החברה האוקראינית Ahrefs שמוכרת מאוד למקדמי אתרים ונמצאת בשימוש רחב לצורך מחקר קישורים, מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים, מודיעה באמצעות המנכ"ל שלה, דמיטרי גרסימנקו, שהיא שואפת לפתח מנוע חיפוש חדש שיבטיח חלוקת רווחים הוגנת עם יצרני התוכן.
ההצהרה הזאת מגיעה בתזמון לחוק חדש שעבר בשבוע האחרון בפרלמנט האירופי, אבי אומות ה-GDPR, שמטרתו היא לערוך שיפוץ יסודי בחוקי הגנת זכויות היוצרים ברשת. אתרי חדשות, מה שבפרלמנט האירופי גם קוראים להם "יצרני תוכן", הם מהתומכים בשינוי החקיקה בנושא, בטענה שמנועי חיפוש שסורקים את הרשת, ורשתות חברתיות גדולות, עושים שימוש בתוכן מקורי שהם מייצרים וגורפים על כך רווחים מפרסומות וגם מונעים במקרים רבים מהקוראים להגיע לאתר החדשות על מנת לקרוא את התוכן ולהיחשף לפרסומות.
יצרני התוכן דורשים חלוקת רווחים שיוויונית יותר, והפרלמנט האירופי נוטה להסכים איתם.
מקורות: searchenginejournal.com, arstechnica.com