10 טעויות שאתם עושים בלינקדאין ואיך להימנע מהן
נכתב ע"י רוברט נחום
כשמדברים על לינקדאין, מדברים על רשת חברתית שביססה את עצמה עם השנים בתור רשת חברתית עסקית פופולרית ביותר. לצד זה, יש אנשים שעדיין לא ממש יודעים איך להשתמש בה בצורה יעילה. במאמר הקרוב נספר לכם ולכן על 10 טעויות שאתם עושים ועושו בלינקדאין שאפשר להימנע מהן בקלות, ונבין את דרכי הפעולה שעומדות בפניכם.ן , כדי שתוכלו לנצל את מיטב האפשרויות שלינקדאין מציעה לכם.ן בצורה חכמה ויעילה יותר.
1. הכותרת שלכם (Headline) לא ברורה מספיק
מכירים את המשפט שנמצא מתחת לשם שלכם? הוא ממש לא נמצא שם סתם.
אולי אתם בטוחים שכן, אבל ממש לא בטוח שאתם מנצלים כמו שצריך ה-Headline שלכם. זה המקום להציג את העיסוק שלכם בצורה הכי תמציתית שיש, אבל זה ממש לא אומר שצריך לעשות את זה בצורה משעממת ויבשה.
ככל ש-Headline יהיה מרענן ויצירתי יותר – ככה תפתחו יותר סקרנות אצל מי שצופה בפרופיל שלכם, דבר שיוביל להצעות עבודה, שיתופי פעולה עסקיים ועוד. השקיעו קצת יותר מאמץ ומחשבה בעניין, ותובילו ליופי של Headline. כמו-כן, הכותרת חשובה מאוד בכל הקשור ל-SEO של הפלטפורמה ויש צורך להשתמש במילות מפתח רלוונטיות שכן זה יעזור לכם להגדיל את החשיפה לפרופיל שלכם כאשר משתמשים מחפשים בפלטפורמה.
2. אתם לא מבקשים מקולגות לכתוב לכם המלצות
המלצות הן הלחם והחמאה של לינקדאין.
אי שימוש, או שימוש מועט, בהמלצות פוגע באמינות של הכישורים שאתם מציגים בפרופיל שלכם. עדיף שאחרים יספרו על הכישורים שלכם, על השירותים שסיפקתם להם בהצלחה ועל כמה אתם נהדרים – ככה תבססו בצורה יותר חזקה את מה שאתם מספרים על עצמכם.
בנוסף, מי שיסתכל על ההמלצות בפרופיל שלכם יראה מי המליץ ובאיזו חברה הוא עובד, ויוכל להבין באילו היקפים העבודה שלכם נעשית. בשביל לקבל המלצות, אתם לגמרי יכולים להרגיש בנוח לפנות לאנשים שעבדתם איתם ולבקש מהם לכתוב לכם המלצה. אם אתם יודעים שאתם טובים ושאתם מספקים את הסחורה, אין שום סיבה שלא תקבלו מילה טובה לפרופיל שלכם, ואתם מוזמנים כמובן לפרגן לאותם אנשים גם בהמלצה משלכם, במידה והם מעוניינים בה.
3. אתם שולחים הזמנת חברות ללא טקסט
הזמנת חברים לנטוורק שלכם בלינקדאין? יש דרך לעשות את זה
לינקדאין היא מקום להתחבר עם אנשים שאתם מכירים, אבל גם עם אנשים שאתם לא מכירים. אנשים שיכולים לזמן לכם הזדמנויות עסקיות נהדרות. חשבו על זה: אם הייתם מקבלים פנייה מאדם שאתם לא מכירים, בלי פנייה אישית, למה שבכלל תרצו לאשר אותו?
כשאתם מזמינים מישהו להתחבר אליכם, צרפו כמה מילים עליכם, הציגו את עצמכם, וגרמו לו לרצות ללחוץ על כפתור ה-ACCEPT. ככל שתשתמשו בפנייה אישית יותר, ככה תגדילו את הסיכוי להרחיב את הנטוורק העסקי שלכם בלינקדאין.
4. תמונת הפרופיל שלכם לא מקצועית
תמונת הפרופיל שלכם היא קריטית.
כשאנשים מסתכלים לכם בפרופיל, הם רוצים לראות אדם אמיתי, ולא תמונת פרופיל שמשותפת לכם ולעוד מיליון משתמשים אחרים. ברגע שאין לכם תמונת פרופיל, או שיש לכם תמונת פרופיל של נוף, לדוגמה, הרצון להתחבר איתכם הופך להרבה יותר נמוך.
אז לא, אתם ממש לא צריכים להצטלם עם חליפה שחורה ועניבת פפיון – מספיק שתבחרו בתמונה טובה שמציגה את החיוך הכובש והמבט הנעים שלכם, ואתם עולים על דרך המלך.
כמו כן, תשתדלו גם לא להעלות תמונות פרופיל שהייתם, נניח, מעלים לאינסטגרם. גם לא תמונה מהחתונה. אתם זקוקים לתמונה שמשדרת מקצועיות, מודעות עצמית ונכונות להתקשר עם קולגות על בסיס מקצועי או עסקי.
5. אין לכם מספיק חברים
בלינקדאין, כמות החברים שלכם מעידה עליכם הרבה.
הנוסחה של לינקדאין היא פשוטה: ככל שהנטוורק שלכם רחב יותר ומכיל יותר חברים, ככה אפשר להסיק שאתם אנשים שטוב ונעים לעבוד איתם, ושיש לכם רקע רחב בעבודה משותפת עם אנשים.
