פייסבוק תוציא בחודשים הקרובים עדכון חדש לכלי "העדפות המודעות" (Ad Preferences listings), שיפשט את הגדרות המודעות ל-3 קטגוריות מוגדרות ויספק יותר מידע למשתמשים על תוצאות שינויים שיבצעו בהעדפות המודעות שלהם.
לפי פייסבוק, העדכון החדש יבהיר למשתמשים את רמת השליטה שלהם בהעדפות הפרסום ואת הקשר בין הגורמים השונים המשפיעים על המודעות שמוצגות להם.
במהלך החודשים הקרובים יושק עיצוב חדש של הכלי, שבו, לפי פייסבוק, תשאר השקיפות והשליטה במודעות אך יהיה קל יותר לנווט במידע שיוצג ולהבינו.
ההעדפות יחולקו ל-3 חלקים:
- מפרסמים – יספק מידע על מפרסמים ספציפיים ומודעות שהוצגו למשתמשים
- נושאי מודעות – יאפשר למשתמשים לצפות בנושאים שפייסבוק מאמינה שיעניינו אותם ולנפות מתוך הרשימה קטגוריות שאינן מתאימות או רלוונטיות עבורם
- דאטה – יציג את הדרך בה פייסבוק אוספת מידע על המשתמשים עבור טרגוט הפרסומים, גם כאן ניתן יהיה לנפות מידע לא רלוונטי מתוך הרשימה על מנת לעצבה לפי רצון המשתמשים
הכלים האלו כבר זמינים היום בהעדפות למודעות, אך הפורמט החדש יהיה קל יותר לתפעול ולשליטה על כל מרכיב בכלי "העדפות המודעות". דרך העדכון החדש ניתן יהיה להבין את השפעת הפעולות על ההעדפות שלנו, ויוצגו בו הסברים מפורטים יותר עבור כל קטגוריה.
פייסבוק פועלת לתת למשתמשים יותר שליטה על המודעות שמוצגות להם בפלטפורמה ועל המידע שהם חולקים, ע״י הוספת כלי מדידה שקופים ואפשרויות נוספות לכי "העדפות המודעות". בינואר 2020 פייסבוק הוסיפה מידע על תהליך הטרגוט של המפרסמים, על מנת לתת למשתמשים מידע נוסף להבין כיצד המערכת עובדת וכיצד לנהל את העדפותיהם.
מקור: socialmediatoday.com