החל מחודש יולי הקרוב, מודעות Gmail יהיו פתוחות רק דרך קמפיין Discovery

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

גוגל הציגה את מודעות ה-Gmail Ads בשנת 2015, ולאחרונה החברה מודיעה היא תוריד את מודעות ה-Gmail מרשימת סוגי הקמפיינים העצמאים במערכת גוגל אדס. מודעות Gmail יהפכו לפלייסמנט בלבד בקמפיינים מסוג Discovery החל מיולי 21'.

בשנים האחרונות ונכון להיום מודעות ה-Gmail היו זמינות כסוג קמפיינים נפרד עבור מודעות ה-GDN. המשמעות היא שמפרסם יכול היה להריץ קמפיין נפרד אשר מטרגט אך ורק את תיבות ה-Gmail של קהל היעד שלו (Stand alone Gmail ads campaign).

הגישה ליצירת קמפיין מודעות Gmail היא בתחילת תהליך יצירת הקמפיינין במערכת הגוגל אדס:

מודעת Gmail במערכת הגוגל אדס

אך בימים האחרונים גוגל הודיעה כי אפשרות ליצירת קמפיין Gmail ads ייעודי תיעלם החל מה-1 ליולי 2021.

קמפיינים קיימים של Gmail ads ימשיכו לתפקד אך לא ניתן יהיה לעשות בהם כל שינוי.

מודעות Gmail בתיבת הדואל
מודעות Gmail בתיבת הדואל

כמו כן, גוגל מודיעה כי מודעות ה-Gmail יהיו מעתה פלייסמנט (Placement) בקמפיינים מסוג Discovery. בדיוק כמו שמערכת YouTube יכולה לשמש כפלייסמנט בקמפיינים מסוג זה.

מפרסמים שירצו להמשיך להקים קמפיינים חדשים ולטרגט משתמשי Gmail יצטרכו להקים לצורך כך קמפיין Discovery.

מבנה מודעות Gmail לאחר פתיחה
מבנה מודעות Gmail לאחר פתיחה

בגוגל מציינים כי ניתן כבר כעת למזג קמפיינים קיימים של Gmail ads לתוך קמפיין Discovery חדש. גוגל מבקשים לשים לב ל-3 נקודות חשובות בתהליך המיזוג:

  1. תקציב: מכיוון שבקמפיין Discovery מודעות ה-Gmail יתחרו מול פלייסמנטים נוספים, גוגל ממליצה להעלות את התקציב פי 2 כדי לפצות על אובן חשיפה לפלייסמנטים נוספים.
  2. בידינג: בקמפיינים מסוג Discovery ניתן להגדיר את הבידינג בשיטת Target CPA. גוגל ממליצה בהתחלה לקבוע יעד CPA הגבוה ב-20% מה-CPA שהייתם רגילים לקבל בקמפיין Gmail ads הישן, ולהוריד אותו בהדרגה בהתאם לביצועים בקמפיין החדש.
  3. טירגוט: בקמפיין Discovery ניתן לטרגט לפי קהלי Audience Targeting בדיוק כמו בקמפיינים של Gmail Ads. אך אם בקמפיינים של Gmail השתמשתם בטירגוט לפי מילות מפתח, יש להקים תחילה Custom Audience נפרד עם מילות החיפוש הרצויות, ולטרגט את הקהל הזה בקמפיינים כ-Audience.

למידע נוסף על המעבר של מודעות Gmail לקמפיין Discovery אפשר לקרוא באתר גוגל אדס >>> support.google.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

תגובה אחת

  1. דניאל הגב

    תודה כתבה עניינית וחדה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן