך קמפיין משפיענים. כל זאת תחת הסלוגן "Don't Make Ads, Make TikToks".

לדוגמא: סרטון של חברת הולו:

@hulu

Bring on the gainz. 🏋🏼‍♀️ Season 2 of Pen15 is now streaming, only on @hulu. #pen15show

♬ original sound – hulu

 

לסיכום השנה המלא של טיקטוק למותגים לחצו כאן.

טיקטוק גם ערכו סיכום שנה לפוסטים הויראליים ביותר, והלא בהכרח עסקיים. לחצו כאן לדוח הזה.

סיכום השנה ברדיט

האתר הפופלרי רדיט ערכו סיכום מתמטי למדי של השנה שלהם. הדוח של רדיט מכיל דירוגים של הפוסטים הפופלריים ביותר לפי כמות ההצבעות (Upvotes), דיוני AMA הפופולריים ביותר, ועוד.

כמו כן, ברדיט ציינו כי בשנת 2020 האתר חווה צמיחה של 44% בכמות המשתמשים הפעילים היומיים בהשוואה ל-2019. 

לסיכום השנה של רדיט לחצו כאן.

סיכום השנה בטוויטר

דוח סיכום השנה העצוב ביותר הוא של טוויטר. טוויטר סיכמו את השנה עם הציוצים הפופלריים ביותר לפי כמות הריטווטים ולפי כמות הפיברוטים. הפוסט המרוטווט ביותר היה פוסט זכרון לשחקן הקולנוע האמריקאי שהלך לעולמו במהלך השנה, צ'דוויק בוזמן.

הציוץ הזה היה גם המפוברט ביותר. במקום השני ברשימת הפיברוטים הגיע הנשיא ה-44 של ארה"ב, ברק אובמה עם ציוץ זכרון לכבודו של שחקן הכדורסל האגדי, קובי ברייאנט, שגם הלך לעולמו השנה בתאונה טראגית. 

עוד בסיכום שנה של טוויטר תוכלו למצוא את רשימת תוכניות הטלוויזיה המדוברות ביותר, את האוכל המדובר ביותר, קבוצות הכדורגל המדוברת ביותר ועוד.

לסיכום השנה של טוויטר לחצו כאן.

סיכום השנה בלינקדאין

הדוח של לינקדאין הוא כצפוי המקצועי ביותר. האמת היא שהחברה מוציאה הרבה דוחות מעניינת גם במהלך השנה כמו למשל דירוג המשפיעינים, מדריך למנהלי שיווק ומדריך לניהול קמפיינים במערכת הפרסום שלה.

לינקדאין בחרה לסגור את 2020 עם דוח שנתי אודות שיווק מוצרים טכנולוגיים בשם: How Technology Marketers Can Work Smarter in the Age of Agility.

הדוח מציג מספר טרנדים ומגבה אותם עם נתונים. כמו למשל: עלייה בכמות המפרסמים ותחרות גדולה יותר על תשומת הלב של היוזרים, תהליך קבלת החלטות עובר מיחידים לצוותים ולכן השיווק צריך להתייחס לצוות ולא רק לאדם אחד. סך הכל ישנם 5 טרנדים שלינקדאין מתייחסת אליהן בדוח.

לינקדאין סיכום שנה

לדוח סיכום השנה של לינקדאין על טרנדים בטכנולוגיות שיווק לחצו כאן.

לדוח סיכום השנה המורחב של לינקדאין לחצו כאן.

לאינפוגרפיקת סיכום השנה של לינקדאין לחצו כאן.

סיכום השנה ביוטיוב

יוטיוב הוציאה מספר סיכומי שנה. במוזיקה, בוידאו וכן בפרסומות. בסיכום השנה של יוטיוב אפשר למצוא את הסרטונים הנצפים ביותר, היוצרים הנצפים ביותר והשירים המושמעים ביותר.

עבור אנשי שיווק ופרסום, יוטיוב פרסמה את דירוג הפרסומות הנצפות ביותר. על כך כבר כתבתי לאחרונה בטרגטת.

לדירוג 10 הפרסומות הפופולריות ביותר ביוטיוב לשנת 2020 לחצו כאן.

לסיכום השנה הכללי של יוטיוב לחצו כאן.

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן