קבלו 7 דרכים שונות שיעזרו לכם להבין עד כמה האתר בו אתם גולשים כעת הוא פופופלארי:
1. שימוש ב-SimilarWeb:
השתמשו בתוסף הכרום באתר של סימילאר ווב ותוכלו לקבל אינדיקציה על ראשונית על האתר. תוכלו לראות מידע כגון מיקום האתר בעולם ובמדינת המקור של האתר, זמן ממוצע של משתמשים באתר, כמה עמודים בממוצע אנשים צופים ועוד.
בדוגמא: האתר The Next Web – אחד מהבלוגים המובילים בעולם
2. שימוש ב-Ahrefs / semrush:
מדובר בתוכנות SEO מוכרות למדי המאפשרות לך לקבל מידע על האתר כגון: כמות הלינקים שמגיעים לאתר מסויים, איזה אתר מזרים לאתר את כמות הטראפיק הגדולה ביותר, דירוגי URL, דירוגי Domain ועוד. מדובר בתוכנות מורכבות למדי שיכולות להעניק לך מידע רלוונטי ואיכותי בדר"כ בהשוואה לתוכנות אחרות.
בדוגמא: התוכנה Aherfs אחרי שהכנסו את האתר The Next Web לשורת החיפוש
3. פשוט בדקו את דירוגי האתר למילות מפתח רלוונטיות (יש מיליון כלים בערך):
זו הדרך הקלה ביותר לבדוק עד כמה האתר פופולארי או לא. אפשר למשל להיכנס במצב אינקוגניטו ולחפש אחר מילת מפתח מסויימת שקשורה לאותו האתר. אם מדובר במילת מפתח עם הרבה טראפיק והאתר ממוקם נגיד בעמוד הראשון זו יכולה להיות אינדיקציה שמדובר באתר חזק.
בתמונת המסך – תוצאות החיפוש כאשר מחפשים "חדשות" בגוגל. נגיד ואני מגיע מבחוץ ואני לא גר בארץ ולא מכיר את אתרי החדשות בארץ. ברור לי ש-Ynet הוא אתר חזק מאוד בתחום בישראל.
4. בדקו את הנכסים הדיגיטליים של האתר כמו כמות העוקבים:
כלומר, בדקו נתונים כמות תגובות, כמות צפיות של לסרטונים שלהם בעמוד הפייסבוק שלהם, עמוד האינסטגרם, יוטיוב וכו'. מדובר בפעולה מאוד פשוטה שתוכל לעזור לכם עם הנחות היסוד הקודמות שלכם. מעבר לכמות העוקבים, חשוב מאוד לעקוב אחר מעורבות הגושלים.
בדוגמא, פוסט מתוך עמוד הפייסבוק של The Next Web:
5. חפשו ראיונות ברשת עם בעלי האתר:
לפעמיים אפשר למצוא אתרים בהם אנשי מפתח חושפים את הנתונים של האתר שלהם. בנוסף, לפעמיים יש מאמרי מקרי בוחן כאלה ואחרים בהם תוכלו למצוא נתונים שיכולים לעזור לכם ללמוד על האתר משהו נוסף שלא ידעתם עליו. למטה בתמונת המסך תוכלו לראות טקסט שמצאתי מאחד האתרים שכתב על The Next Web וסיקר אותו. כל מה שעשיתי זה לחפש The Next Web Traffic בגוגל.
6. בדקו את העמוד של "פרסמו כאן":
בהרבה מקרים יש אפשרות להגיע לנתונים האלו דרך העמוד הזה. זה יכול להיות דרך אפשרות הורדה של קובץ כזה אור אחר, שליחת מידע אחרי השארת פרטים וכו'
בדקו מהו ה-domain authority של האתר:
למידע נוסף למי שלא יודע מה זה דומיין האוטורי ומה החשיבות של הנתון הזה: https://moz.com/learn/seo/domain-authority
זה הכל להפעם, מקווה שהצלחתם להפיק ערך מהמאמר. מוזמנים להגיב בתגובות ולספר לנו כיצד אתם בודקים עד כמה אתר מסויים או פופולרי.