התאוששות מלאה: הכנסות הרשתות החברתיות מפרסום גדלו משמעותית בתחילת 2021

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

דוחות המשקיעים של הרשתות החברתיות לרבעון ה-1 של 2021 מראים צמיחה גבוהה בהכנסות. בתקופה המקבילה ב-2020 החברות נפגעו כתוצאה מהמהשבר העולמי בעקבות התפרצות הנגיף מסין.

פייסבוק, יוטיוב, לינקדאין, סנאפצ'אט ופינטרסט מדווחות כולן על עלייה של עשרות אחוזים בהכנסות מפרסום בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. טוויטר תפרסם את ביצועיה בהמשך היום (29/04).

פייסבוק

הכנסות פייסבוק ברבעון 1 לשנת 2021 הסתכמו בקצת מעל 26 מיליארד דולר. הנתון מהווה שיפור של קרוב ל-48% לעומת 2020. לפני שנה באותו הרבעון, בעיצומו של התפרצות המשבר העולמי, פייסבוק הציגה צמיחה של כ-18% בלבד.

כמו כן, פייסבוק הגדילה את סך המשתמשים הפעילים היומיים ב-2% בהשוואה לרבעון הקודם. ברשת החברתית הגדולה בעולם דיווחו על כ-1.9 מיליארד משתמשים הפוקדים את הרשת בכל יום. הנתון עבור "משפחת" מוצרי פייסבוק הכוללים גם את אינטסגרם ו-ווטסאפ עומד על 2.72 מיליארד משתמשים פעילים בכל יום, עלייה של 4.6% בהשוואה לרבעון 4 ב-2020.

למצגת הרשמית של פייסבוק למשקיעים >>> FB Earnings Q1 2021 

יוטיוב

חברת אלפאבתית בבעלותה נמצאת יוטיוב, מדווחת על עליה של 49% בהכנסות של יוטיוב מפרסומות בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ניל מוהן, ה-CPO של יוטיוב התייחס לביצועים ואמר כי על אף שמרבית ההכנסות מגיעות מפרסומות במכשירים ניידים, הפרסום במסכי הטלוויזיה הוא הערוץ שצומח הכי מהר. לפי מוהן, בדצמבר 2020 כ-120 מיליון משתמשים בארה"ב בלבד צפו ביוטיוב במסך הטלוויזיה הביתי. כרבע מתוכם עשו זאת דרך חיבור CTV.

לדוח הרשמי של אלפבית למשקיעים >>> Alphabet First Quarter 2021 Results

לינקדאין

חברת לינקדאין נרכשה ע"י מיקרוסופט ב-2016, ומאז אינה נסחרת עצמאית בבורסה. מיקורוספט אינה משחררת נתונים מפורטים אודות ביצועי לינקדאין.

במסגרת הדיווח על ביצועי מיקרוסופט לרבעון הראשון 21', צויין כי לינקדאין הגדילה את הכנסותיה ב-25%. החישוב מתייחס לכל מוצרי לינקדאין בתשלום ולא רק להכנסות מפרסום. כמו כן, דווח על עלייה של 29% במעורבות ("record engagement"), אך לא ברור מה מייצג וכיצד נמדד מדד מעורבות זה.

למצגת הרשמית של מיקרוסופט למשקיעים (התייחסות אל לינקדאין בשקף מס' 9) >>> Microsoft Q1 2021 Earnings Release Slides

סנאפצ'אט

הרשת החברתית סנאפצ'אט, אשר ב-2019 שידרגה את אפליקציית האנדוראיד שלה כך שתתאים לשוק ההודי, ע"י הפחתה משמעותית ממשקלה, הודיעה כי ברבעון ה-1 של השנה, בפעם הראשונה, מרבית המשתמשים הפעילים היומיים שלה הם בעלי מכשירי אנדרואיד.

לסנאפצ'אט היו כ-280 מיליון משתמשים פעילים יומיים ברבעון זה, כאשר ההערכות הן כי למעלה מ-חמישת מתוכם, כ-60 מיליון, מגיעים מהודו.

הצמיחה של סנאפצ'אט במדד המשתמשים הפעילים היומיים מסתכמת בכ-5.6% בהשוואה לרבעון הקודם. אך הנתון המדאיג הוא שקצב צמיחת המשתמשים בארה"ב וצפון אמריקה, אזור גאוגרפי המהווה כשליש מסך המשתמשים העולמי וממנו מגיעים כ-72% מההכנסות של סנפאצ'ט, עמד על 1% בלבד.

סך ההכנסות מפרסום של הרשת שהוקמה ב-2013, עומד על $770 מיליון דולר ברבעון זה, והמספר הזה מייצג צמיחה של כ-67% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2020.

למצגת הרשמית של סנאפצ'אט למשקיעים >>> Snap Inc. Q1 2021 Earnings Slides

פינטרסט

טרם פרסום הביצועים של טוויטר לרבעון זה, נראה כי פיטרסט מציגה את ההתקדמות המרשימה ביותר.

הרשת החברתית שמאפשרת למשתמשיה ליצור ולנהל אוספי תמונות, הציגה גדילה של 30% בכמות המשתמשים היומיים בהשוואה לשנה שעברה. יש לציין כי בהשוואה לרבעון הקודם מדובר בצמיחה של כ-4% בלבד, וזהו נתון שמהווה המשך של ההאטה בקצב הצמיחה כבר רבעון שלישי ברציפות מאז הביצועים ברבעון 2 בשנה שעברה.

עם זאת, פינטרסט שהגיעה ל-478 מיליון משתמשים פעילים יומיים עשויה למעשה לעקוף במדד זה את אתר רדיט, וכנראה גם את לינקדאין (עליה אין נתונים רשמים מלבד הערכות) ואת טוויטר (אשר טרם פרסמה את ביצועיה לרבעון זה). בעקבות זאת, ייתכן כי פינטרסט תהיה בקרוב הרשת החברתית הרביעית בגודלה בעולם אחרי פייסבוק, אינסטגרם ו-טיקטוק (אם לא מחשיבים את יוטיוב).

הכנסותיה של פינטרסט מפרסום הסתכמו ב-$485 מיליון ברבעון זה, צמיחה של 78% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

להודעה הרשמית של פינטרסט לבעלי מניות >>> Pinterest Q1 2021 Letter to Shareholders

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן