האפשרות לחיפוש ויזואלי, לפי תמונה, קיימת כבר מספר שנים בפינטרסט באמצעות כלי ה-Lens, אך כעת כחלק מניסיונתיה להפוך לפלטפורמת e commerce מקיפה, משדרגת פינטרסט את אפשרויות החיפוש הויזואלי. לצד תוצאות החיפוש הרגילות, התווספה אפשרות של חיפוש מוצרים דומים לקניה ואף אפשרות של קניה ישירות מתוך תוצאות החיפוש בפלטפורמה.
אז איך זה עובד? בכלי ה-Lens ניתן לבצע חיפוש לפי תמונה ע״י צילום המוצר, העלאת תמונה קיימת מגלריית התמונות בנייד שלך, או העלאת צילום מסך.
ע״י לחיצה על אייקון המצלמה בשורת החיפוש, או לאחר העלאת תמונה, תופיע לשונית החנות המציגה פיד של כל המוצרים הניתנים לרכישה שהועלו לפלטפורמה ומתאימים לתוצאות החיפוש.
לחיצה על כל תמונת מוצר נעוצה (Pin) מעבירה ישירות ללינק הקופה בחנות הרלוונטית, על מנת לעודד רכישה קלה ופשוטה.
בשל שינויי הצריכה שהביא איתו וירוס הקורונה ועל מנת לעודד עסקים קטנים לבצע את המעבר ולהשתמש בפיצ׳ר החדש, פינטרסט אף השיקה שת״פ חדש עם שופיפיי המאפשר להעלות את קטלוג המוצרים של העסק ישירות לפינטרסט בקלות רבה יותר.
בנוסף, מתארת פינטרסט כמה מהמגמות שנצפו במילות החיפוש במהלך תקופת הקורונה, בין החודשים פברואר לאפריל השנה, לעומת אותה התקופה בשנה שעברה. הפירוט כולל עלייה בחיפושים אחר מוצרי טיפוח ביתיים, עלייה של פי 2.7 בחיפושים אחר המושג home office, קפיצה של פי 3 יותר חיפושים עבור מילות מפתח הקשורות לריהוט חצר לעומת ועוד.
מקור: pinterest.com