שם: מיכל לסמן
תפקיד: Growth Lead
מיכל לסמן, בת 35, מתגוררת בברלין מזה שנתיים וחצי עם יאיר הבנזוג והבת שלנו. אני עובדת כ-Growth Lead ב-Kayzen, אנחנו חברת SaaS בתחום ה-Adtech . המוצר שלנו הוא פלטפורמה שפונה בעיקר לחברות Gaming אבל גם ל-non-Gaming App Dev המעוניינים להצמיח את העסק שלהם ולהגיע לקהלים חדשים/ ביצועים טובים יותר על ידי פרסום באפליקציות. הייחודיות שלנו היא שאנחנו מציעים מודל SaaS Fully Self-Serve שמאפשר לחתוך את עמלות התיווך של חברות DSP אחרות בשוק ועל ידי כך להגדיל את ה-media buying budget.
ייחודיות נוספת היא כמות הדאטה והשקיפות שאנו מספקים לצרכן הקצה, שחברות מתחרות לא מציעות. זה ככה ממש על קצה המזלג.
באיזה רשת חברתית את מבלה הכי הרבה זמן לצורך מקצועי ולמה:
מיכל לסמן: לינקדאין. מבחינת הרשתות החברתיות אני מרגישה שבלינקדאין אני מגיעה לחומר הכי רלוונטי והכי מעניין, זו פלטפורמה שפונה ל- B2B ואני מוצאת שהשיח שהיא מציעה יותר נכון עבורי, אז לגמרי שם.
אם לא היית מתעסקת בשיווק אז מה היית עושה?
מיכל לסמן: קל – עבור הנפש, מבקרת ספרות. למדתי ספרות המון שנים והייתי תקופה מבקרת ספרות וזה קול לגמרי. לא יודעת אם זה משהו שהייתי רוצה להתפרנס ממנו. אני חושבת שפניתי לשיווק בדיוק בגלל שזה תחום שמאפשר לי לבטא את הקריאטיביות שבי אבל הוא גם מתקדם וחדשני ויש המון לאן לצמוח בתוכו.
מה הדבר הכי חשוב שלמדת על תחום השיווק בשנה האחרונה?
מיכל לסמן: אני חושבת שהערך של גמישות, של יכולת תנועה מהירה והבנה שגם אם תכננת משהו וחשבת שזה הכי נכון ומתאים, אז לפעמים צריך לזוז ולדעת איך לזוז מהר ואיך לזוז נכון. אני חושבת שכל אנשי השיווק יסכימו שתקופת הקורונה תפסה את כולם קצת לא מוכנים. הקורונה לא מאד השפיעה עלינו מבחינה עסקית, להפך אפילו גדלנו, אבל מבחינת המרקטינג זה כן פגש אותנו בנקודה של הכנסים והמיטאפים.
בתעשיית ה- Adtech נוהגים לעשות הרבה מפגשים של קהילות ומיטאפים מאוד אינטימיים עם אנשי שיווק ספציפיים וזה משהו שדי פגע באירועים האלה, העברנו אותם כמו כולם לאונליין אבל לזה יש יתרונות וחסרונות כמובן.
מאיזה בלוג/אתר/ספר למדת הכי הרבה דברים על שיווק, תני דוגמא אחת לדבר כזה שלמדת?
מיכל לסמן: אין לי מקום אחד ספציפי שאני לומדת בו, אני חושבת שזה מאוד תלוי מה אני רוצה ללמוד, אני חושבת שלכל מקור מידע יש את הייחודיות שלו. אני הכי אוהבת לעקוב אחרי ים רגב, אני חושבת שהוא עושה דברים מאוד מעניינים, אני גם מאוד אוהבת להאזין לאופן שהוא מדבר ומסביר דברים, מבחינת הידע שהוא חולק, אני חושבת שיש לו המון המון ערך להציע.
מבחינת בלוג אני חושבת שאני נוטה לחזור הכי הרבה פעמים ל-HubSpot ו-Drift אבל זה לגמרי משתנה לפי הצרכים שלי.
תני שלושה דברים/משימות שאת עושה בבוקר כשאת מתחילה את היום:
מיכל לסמן: קודם כל לתכנן את היום, לבנות את האג׳נדה של מה אני רוצה להספיק באותו יום או באותו השבוע ולסדר לי את החשיבות של המשימות כדי לדעת שאני מגיעה להכל בצורה שלמה.
הדבר השני זה לבדוק מיילים, תמיד יש תנועה של מיילים מכל מיני עולמות, בין אם זה לידים שהתקבלו בין אם זה מקרי בוחן שאני צריכה להחזיר להם תשובה או מאמרים שאנחנו מתכננים להעלות וכדומה.
