חברת מחקר השיווק eMarketer, מדווחת כי לראשונה מאז שהחלה למדוד את הערכות ההכנסות של גוגל ממכירת פרסומות, תחווה גוגל השנה ירידה במדד זה.
לפי eMarketer, המודדת הערכות ההכנסות מפרסום גם בעבור חברות ענק אחרות, הטריאופול של גוגל, אמזון ופייסבוק ישמור על הנתח המשותף שלו בענף הפרסום הדגיטלי בארה"ב ובריטניה משנת 2019, ויגדל סה"כ בקרוב ל-1.7 מיליארד דולר בהשוואה לשנה שעברה. עם זאת, חלוקת ההכנסות בתוך הקבוצה תהיה שונה.
בעוד שגוגל צפויה לראות ירידה של 5.3% בהכנסות מפרסומות, אמזון צפויה להגדיל את הכנסותיה מאשתקד ב-23.5%! מכירותיה של פייסבוק צפויים לעלות בקצת פחות מ-5% לפי המחקר, שאפשרי כי אינו לוקח בחשבון את ההתפתחויות האחרונות עימן מתמודדת פייסבוק כתוצאה מתנועת ה-Stop Hate for Profit.
המשמעות המספרית של התחזית של eMarketer היא שסך הכנסות גוגל מפרסום יסתכמו בשנת 2020 בכ-39.58 מיליארד דולר, אשר ישקפו נתח של 29.4% בשוק הפרסום הדיגיטלי בארה"ב, ירידה של כמעט 7% בהשוואה ל-2019.
התחזית הראשונה של eMarketer להכנסות גוגל מפרסום לשנת 2020 אשר נערכה ברבעון הראשון בטרם התפרצות מגפת הקורונה העולמית, צפתה לגוגל צמיחה שנתית של 12.9%. המשמעות היא הפסד של 7.6 מיליארד דולר בהכנסות פוטנציאליות. (מדובר בהכנסות מהשוק האמריקאי בלבד)
הענפים שנפגעו אולי יותר מכל ענף אחר בעקבות המגפה העולמית של 2020 הינם ענפי התיירות, לרבות תעופה, אירוח ותיירות. מפרסמים כגון בוקינג.קום, רשתות מלונות וחברות תעופה החזיקו בנתח עיקרי מהכנסות גוגל מפרסומות, ובעקבות ההפסקה הכמעט הרמטית של התיירות העולמית, חברות אלו נאלצו להשהות מסעות פרסום רבים. היות ו-פייסבוק פחות תלויה בענפים אלו, היא נפגעה משמעותית פחות מגוגל, ואילו אמזון אשר באופן טבעי משכה מעט מאוד מפרסמים מענפי התעופה והתיירות, ובוודאות לא את הגדולים שבהם, צפויה להנות מצמיחה מרשימה בהכנסותיה מפרסומות לשנת 2020.
מקור: emarketer.com