פייסבוק מוסיפה תיבות מידע שיופיעו לצד חלק מתוצאות החיפוש בפלטפורמה. התיבה החדשה מציגה סיכום של מידע חיוני, לרוב מתוך ויקיפדיה, כולל פרטי ביוגרפיה וקישור לחשבון אינטסגרם רשמי, אם קיים אחד, לצד דמויות בולטות הקשורות לתוצאות החיפוש.
הפיצ׳ר החדש מזכיר את גרף הידע של גוגל (Google's Knowledge Panel) שהושק ב-2012 ולרוב שואב את המידע מויקיפדיה.
תיבות מידע יכולות לשמש למספר מטרות, כולל השארת המשתמשים לזמן ארוך יותר בפלטפורמה ללא צורך לצאת ממנה לקבלת מידע, הוספת מידע בעל ערך, והוספת אמינות לנוכחות שלך בפלטפורמה.
ייתכן שבהוספת קישורים למידע אמין שמופץ בפלטפורמה, פייסבוק תצליח להפחית את כמות התוכן השקרי שמופץ בה.
פייסבוק קיבלה ביקורת רבה לאורך השנים על כך שלא התערבה והשתלטה על הפייק ניוז שמופץ בה באופן יום יומי ואינו נמצא תחת מעקב כלשהו. האלגוריתם של פייסבוק מיועד להזין טרנדים המעוררים מעורבות, על מנת להשאיר את המשתמשים כמה שיותר זמן בפלטפורמה, מה שאומר שככל שהתוכן המוצג הוא יותר מפלג ומעורר מחלוקת, ככה הוא יוצר דיון ער יותר ומקבל חשיפה רחבה יותר
הפיצ׳ר החדש יכול למעשה לשפוך אור על קשרים של דמויות מסוימות לקבוצות בעייתיות, להדגיש נקודות של חוסר אמינות ולגרום למשתמשים להטיל ספק במידע שקראו ולא להתייחס לפוסטים כאמת מוחלטת.
למעשה ייתכן שיוכל לשמש ככלי לבדיקת עובדות המופצות על גבי הפלטפורמה, במידה ותיבת המידע אכן תספק פרטים מהימנים ומאומתים על אותו הנושא.
מקור: socialmediatoday.com