הביצועים הכספיים של 2020: סנאפצ'אט מפתיע, אמזון מפחידה. מה עשו פייסבוק ו-טוויטר?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

2020 הייתה אחת השנים המאתגרות עבור ענקיות המדיה. חרף הנפילה ברבעון ה-ראשון, נראה שמרביתן התאוששו והציגעו גידול משמעותי בהכנסות עד סוף השנה.

המרוויחות הגדולות הן אמזון עם צמיחה מטאורית בהכנסות מפרסומות (51%+) וספאנצ'אט שהציגה ביצועים דומים במדד זה (46%+). 

פייסבוק שהתחילה את השנה חלש, סיימה אותה עם גידול של 21% לעומת 2019. למרות זאת, 2019 הייתה שנה מוצלחת יותר עבור פייסבוק, במהלכה ההכנסות גדלו אף ב-26% (מול 2018).

טוויטר מסיימת השנה בתור החוליה החלשה עם צמיחה של 7% בלבד, נתון שמקרב אליה מאוד את סנאפצ'אט בגודל המוחלט. בעוד שהכנסות טוויטר מפרסום ב-2020 הסתכמו בכ-3.2 מיליארד דולר, סנאפצ'אט הכניסה סכום נמוך רק במעט, 2.5 מיליארד דולר.

נעבור למעט תצוגה גרפית בלעדית לטרגטת:

הכנסות מפרסום שינוי באחוזים טרגטת

הכנסות מפרסום שינוי בולדרים טרגטת

הכנסות מפרסום 2020 מול 2019 טרגטת

כמו שניתן לראות בגרף שלעיל, אמזון מכניסה כמעט פי 7 יותר מטוויטר (רק מפרסומות). ההכנסות של גוגל (מפרסום ושירותים נוספים, לא כולל שירותי ענן), הן בדיוק פי 2 מהכנסות פייסבוק מפרסום.

היות וחברת לינקדאין נרכשה לפני מספר שנים ע"י מיקרוסופט, היא אינה מפרסמת דוחות הכנסות מפורטים. במסגרת הדיווח השנתי של מיקרוסופט למשקיעים, צויין כי הכנסות לינקדאין גדלו ב-2020 ב-10%. נתון זה מדרג את לינקדאין בין גוגל (11%) לטוויטר (7%), והרחק מאחורי פייסבוק, אמזון וספאנצ'אט.

מבחינת מדד המשתמשים היומיים הפעילים (DAU) טוויטר מסיימת את 2020 עם צמיחה של 26%. כאן טוויטר מצליחה לעקוף הן את פייסבוק (11%) והן את סנאפצ'אט (22%).

במדד ההכנסה הממוצעת ליוזר (ARPU) לרבעון, פייסבוק מציגה את הביצועים טובים יותר, כאשר בממוצע העולמי היא מרוויחה קצת יותר מ-$10 ליוזר. טוויטר ($6.71) וסנאפצ'אט ($3.44) שומרות מרחק רב מאחור. משתמשים יומיים פעילים 2019-2020 טרגטת

הכנסה ממוצעת ליוזר טרגטת 2019-2020

מקורות נתונים:

דוחות סנאפצ'אט למשקיעים

דוחות טוויטר למשקיעים

דוחות אמזון למשקיעים

דוחות פייסבוק למשקיעים

דוחות גוגל (אלפאבית) למשקיעים

מיקרוסופט דוחות למשקיעים

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן