השבוע בטרגטת ניוז:
- לינקדאין תאפשר לזמן פגישות ישירות מתוך המסנג'ר שלה
- גוגל סרצ' קונסול תציג את הקנוניקל URL הנבחר עבור דפי האתר
- גוגל מוסיפה אפשרות לעריכת קוד מתוך תוכנה לבדיקה של התאמת אתר למובייל
- גוגל הוטלס מוסיפה לתוצאות החיפוש גם בתי נופש וצימרים
- שידרוג משמעותי לכלי מחקר מילות המפתח של גוגל אדס ה-Keyword Planner
- שיתוף פעולה בין לינקדאין/מיקרוסופט לבין אדובי/מרקטו
- בגוגל תג מנג'ר אפשר מעכשיו להגדיר שני טריגרים ויותר לכל תג
- Ahrefs מכריזה על כוונה לפתח מנוע חיפוש בינלאומי חדש
להאזנה בסאונדקלואד:
להאזנה בספוטיפיי:
תמלול מלא של הפרק:
רוברט: לינקדאין תאפשר לזמן פגישות ישירות מתוך המסנג'ר שלה
פיצ'ר חדש באפליקציית לינקדאין יסתנכרן עם היומן שלכם בסמארטפון ויאפשר לקבוע פגישה בזמן הפנוי מתוך מסך ההתכתבות. בנוסף אפשר יהיה גם לסכם עם הצד השני על מיקום הפגישה באמצעות מפה, וגם לשלוח מיקום נוכחי בעזרת ה-GPS. כל זאת מבלי לצאת מהצ'אט.
יורי: זה כבר הגיע לכולם?
רוברט: כרגע זה נמצא אצל משתמשי אנדוראיד, ובהדרגה משתחרר גם ל-iOS
יורי: גוגל סרצ' קונסול תציג את הקנוניקל URL הנבחר עבור דפי האתר
הרל-קנוניקל, תגית שמטרתה לסמן לגוגל על ה-URL שבבעלותו נמצא התוכן המקורי באתר. לרוב עושים בה שימוש כשיש מצב של תוכן כפול באתר, ורוצים להפנות את גוגל לדף המקורי, על כן הולכים לדף המשוכפל ומטמיעים בקוד שלו את תגית הקנוניקל. כעת גוגל משדרגת את הגוגל סרצ' קונוסול, מערכת תצוגה נתונים שנועדה לשקף לבעל האתר כיצד גוגל רואה את האתר שלו, ותוסיף אפשרות לבדוק עבור כל דף באתר, איזה מי ה-קנוניקל שלו. כמו כן, גוגל שידרגה את דוח ה-sitemaps בתוך הסרצ' קונסול, אשר יכיל מעכשיו דוחות מפורטים יותר והוסיפה לו בין היתר את האפשרות למחוק sitemaps.
רוברט: גוגל מוסיפה אפשרות לעריכת קוד מתוך תוכנה לבדיקה של התאמת אתר למובייל
האם האתר שלכם מובייל פרנדלי? דירוג האתר בגוגל מושפע מאוד מאיכות חוויית הגלישה במובייל, ובשנים האחרונות גוגל פיתחה כמה כלים חינמיים שנותנים לבעלי אתרים אינדיקציה אודות חוויית המשתמש בגירסה המוביילית של האתר. הכלים באים לבדוק מהירות טעינה, עיצוב, התאמת תוכן לגודל מסך ועוד. אחד הכלים נקרא בפשטות Mobile Friendly Test, וגוגל הוסיפה לו פיצ'ר מאוד מעניין שלמעשה יאפשר לבדוק לא רק את הדף שכבר נמצא באוויר, אלא יאפשר לבדוק קוד לא מפובלש, קוד טיוטה.
יורי: למי זה טוב?
רוברט: זה טוב למשל לבונה אתרים שרוצה לשפר כמה אלמנטים של חוויית המובייל. מעכשיו הוא יוכל לקבל פידבק מגוגל תוך כדי כתיבת הקוד, ללא צורך לפבלש את הקוד החדש באתר ולפני שציון ה mobile friendliness של גוגל מספק אותו.
רוברט: גוגל הוטלס מוסיפה לתוצאות החיפוש גם בתי נופש וצימרים
מה שנקרא באנגלית vacation rentals, דירות, צימרים ובתי נופש להשכרה שאנחנו מכירים בעיקר מ-airbnb מגיעים עכשיו גם לתוצאות חיפוש המלונות בגוגל הוטלס. כזכור, לפני כשבועיים סיפרנו כאן על המשך החדירה של גוגל לענף התיירות המקוונת, כאשר גוגל הוסיפה אפשרות לתכנון חופשה על פי תקציב דרך אפליקציית הגוגל פלייטס.
יורי: שידרוג משמעותי לכלי מחקר מילות המפתח של גוגל אדס ה-keyword planner
החל מהשבוע האחרון התווספו מספר פיצ'רים לכלי מילות המפתח שבאפשרותם לשפר משמעותית את איכות מחקר המילים דרך הכלי. הפיצ'רים החשובים ביותר הם ה-Grouped Ideas שיאפשר להוסיף קבוצות של מילות חיפוש לקבוצת מודעות קיימת או חדשה. כמו כן, ניתן יהיה להוסיף מילות חיפוש נפרדות ישירות לתוך קמפיין קיים. עד כה אפשר היה להוסיף אוטומטית את מילות החיפוש מתוך המחקר רק לתוך קמפיין חדש. דבר שהצריך להוריד תחילה את המילים ואז להכניס אותן ידנית לתוך קמפיין קיים רצוי. והפיצ'ר המשמעותי השני הוא מדד ביקושים, שיתן ציון מ-0 ל-100 לרמת הביקוש למודעות לכל מילות החיפוש במחקר שלכם.
