ב-2018 השיקה יויטיוב ״מדף״ מוצרים שמופיע תחת הסרטון ואפשר ליוצרים להציג את המוצרים שלהם, עם קישור לרכישה ישירה.
בתחילת 2020 הוסיפה יוטיוב אפשרות של התראות על מוצרים לשידורי לייב ואפשרות של מדידת מוצרים מסויימים באמצעות מציאות רבודה.
יוטיוב אינה החברה היחידה שבוחנת אפשרויות כניסה לעולם ה-e-commerce.
טיקטוק החלה לבחון גם היא תיוג מוצרים בסרטונים בסוף שנה שעברה. בגרסה הסינית של האפליקציה, Douyin, כבר נרשמה הצלחה בנושא. גם אינסטגרם כבר הודיעה על כוונתה לכלול אפשרויות קנייה בסרטוני ה-Reels.
מקור פרשנות: socialmediatoday.com