כפועל יוצא של החקיקה החדשה, עלול להיווצר מצב בו פרלמנטים יקבעו כי על מנועי חיפוש אשר מאנדקסים בדפיהם כתבות מאתרי חדשות, ומציגים תקציר של הכתבה עד בטרם הגולש הופנה לאתר, להתחלק בהכנסותיהם מפרסום עם האתרי החדשות המאונדקסים.
כמו כן, רשתות חברתיות כמו פייסבוק אשר בדפיהן מופצים לינקים לאתרים עתירי תוכן ומכילים תקצירים של מאמרים, יידרשו להתחלק בהכנסות מפרסום שהתקבלו כתוצאה משימוש ביצירות אלו.
מאז תחילתו של הפולמוס, גוגל ופייסבוק פועלות במספר דרכים כדי להגן על עצמן מפני חוקי זכויות יוצרים חדשים שעשויים לפגוע בהכנסותיהן.
למשל, כמו שכתבתי בפירוט בחודש אוקטובר האחרון ("גוגל ו-פייסבוק מרחיבות שיתופי פעולה עם אתרי חדשות, מדוע?"), שתיהן פתחו בשיתופי פעולה נרחבים עם אתרי חדשות. שיתופי פעולה שכוללים השקעות ותמיכה במיזמים חדשים וקיימים בתחום החדשות והמידע במספר רב של ארצות.