הדבר השלישי זה לעבור על הסלאק. כמו כולם בימינו 🙂
מה היא האוטומציה הכי חשובה שיש לך בעבודה?
מיכל לסמן: כרגע אנחנו מתחילים את כל ה-setup של האוטומציות, עד עכשיו לא היינו לנו אוטומציות מתאימות, בייחוד כי לא הייתה לנו את התשתית המתאימה. בשנה האחרונה לצד ה-branding וה-performance שעבדנו עליהם, השקעתי המון מחשבה בבניית התשתית הכי נכונה עבורנו וכעת אנו בשלב הביצוע.
ספרי על הקמפיין הכי מוצלח שהיית שותפה לו בשנה האחרונה:
מיכל לסמן: כרגע אנחנו עדיין עובדים על Brand Awareness ועשינו שני מהלכים מאוד מעניינים השנה.
מהלך אחד הוא שבנינו את כל מערך ה-Account Base Marketing שלנו (ABM), שזה היה מהלך די גדול בחברה. עשינו מחקר שוק מאוד מאוד נרחב כדי להבין מי ה- Ideal Customer Profile שלנו (ICP), ממש לבוא ולאפיין למי אנחנו רוצים לפנות ואחרי זה להשיג את כל הדאטה עליהם ולטרגט אותם ממש ברמת ה-Personal level. רוב החברות מציעות טרגוט ברמת ה-Account level אנחנו עובדים עם כלי שמציע לעשות את הטרגוט הזה ב-Personal level, ככה שאנחנו יכולים להגיע ממש לבן אדם, אנחנו יכולים לטרגט אותך ולגרום לזה שאתה תיחשף באופן ספציפי למודעות כי אתה חלק מה-buying committee שלי אבל השותף שלך למשל לא, אז הוא לא ייחשף למודעות. התחלנו לפני 6 חודשים ועד כה אנחנו רואים תוצאות ממש יפות. לכלי הזה קוראים Influ2.
המהלך השני הוא סדרה של Co-Marketing של ראיונות של מנכ״ל החברה עם כל מיני אנשי מפתח נוספים מהתעשייה. אלו סרטונים שאנחנו מעלים ללינקדאין כטיזר ואת הראיון המלא אנחנו מעלים לבלוג שלנו באתר. המהלך הזה גם הביא תוצאות מאוד יפות ב-Brand Awareness, אנשים אפילו אמרו לנו שהם שולחים את הסרטונים לצוות שלהם כדי ללמוד מהשיחות שלנו, אז אנחנו מבינים שזה יצר באזז מעניין.
איזה תכונת אופי או כישור חייב להיות לכל מנהל/ת שיווק?
מיכל לסמן: היכולת לעשות מחקר עומק וללמוד לבד מהר. אני חושבת שזה תחום שבו אם אתה לא יודע ללמוד לבד ואח״כ לקחת את הלמידה הלאה ולהתאים את זה לצרכים השיווקיים של החברה שלך, זה יהיה כמעט בלתי אפשרי להצליח.
באיזה כלי או כלים חינמיים את עושה שימוש מקצועי היום, אבל אם הם היו עולים כסף, בטוח שהיית משלם:
מיכל לסמן: אני לא משתמשת בכלים חינמיים, המיינדסט שלנו הוא טיפה שונה ויש יותר ערך לחשיבה לטווח הרחוק, כלומר בד״כ אנחנו עושים מחקר על איזה כלים אנחנו צריכים, מה הבעיות ומה אנחנו מנסים לפתור, מתוך כך אנחנו מבינים איזה כלי בשוק הכי טוב עבורנו ומשלמים עליו. רוב התכנים והכלים הבאמת טובים הם לא חינמיים בסופו של דבר, גם אם יש כלי שנותן אפשרות חינמית אני כמעט תמיד מוצאת את עצמי משלמת על השדרוג שלו.
עם זאת, יש שני כלים שמציעים מספיק פיצ׳רים חינמיים שכנראה שהייתי משלמת עליהם בסוף. האחד הוא תוסף ה-Loom שמאפשר להקליט סרטונים עם תצלום מסך. יש לנו בחברה יחסית הרבה אנשי צוות שפזורים בעולם אז לא כולם אונליין באותה השעה, אנחנו שולחים באמצעותו סרטונים והסברים לאנשי צוות, כדי להתגבר על פערי השעות ולהעביר את המידע בצורה המלאה והשלמה שלו. הכלי השני, הוא LinkedIn Helper זה כלי שאנחנו משתמשים בו כדי להגדיל את הנטוורקינג ולעשות מחקרים בלינקדין. לגמרי נהנית לעבוד עם שני הכלים האלו.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…