לינקדאין היא המקום להוסיף את החברים הטובים שלכם, אבל גם את האנשים שעבדו איתכם לאורך השנים. אותם אנשים יכולים להיות מעורבים בפעילות שלכם בלינקדאין מבחינת לייקים, שיתופים ועוד. זה הזמן להציץ בהצעות החברות שלינקדאין מציעה לכם, ולחפש באופן יזום אנשים שאתם מכירים – זוהי הנוסחה המושלמת לכמות חברים רצינית ורלוונטית שכן אתם לא רוצים להוסיף משתמשים שלא קשורים למה שאתם עושים.
נכון להיום כאשר אתם עוברים את ה-500 חברים בלינקדאין, יופיע בפרופיל שלך: connections +500, ההמלצה היא להגיעה לפחות למספר הזה.
6. אתם לא מפרטים מספיק על התפקידים הקודמים שלכם
ספרו יותר על עבודות העבר.
יש לכם הזדמנות נהדרת לספר בקצרה בפרופיל על דברים שעשיתם כמו פרוייקטים, יוזמות ופיתוחים שלקחתם בהם חלק. נכון, הפרופיל שלכם ממש לא צריך להלאות אף אחד, אבל הוא ממש לא המקום להיות בו קמצנים במידע. ככל שתספרו יותר, יהיה קל יותר להבין מהם הכישורים שלכם, ולרצות לעבוד איתכם. כמו-גם, ככל שהפרופיל שלכם יהיה "מלא" יותר בתוכן, כך גם הסיכוי שמשתמש לינקדאין יתקל בפרופיל שלכם עולה.
7. אתם מעלים יותר מדי פוסטים
היום כל רשת חברתית מאפשרת לכם לראות מתי החברים שלכם מחוברים, וגם את הפעילויות שהם מבצעים בזמן שהם גולשים – הם מגיבים, מצייצים, עושים לייק ומעורבים בפעילויות ברשת. כמו שאתם רואים את המידע הזה על אחרים – ככה הם רואים אותו גם עליכם. מהסיבה הזו חשוב למנן את הפעילות שלכם: מצד אחד להישאר פעילים ומעורבים, אבל מצד שני לא להגזים בפעילות – שלא יחשבו שאתם באים לעבודה רק בשביל לגלוש בלינקדאין – זה ממש לא מגניב.
8. אתם לא מנצלים את אזור ה-Featured
רובריקת ה-Featured היא המקום שלכם להתגאות בעצמכם.
הפרופיל שלכם הוא המקום שבו אתם יכולים להציג כתבות וקישורים שמובילים לדברים שעשיתם. נצלו את המקום הזה בחוכמה – הוא יכול להעיד הרבה על העשייה שלכם. הכתבות האלו יכולות להיות קשורות באופן אישי אליכם וגם ליוזמות ופיתוחים שלקחתם בהם חלק – העיקר שהן יראו סקירה על פעילויות שעשיתם לאורך הקריירה המקצועית שלכם.
9. אתם לא עוקבים אחרי האשטגים
מעקב אחרי האשטגים מאפשר לכם ללמוד ולהתפתח דרך תכנים מצויינים והמלצות מעולות מאנשי מקצוע.
לינקדאין היא המקום המושלם לקבל כלים נוספים שיכולים להעשיר אתכם מבחינה מקצועית. מעקב אחרי האשטגים יכול לעשות בדיוק את האפקט הזה, ולכן חשוב לבצע אותו. יש לעניין הזה ערך גדול בהיכרות עם אנשים חדשים מהתעשייה שלכם, וגם בקבלת כלים מעשיים חדשים הקשורים לתחום הפעילות שלך.
10. לא כתבתם About או שלא השתמשתם בו במילות מפתח
כמות החשיפות שהפרופיל שלכם מקבל תלויה בלא מעט גורמים, כמו כתיבת About ושימוש במילות מפתח רלוונטיות. ככל שה-About שלכם איכותי יותר, הן מבחינת השפה והפירוט והן מבחינת השימוש במילות מפתח רלוונטיות, ככה אתם יכולים להגדיל את הסיכוי שלכם להופיע בתוצאות החיפוש. זוכרים את הכותרת שדיברנו עליה בהתחלה? ה-About הוא המשך ישיר וחשוב שלה כדי להוביל את הפרופיל שלכם לחשיפה הרבה יותר גדולה ברשת של לינקדאין.
עכשיו אתם בדרך לפרופיל לינקדאין מושלם
אם אתם מזדהים עם אחת או יותר מהטעויות שסיפרנו לכם כאן, זה הזמן שלכם לתקן אותן. לינקדאין היא רשת חברתית שדורשת לא מעט השקעה של אנרגיה ומאמצים בתחזוק הפרופיל והנטוורק שלכם, אבל מי מכם שיעשה את זה כמו שצריך, יוכל לפתוח לעצמו עולמות שלמים של הזדמנויות מדהימות. שיהיה בהצלחה והכי חשוב, התמדה זה שם המשחק.
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
כתובות נוספות שיעניינו אותך
רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
פייסבוק מספקת הסברים נוספים על אופן הפעולה של האלגוריתם שלה
פייסבוק שיתפה וידיאו חדש בו היא מסבירה כיצד עובד האלגוריתם של פיד החדשות בפלטפורמה, הפרסום החדש מספק בעיקר מבט כולל על תהליך הדירוג של פייסבוק…
דוח של לינקדאין חושף: 60% מתפקידי השיווק בארה"ב וקנדה מאויישים ע"י נשים
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…