שם: יאיר קיבייקו
תפקיד: סמנכ"ל מכירות ושיווק
יאיר קיבייקו, בן 39, תל אביבי כבר מלא שנים, אבא של אלי ובעלה של עמית. אוהב טלוויזיה טובה, טלוויזיה גרועה בקטע הזוי, גיימינג ונורות RGB שמחליפות צבעים.
באיזה רשת חברתית אתה מבלה הכי הרבה זמן לצורך מקצועי ולמה:
יאיר קיבייקו: הרבה בוואצאפ בקבוצת ITC, קבוצה של אנשים מדהימים, בכירים ועיתונאיים בעולם ההייטק וכל מה שמסביבו. אני לומד שם המון מכולם (שאוטאאוט למורד שטרן שפתח ומנהל את הקבוצה). חוץ מזה בפייסבוק בקבוצות מקצועיות.
אם לא היית מתעסק בשיווק אז מה היית עושה?
יאיר קיבייקו: הייתי בעלים של גן ילדים
מה הדבר הכי חשוב שלמדת על תחום השיווק בשנה האחרונה?
יאיר קיבייקו: שהכל פלואידי. מה שהיה היום הוא לא תמיד מה שיהיה מחר. בגלל המצב בעולם היום, חשוב יותר מתמיד לתת ערך אמיתי ללקוחות הפוטנציאליים, ולפרסם אותו, אחרת הם פשוט ימשיכו הלאה. אנשים שמים לב הרבה יותר לתקציב שלהם, ומוציאים רק על מה שנותן להם ערך.
מאיזה בלוג/אתר/ספר למדת הכי הרבה דברים על שיווק, תן דוגמא אחת לדבר כזה שלמדת?
יאיר קיבייקו: כל מה שאליאב אללוף כותב ואומר, מבחינתי זאת השראה. מהספרים שלו, הפוסטים שלו והשיחות שלנו, דרך ההרצאות שלו. למדתי המון על התמקדות במה שחשוב, על לנסות עוד ועוד, ועל נצחונות קטנים מול גדולים.
תן שלושה דברים/משימות שאתה עושה בבוקר כשאתה מגיע מתחיל את היום:
יאיר קיבייקו: קפה וסיגריה לפני הכל.
מעבר על משימות של מכירות ושל שיווק, מעבר על הקמפיינים ושיפורם אם צריך, פניה ללקוחות פוטנציאליים ב ABM.
מה היא האוטומציה הכי חשובה שיש לך בעבודה?
יאיר קיבייקו: התהליכים שהטמעתי ב- CRM שלנו, שבו אני יכול לראות היום במבט על כל מה שאני צריך.
ספר על הקמפיין הכי מוצלח שהיית שותף לו בשנה האחרונה:
יאיר קיבייקו: השנה הקמתי את כל מערך השיווק והמכירות של החברה, ואני חושב שעשיתי עבודה לא רעה. עם מודעות, כתבות, וובינרים, מיטאפים, המון להחזיר לקהילת עיצוב המוצר עם ידע שאנחנו משתפים.
איזה תכונת אופי או כישור חייב להיות לכל מנהל שיווק?
יאיר קיבייקו: לא להתאהב בקמפיין או מודעה. אתה יכול להריץ קמפיין שלדעתך מדהים, או מודעה יפהפיה, אבל בסוף הכל בדאטה – אם משהו לא עובד, תחתכו.
באיזה כלי או כלים חינמיים אתה עושה שימוש מקצועי היום, אבל אם הם היו עולים כסף, בטוח שהיית משלם:
יאיר קיבייקו: אני משתמש בגרסה החינמית של Wordtune הישראלית שעוזרת לכתוב טקסטים בהמון דרכים ושינתה לי את החיים. מחכה להבטחה של אורי המנכ"ל שאמר לי שהם מפתחים גרסה לארגונים למרות שאני שוקל פשוט לשלם וזהו, כי זה באמת משנה חיים.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…