חברות רבות כולל קולה קולה, יוניליוור, וריזון, the north face ועוד הודיעו כי הן עוצרות את מסעות הפרסום שלהן בפייסבוק.
ההחלטה של החברות התקבלה בעקבות קמפיין של מספר ארגוני זכויות האזרח – Giants, Free Press, Common Sense ו-Color of Change – שקראו לחברות ברחבי העולם להפסיק ולפרסם בפייסבוק ואינסטגרם במהלך חודש יולי, תחת ההאשטג StopHateforProfit#. הארגונים טוענים כי הפלטפורמה של פייסבוק לא הצליחה לנטר ולמחוק פוסטים ותכנים גזעניים, פוגעניים, שקריים ומפלגים, אפשרה הסתה בפלטפורמה שלה נגד מפגינים הקשורים למאבק Black lives matter בארה״ב וסרבה להגן על משתמשים מפני איומים בפלטפורמה.
בשלב זה, החברות הגדולות שהצטרפו למאבק, יפסיקו לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם בכל חודש יולי 2020 אך עדיין לא ידוע האם החברות יחזרו לפרסם באותם התקציבים בחודש אוגוסט ובכלל.
עם הצטרפותן של תאגידי הענק קוקה קולה ויונילוור לא יכל מנכ״ל פייסבוק, מארק צוקרברג, להמשיך ולהתעלם מהמצב והוא הודיע בפוסט בפייסבוק על שורה של שינויי מדיניות שנועדו להתייחס לביקורות שהחברה מתמודדת איתן שקשורות כמובן לנושאים כמו שליטה על תכני שנאה, גזענות, מידע שגוי שמופץ בפלטפורמה, חשבונות ועמודים מעוררי מחלוקת וכו'.
למרות שהמאבק עשוי ליצור בעיות רבות לפייסבוק וכבר גרם לירידה של כ-7% במניות החברה, אין זה סביר שהמצב ישפיע באופן מהותי על שורת ההכנסות של החברה שכן רוב הכנסותיה מגיעות ממודעות שמריצים עסקים קטנים ובינוניים בפלטפורמה. עם זאת, אין ספק שהמאבק יוביל לפגיעה נוספת בדימוי הציבורי של החברה, שגם ככה סובל לא מעט בשנים האחרונות.
בנוסף, דובר חברת פייסבוק אמר כי " אנחנו משקיעים מיליארדים של דולרים בכל שנה כדי לשמור על הבטיחות בקהילה שלנו. אנחנו עובדים עם מומחים חיצוניים כדי לבדוק ולעדכן את מדיניות החברה, אנחנו יודעים שיש לנו עוד הרבה עבודה לבצע ואנחנו נמשיך לעבוד עם זכויות אזר ומומחים אחרים כדי לפתח עוד יותר כלים, טכנולוגיה ומדיניות להמשך המאבק הזה".