מה פשר "ההטבה" של גוגל למלונות:
בדומה למהלך של גוגל בקיץ, בו אפשרה לסוחרים מקוונים להעלות מלאי מוצרים למערכת ה-Google Merchant, ולהציג קישורים למוצריהם בחינם לצד מודעות גוגל שופינג ממומנות, ניתן יהיה להניח ש"ההטבה" למלונות היא חלק מהאסטרטגיה של גוגל להרחיב את מספר המפרסמים הפוטנציאלים.
הצעד הקשה ביותר עבור סוחרים או בתי מלון בהתחלת הפרסום בגוגל, הוא הצעד הטכני הכרוך בתהליך אינטגרציה מורכב של מלאי חדרי המלון (או מוצרים) לתוך מערכת הצגת המודעות (הוטל אדס, או גוגל שופינג).
בתי מלון שהאתרים שלהם מבוססים על טכנולוגיה מיושנת, ושאינם מעסיקים צוות טכני שיכול להסיע בתהליך האינטגרציה, עשויים להימנע מלהתחיל ליישם אסטרטגיית פרסום דיגיטלית בגלל חסם הכניסה הטכני.
המהלך של גוגל מהווה תמריץ לבעלי מלונות להשקיע בתשתית הטכנית, שתאפשר להם להתחיל ולהציג מלאי חדרים בחיפושים רלוונטיים במנוע החיפוש ללא תשלום נוסף על הקלקות.
תגובה אחת
מצד אחד אין ספק שזה מהלך טוב למלונות שיקבלו עוד חשיפה בגוגל. מצד שני ובמקביל זו גם מכה לכל מלון שיש לו אתר, כי הנראות האורגנית שלו תידחק למטה שבעתיים. אין ספק שגוגל גאונים – נותנים את המקל והגזר בבת אחת באותו פתרון.