אין זמן לקרוא? שימו את הפודקאסט ברקע:
להאזנה בסאונדקלאוד:
להאזנה בספוטיפיי:
פלטפורמת יצירת פייסבוק מסנג'ר בוטים – מאניצ'אט, מגייסת 18 מיליון דולר בסבב A
אם בניתם צ'אטבוט בפייסבוק, רוב הסיכויים הם שעשיתם זאת באמצעות אחת משתי הפלטפורמות הפופלריות ביותר בישראל – צ'אטפיול או מאניצ'אט. קרן ההשקעות האמריקאית שהובילה את הגיוס היא Bessemer. בהודעה לאתר טקראנץ', אמר איתן קורצייל, אחד השותפים הבכירים בקרן, כי הבחירה להשקיע במאניצ'אט נבעה מתוך אמונה שסגנון ההתקשרות הפרסונלי יחליף את ההתקשרות לצרכים שיווקיים דרך האימייל.
מקור: techcrunch.com
בדיווח הרבעוני למשקיעים, שריל סנדברג, מספר 2 בפייסבוק, חשפה שכמות המשתמשים בפייסבוק סטרויס עלתה ל-500 מיליון
אם אתם שואלים את עצמכם איך מודדים את המספר הזה, אז המספר הזה בעצם מייצג את כמות האנשים שהשמתשמו בסטוריס (שימוש נחשב יצירה או צפייה) לפחות פעם אחת ביום במשך 30 יום. אחת הבעיות שנבעו מהצמיחה המהירה היא למעשה ירידה ברווחיות של פייסבוק, שכן מפרסמים מאמצים את הפורמט הזה במהירות ומרבים לפרסם בו על חשבון פרסומות בפיד. מאחר שפרסומות בסטוריס זולות יותר לעומת פרסומות בפיד, סה"כ השיפור בהכנסות מפרסומות של פייסבוק בממוצע ליוזר היה איטי יותר ברבעון האחרון, כתוצאה מכך בהשוואה לרבעון השלישי ב-2018 אף נרשמה ירידה במדד זה.
מקור: תמלול המצגת של פייסבוק למשקיעים
בינג אדס לא עוד, מעתה אמרו Microsoft Advertising
בינג הוא מנוע החיפוש שנבנה ע"י חברת מייקרוסופט והתבסס על מנוע החיפוש של MSN. בשנת 2009 מנוע החיפוש עבר מיתוג מחדש ומאז נקרא Bing. עוד בטרם המיתוג מחדש, מערכת הפרסום של מנוע החיפוש של מיקרוסופט נקראה Ad Center ודרכה ניתן היה לפרסם בתוצאות החיפוש של MSN וגם של Yahoo.
בשנת 2009 הושק המותג בינג, והחל משנת 2012 ה Ad Center החל להיקרא Bing Ads. האתגר המרכזי של בינג היה נתח השוק הנמוך של מנוע החיפוש, שלפי אומדנים מסויימים מהווה פחות מ-10% משוק מנועי החיפוש בארה"ב, ואף פחות מכך בחישוב גלובלי.
כדי להתמודד עם כך, מייקרוסופט חיפשה כל הזמן שותפויות עם אתרים ושירותים גדולים במטרה להפוך את בינג למנוע החיפוש שמוגדר באפשרות ברירת המחדל של האתר או השירות. אחד המקרים הידועים הוא שיתוף הפעולה עם פייסבוק בין השנים 2013-2014 במהלכם חיפושים בפייסבוק הציגו את תוצאות החיפוש של בינג.
בסופו של דבר שותפות כזאת נחתמה עם AOL ב-2015 שבמסגרתה קיבלה AOL את השליטה על עסקי הפרסום של בינג אדס במספר מדינות גדולות ביניהן ארה"ב, בריטניה, ברזיל, קנדה ועוד.
מקור: microsoft.com
גוגל בוחנת אפשרות להוסיף פיצ'רים בתשלום לגוגל מיי ביזנס
משתמשים אמריקאים מדווחים כי קיבלו סקר של גוגל בו הם נשאלו ונתבקשו להביע את דעתם בנוגע למספר שאלות מוכנות לשלם על פיצ'רים חדשים במידה ויתווספו לגוגל מיי ביזנס.