רוברט: עד כמה זה משתדרג את ה-keyword planner בשוק כלי מחקר מילות המפתח?
יורי: תראה, קודם כל, זה משפר את איכות המחקר בכך שבעצם מקבלים מדד לביקושים, לרמת התחרות שיש, וזה משהו שאין בכלים אחרים. אבל מפני שאנחנו לא יודעים כמה מדד הביקושים הזה באמת הולך לשקף את מה שקורה מבחינתה התחרות על מילות מפתח, מה שבטוח הוא שהכלי הזה משפר מאוד את את שיטת העבודה, מקל על שיטת העבודה. בנוגע לכמה הוא משפר את איכות המחקר עצמו נצטרך לחיות ולראות.
יורי: בגוגל תג מנג'ר אפשר מעכשיו להגדיר שני טריגרים ויותר לכל תג
תג מנג'ר – או מנהל התגיות של גוגל, מערכת שמאפשרת לערוך אינטגרציות בין האתר למערכות דאטה, חוויית משתמש ועוד ללא הצורך לערוך שינויים בתוך קוד האתר. היא עושה את זה בעזרת תג אב אחד שיושב בתוך דפי האתר ודרכו מכניסים תגיות של מערכות צד ג'. הכלי הזה נמצא בשימוש משנת 2012, ומאפשר למעשה לאנשי שיווק לבצע פעולות שיווקיות טכניות בתוך האתר ללא עזרת מפתח. העדכון הנוכחי מקל למעשה על הגדרת ה-"טריגרים" שהם בעצם התניות של פקודות תג מנג'ר בנוגע למתי יש להפעיל תג מסויים.
רוברט: תן דוגמא לאיפה זה יכול לשרת אותנו בפועל?
יורי: נניח שיש לנו פיקסל של פייסבוק שהוטמע באתר דרך התג מנג'ר, וכעת אנחנו רוצים לבנות לו איוונטים, ולמשל להגדיר לאיוונט מסויים שני טריגרים, צפייה של 50% מסרטון בדף נחיתה וגם הוספת מוצר לעגלת קניות, ורק אז לשחרר את האיוונט. עד היום למעשה לא היה אפשרי להגדיר איוונט כזה בעזרת טריגרים ונדרשו לכך מניפולציות מורכבות יותר שדרשו ידע מתקדם יותר ולעיתים אף ידע בתכנות ג'אווה-סקריפט, כעת הפיצ'ר הזה הולך להקל מאוד על משווקים רבים שעושים שימוש יומיומי בתג מנג'ר.
רוברט: שיתוף פעולה בין לינקדאין/מיקרוסופט לבין אדובי/מרקטו
לינקדאין ממשיכה להשקיע ביכולות הטירגוט שלה על בסיס נתונים תעסוקתיים, ומכריזה על שיתוף פעולה משולש בינה לבין מיקרוסופט ואדובי שכזכור רכשה לאחרונה את מרקטו. הראשונים להינות משיתוף הפעולה יהיו משתמשים אדובי/מרקטו שיוכלו לטרגטת באופן מדוייק יותר קהלי יעד ומקבלי החלטות.
יורי: טוב, מרקטו זה משהו שיש למעטים. חברות עם תקציבי שיווק מאוד גדולים. איך יהנו מזה השחקנים הקטנים יותר?
רוברט: כרגע לא יהנו. אבל אפשרי שבעתיד שיתוף הפעולה הזה יתרום גם למערכת הפרסום של לינקדאין שפתוחה לכולם.
יורי: Ahrefs מכריזה על כוונה לפתח מנוע חיפוש בינלאומי חדש
החברה האוקריאנית Ahrefs שמוכרת מאוד למקדמי אתרים ונמצאת בשימוש רחב לצורך מחקר קישורים, מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים, מודיעה באמצעות המנכ"ל שלה, דמיטרי גרסימנקו, שהיא שואפת לפתח מנוע חיפוש חדש שיבטיח חלוקת רווחים הוגנת עם יצרני התוכן. ההצהרה הזאת מגיעה בתזמון לחוק חדש שעבר בשבוע האחרון בפרלמנט האירופי, אבי אומות ה-GDPR. חוק שמטרתו היא לערוך שיפוץ יסודי בחוקי הגנת זכויות יוצרים ברשת. אתרי חדשות, מה שבפרלמנט האירופי גם קוראים להם "יצרני תוכן", הם מהתומכים בשינוי החקיקה בנושא. הם טוענים שמנועי חיפוש שסורקים את הרשת, ורשתות חברתיות גדולות שמאפשרות שיתוף של לינקים לכתבות, עושים שימוש בתוכן מקורי שאתרי החדשות מייצרים וגורפים על כך רווחים מפרסומות, תוך כדי שהם מונעים במקרים רבים מהקוראים להגיע לאתר החדשות על מנת לקרוא את התוכן ולהיחשף לפרסומות שלהם עצמם. יצרני התוכן דורשים חלוקת רווחים שיוויונית יותר, והפרלמנט האירופי נוטה להסכים איתם.
רוברט: אז מה הולך לקרות?
יורי: כרגע הם העבירו חוק שאומר שצריך לשנות את החוק. לא ברור עדיין איך זה הולך להשפיע על המשווק הקטן.