חידושים אחרונים בגוגל אדס: סיכום אירועי ה-Google Marketing Stream

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

גוגל ערכה את הסטרים השנתי למקצועני שיווק ופרסום דיגיטלי, בו הצהירה על מספר חידושים שנוספו או עתידים להתווסף בקורב למערכת הגוגל אדס. במוקד: סוגי קמפיינים חדשים, שידרוג תוספי מודעות, שיפור מדידה ודיווח נתונים, ועוד.

הנגשת Performance Max Campaigns למפרסמים נוספים

קמפיין חדש בשם Performance Max אשר נפתח לפני כשנה כבטא לקבוצת מפרסמים מצומצמת, יפתח למפרסמים נוספים. ניתן לבקש גישה מנציג גוגל המשוייך לחשבון שלכם, או דרך שליחת טופס בקשה.

בגוגל מציגים את סוג קמפיין סוג כ-"קמפיין משלים" לקמפיין חיפוש. קמפיין הפרפורמנס מקס הוא למעשה קמפיין סמי-אוטומטי אשר דיי דומה ל-App Campaigns (קמפיין לקידום אפליקציית מובייל). למעשה, בסוג קמפיין זה המפרסם מתבקש להגדיר יעד המרה לקמפיין (רכישה באתר, מילוי טופס לידים, וכד'), להגדיר ביד (CPA או tROAS), להעלות נכסי קריאייטיב (כותרות ותיאורי מודעות טקסט, באנרים, וידאו, לוגו החברה), פיד מוצרים מהגוגל מרצ'נט (אם רלוונטי), ולבסוף להגדיר תקציב יומי.

גוגל תתרגם את הגדרות הקמפיין למועדות אשר ירצו בכל מיקומי המודעות ברשת של גוגל, לרבות חיפוש, דיספליי, יוטיוב, ג'ימייל וכן גוגל מפות.

ניתן לומר שסוג קמפיין זה ממשיך את המגמה של גוגל להפוך את הפרסום בפלטפורמה לכמה שיותר אוטומטי. גוגל עושה זאת ע"י שימוש הולך וגובר באלגוריתמים ותהליכי למידת מכונה, לטובת ניהול המכרזים וניתוב מלאי שטחי הפרסום למפרסמים.

חידושים בתחום הדיווח והאופטימיזציה

עיצוב מחודש לעמוד ה-Insights:

עמוד האינסייטס שנמצא בחשבון הגוגל אדס ומהווה מבט על לטרנדים המתרחשים בסביבת המשתמשים והתנהגות המשתמשים בגוגל, יעבור מתיחת פנים. התצוגה החדשה תכיל 3 סוגי דוחות חדשים: תחזית ביקושים, נושאי עניין בקרב צרכנים, ותובנות קהלים.

הרחבת אופטימיזציית הבידינג לפי Target ROAS:

שיטת הבידינג לפי אופטימזצייה מבוססת יעד ROAS (החזר על הוצאת פרסום), אשר הייתה פתוחה לשימוש מפרסמים בקמפיינים מסוג חיפוש, דיספליי, שופינג ואפליקציות, תפתח בקרוב גם לקמפיינים מסוג וידאו ו-דיסקברי

שימוש בטכנולוגיית הצפנה ועוגיות צד א' למיקסום מדידת המרות:

כמו שדיווחנו בטרגטת לפני כחודשיים, גוגל תתחיל לעשות שימוש בעוגיות צד א', הנחשבות בטוחות יותר לפרטיות המשתמשים, לצורך מדידת המרות מהקמפיינים הממומנים בגוגל אדס. גוגל מזמינה מפרסמים לבטא של Enhanced Conversions דרך מנהל החשבון שלהם בגוגל. מי שיצטרף לבטא יוכל להנות ממדידת המרות מלאה יותר.

כלי חדש להעלות Offline Conversions:

מפרסמים העושים שימוש בהמרות אופליין, ומדווחים לגוגל על ההמרות דרך קובץ אקסל או חיבור זאפייר, מוזמנים לעשות שימוש בכלי חדש בשם (OCI Helper (Offline Conversions Imports, לצורך העלאת המרות אופליין.

דוח ייחוס המרות (Attribution) יפתח לסוגי קמפיינים חדשים:

דוחות ייחוס המרות שהציגו בגוגל אדס מידע אודות ייחוסי המרות לקמפיינים מסוג חיפוש ושופינג, יינתחו גם המרות בקמפיינים מסוג דיספליי ו-וידאו.

 

חידושים בתחום המודעות

תוסף התמונות (Image Extension) נפתח לשימוש גלובאלי:

גוגל הוסיפה לאחרונה תוסף חדש למודעות הטקסט בקמפיינים מסוג חיפוש. התוסף מאפשר הוספת תמונה למודעה. תוסף התמונות נפתח לשימוש גלובאלי לכל המפרסמים.

שימוש בפידים בקמפיינים לקידום אפליקציות

אפליקציות איקומרס שהעלו פיד מוצרים לגוגל מרצ'נט, או פידים אחרים מסוג (Ad customizer, Dynamic feed, Location feeds) יוכלו להציג את התוכן מתוך הפידים במודעות של קמפיין מסוג App Campaigns. הדבר יאפשר טירגוט מדוייק יותר של קהלי יעד, והצגת מודעות רלוונטיות יותר.

למידע נוסף אודות החידושים עליהם גוגל הכריזה באירוע השנתי שלה למפרסמים >>> support.google.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן