הודעה דרמטית למפתחי אפליקציות מובייל – חוקים חדשים בגוגל פליי יכנסו לתוקף בקרוב

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י רוברט נחום

מייסד ומנכ"ל טופנדה. מומחה שיווק וקידום אפליקציות, ASO, יועץ לחברות בתחומי השיווק הדיגיטלי, המובייל ו-התוכן.

גוגל פליי מעדכנת את הנחיות שהולכות להשפיע על מאמצי ה-ASO של כלל האפליקציות בפלטפורמה. נראה שגוגל פליי מתכוונת ליישר קו עם חנות האפליקציות של אפל, ה-App Store במגוון פרמטרים.

ההנחיות החדשות של גוגל פליי כוללות את הדברים הבאים:

1. הגבלת כמות התווים שאפשר להשתמש בכותרת האפליקציה ל-30 תווים בלבד. היום גוגל פליי מאפשרת לכתוב כותרת של עד 50 אותיות, וכאמור גוגל מתכוונת ליישר קו עם אפל ולהגביל את כמות התווים ל-30 תווים בלבד.

2. איסור על שימוש במילות מפתח שיכולות להשפיע על ביצועי האפליקציה בחנות של גוגל. אסור יהיה להשתמש במונחים שיווקים כאלה ואחרים תחת שם המפתח של האפליקציה (80 תווים), האייקון והכותרת של האפליקציה.

3. תמונות מסך / פיצ'ר גרפיק – אסור בשום פנים ואופן להטעות את המשתמשים בתמונות מסך של האפליקציה. בין אם מדובר על מה שהתמונות עצמן מראות, או בין אם מדובר בקופי שיופיע בתוך תמונות המסך. 

אפליקציות שלא יעמדו בסעיפים שהצגנו כאן למעלה, פשוט לא יופיעו בחנות האפליקציות של גוגל.

גוגל גם הוסיפה מספר דוגמאות שמראות בצורה ברורה את הסעיפים שהוזכרו כאן למעלה. להלן הדוגמאות:


1. להלן דוגמא תקינה

2. להלן דוגמא לא תקינה – שימו לב למה שנעשה באייקון, בכותרת ובשם המפתח

3. עוד דוגמא לא תקינה

4. עוד דוגמא לא תקינה

בנוסף, גוגל גם עדכנה את הכללים שלה בכל הקשור ל-preview assets שעולים לחנות האפליקציות. זה בעצם מדבר על הדברים הגרפיים וגם התוכן שעולה לחנות האפליקציות כגון: אייקון, תיאור קצר, פיצ'ר גרפיק, תמונות מסך, וידאו וכו' 

הכללים מושתתים על פי העקרונות הבאים:

1. האם נכסי התצוגה בחנות מייצגים במדויק את האפליקציה?
2. האם נכסי התצוגה בחנות מציגה מספיק מידע שיעזור למשתמשים להחליט האם להתקין את האפליקציה?
3. האם אתם לא משתמשים במילות מפתח כמו "חינם" או "הטוב ביותר" ובמקום זאת משתמשים במידע משמעותי הקשור להיבטים הייחודים של האפליקציה?
4. האם נכנסי התצוגה קלים להבנה?

 חשוב לציין בהקשר של ASO שבגלל שגוגל מקשיחה את החוקים בחנות האפליקציות, המשמעות היא שעבודת ה-ASO תהיה עוד יותר קריטית שכן ככל שהזמן עובר, חנויות האפליקציות השונות דורשות מהחברות שמפתחות אפליקציות לשים לב לכמה שיותר דקויות בחנויות עצמן. לכן, אנו ממליצים לכל אותן חברות, להשקיע ולדייק את במסרים שמופיעים בחנויות האפליקציות, אחרת האפליקציה שלהם פשוט לא תופיע שם.

להודעה הרשמית של גוגל בנושא >>> android-developers.googleblog.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

קבוצות פייסבוק חדשות לגיימרים

פייסבוק משיקה קבוצות מיוחדות לגיימרים

מנכ״ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הכריז על השקת ה- gaming Fan Groups, סוג חדש של קבוצה שנועד עבור קהילת הגיימרים כולל מעריצים ויוצרי משחקים, כחלק ממאמציה של החברה להגדיל את אחיזתה בעולם הגיימינג…

בדיקות אייבי טסט בחנות האפליקציות של אפל

אפל תאפשר a/b testing בחנות האפליקציות שלה, ה-App Store

חנות האפליקציות של אפל הולכת להשתדרג בקרוב עם מספר פיצ'רים חדשים שיאפשרו לבעלי אפליקציות ומשחקים להריץ a/b testing בפלטפורמה. נראה שסוף סוף אפל מתכוונת ליישר קו עם גוגל פליי שמאפשרת לבצע בדיקות מסוג זה מזה מספר שנים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן