תג מנג'ר – או מנהל התגיות של גוגל, מערכת שמאפשרת לערוך אינטגרציות בין האתר למערכות דאטה, חוויית משתמש ועוד ללא הצורך לערוך שינויים בתוך קוד האתר. כל זה קורה בעזרת תג אחד שיושב בתוך דפי האתר ודרכו מכניסים תגיות של מערכות צד ג'.
הכלי הזה נמצא בשימוש משנת 2012, ומאפשר למעשה לאנשי שיווק לבצע פעולות שיווקיות טכניות בתוך האתר ללא עזרת מפתח.
העדכון הנוכחי מקל למעשה על הגדרת ה-"טריגרים" שהם בעצם התניות של פקודות תג מנג'ר בנוגע למתי יש להפעיל תג מסויים.
נניח שיש לנו פיקסל של פייסבוק שהוטמע באתר דרך התג מנג'ר, וכעת אנחנו רוצים לבנות לו איוונטים, ולמשל להגדיר לאיוונט מסויים שני טריגרים, לדוגמא – צפייה של 50% מסרטון בדף נחיתה וגם הוספת מוצר לעגלת קניות, ורק אז לשחרר את האיוונט. עד היום זה למעשה היה לא אפשרי להגדיר איוונט כזה בעזרת טריגרים ונדרשו לכך מניפולציות מורכבות יותר שדרשו ידע מתקדם יותר ולעיתים אף בתכנות ג'אווה-סקריפט, כעת הפיצ'ר הזה הולך להקל מאוד על משווקים רבים שעושים שימוש יומיומי בתג מנג'ר.
מקור: simoahava.com