בין הפיצ'רים שאפשרי שיוצעו בתשלום ועליהם גוגל שואלת בסקר ניתן למצוא: תמיכת שירות לקוחות של גוגל, כפתור "Book" להזמנת מקום/שירות בבית העסק, ניטור ומדידת שיחות טלפון, מענה אוטומטי בסגנון צ'אטבוט, לידים בחשבון מיי ביזנס של מתחרים, הסרת פרסומות מפרופיל המיי ביזנס, ואפשרות להעלאת וידאו לפרופיל המיי ביזנס.
מקור: twitter.com
לינקדאין עשויה לאפשר להוסיף סקשן של שירותים לפרופילים
הבלוגרית ג'יין וונג מדווחת שבפרופילים מסויימים נפתחה האפשרות להוסיף רשימה של השירותים שהינכם מציעים. דבר שעשוי לעזור מאוד לפרילנסרים ונותני שירותים להגיע ללקוחות דרך הלינקדאין. כמו כן, פיצ'ר כזה עשוי להשתחרר ביחד עם פיצ'ר נוסף שיאפשר לחפש נותני שירותים, עליו וונג דיווחה במרץ האחרון.
מקור: twitter.com
וועידת ה-F8 של פייסבוק
וואטסאפ ו-וואטסאפ לעסקים משתדרגות עם פיצ'רים מעניינים במיוחד
במסגרת אירוע הדגל של פייסבוק, ה-F8, פייסבוק הציגה בכוונתה לשחרר בעתיד הקרוב פיצ'רים חדשים לוואטספ. בקרוב וואטספ תאפשר למשתמשיה להעביר כספים למשתמשים אחרים דרך הפלטפורמה באופן מאובטח ובאמצעות מערכת תשלומים חדשה. בנוסף, וואטספ ביזנס תשדתרג גם היא עם פיצ'ר שיקרא whatsup product catalogs היאפשר לבעלי עסקים למכור את המוצרים שלהם ישירות מתוך הפלטפורמה.
הפייסבוק מסנג'ר מקבל פיצ'רים שיווקיים חדשים
ב-F8 פייסבוק הכריזה על כמה תוספות חדשות שעתידות לשפר את היכולת השיווקית של הפייסבוק מסנג'ר. התוספת הראשונה היא הוספת טפסי לידים מובנים לתוך המסנג'ר. אחת הבעיות באיסוף לידים דרך הצ'אטבוט בהשוואה לטופס הלידים הרגיל, הוא שהצ'אטבוט הקשה על היכולת לאסוף ולנתח תשובות פתוחות.
כעת פייסבוק מתכוונים להוסיף כמה טמפלייטים של טפסי לידים מובנים שאפשר יהיה להציג בתוך הצ'אטבוט, והם יאפשרו מילוי אוטומטי של הפרטים ע"י המשתמש על בסיס המידע שיש לפייסבוק. חידוש נוסף שעשוי להפוך את איסוף הלידים דרך המסנג'ר לעדיף על פני טפסי הלידים הרגילים, הוא האפשרות לתזכר משתמשים שלא השלימו את תהליך השארת הפרטים, במקרה כזה המשתמש יקבל הודעה מהמסנג'ר שתזכיר לו להשלים את הטופס.
בנוסף לכך, היו עוד מספר הכרזות חשובות מהוועידה של פייסבוק. הנה המרכזיות שבהן:
- עיצוב חדש לממשק הדסקטופ שנראה מאוד דומה לאפליקציה היות והוא מבוסס טאבים כאשר הטאב הראשי זה הפיד, כמו-כן, יהיו גם טאבים של קבוצות, מרקטפלייס ושל וידאו.
- גם אפליקציית המובייל עובדרת מתיחת פנים עם עיצוב חדש ושימוש בגוונים חדשים.
- קבוצות פייסבוק יקבלו כלים ייעודים לפי מהות הקבוצה. למשל, קבוצות לגיוס עובדים יקבלו כלי שיאפשר להם להגיש מועמדות ולפרסם משרה. קבוצות גיימינג יקבלו פיצ'ר לניהול צ'אט בתוך הקבוצה. כמו-כן, קבוצות קניה ומכירה יקבלו פיצ'ר שיאפשר לבצע הזמנות מתוך שידור פייסבוק לייב.
- פייסבוק דייטינג: המוצר חדש של פייסבוק יפתח לעוד 14 מדינות חדשות (כרגע פתוח למטרות בדיקה ב-5 מדינות).
- טאב חדש לאיוונטים שיציג את המיטאפים שנמצאים בסביבתנו.
מקור: ההכרזה המלאה ביוטיוב