השבוע בטרגטת ניוז:
- פייסבוק תציג למשתמשים מידע מפורט אודות הסיבה שפוסטים מסוימים מופיעים אצלם בפיד
- גוגל משיקה "גוגל אדס אדיטור" חדש
- גוגל תוסיף Cross Device Conversions (המרות חוצות מכשירים) לכל דוחות ה-Attribution (ייחוס)
- אפשרי שגוגל מתמללת את תוכן הפודקאסטים שמועלים ל-Google Podcast ומשתמשת בתמלול בתוצאות החיפוש
- פייסבוק משיקה את ה-Ad Library (ספריית המודעות) שתאפשר לבדוק את כל המודעות הפעילות של כל מפרסמי פייסבוק
- לינקאדין מוסיפה את האפשרות להעלות מסמכים ומצגות בפוסטים אישיים ובפוסטים בקבוצות
- גוגל משחררת פיצ'רים חדשים לרגל חגיגות השנה לג'ימייל שחוגג 15 שנה מאז עלייתו לאוויר
- לינקאדין משחררת מדריך המיועד למשווקים בפלטפורמה בשם Linkedin Targeting Playbook
להאזנה בסאונדקלאוד:
להאזנה בספוטיפיי:
תמלול מלא של הפרק:
יורי: פייסבוק תציג לכם מידע מפורט אודות הסיבה שפוסטים מסוימים מופיעים אצלכם בפיד.
בהמשך למדיניות שהחלה ב-2014 כאשר פייסבוק הציגה את האפשרות לבדוק "מדוע אני רואה את המודעה הזו", פייסבוק כעת מרחיבה את האפשרות שתכלול גם פוסטים אורגניים בפיד, לרבות פוסטים מחברים.
כמו כן, גם המידע שפייסבוק משתפת אודות המודעות יהיה מורחב יותר ויכלול פירוט של תאריך העלאת פרטים אישיים למערכת הפרסום (אימייל או טלפון) ושם חברת הפרסום שמריצה עבור המפרסם את הקמפיינים.
רוברט: איזה מידע נוכל לגלות על פוסטים שעלו מחברים?
יורי: למשל אם אני רואה פוסט שאתה העלאת בפרופיל האישי שלך, פייסבוק תאמר לי שלמשל אני רואה את זה בגלל שעשיתי לך יותר לייקים מאשר לחברים אחרים ולכן היא חושבת שהפוסטים שלך רלוונטיים יותר בשבילי.
רוברט: לינקאדין מוסיפה את האפשרות להעלות מסמכים ומצגות בפוסטים אישיים ובקבוצות
לינקאדין ממשיכה להשתדרג והפעם היא מוסיפה אפשרויות שיתוף נוספות שיאפשרו למשתמשי הפלטפורמה להוסיף קבצים כגון קבצי PDF וקבצי power point לפוסטים בפיד ובקבוצות. בשלב זה אפשר להעלות קבצים רק דרך הדסקטופ אבל בקרוב זה יגיע למובייל.
יורי: גוגל משיקה גוגל אדס אדיטור חדש
מה שהיה הגוגל אדוורדס אדיטור, תוכנה לניהול קמפיינים בגוגל מהמחשב באופליין, שיתרונה המרכזי היה באפשרות לערוך שינויים מבלי לפרסם אותם ובכך להקל על תהליכי עבודה בצוות, וכן בייעול תהליכי עבודה מסוימים בעיקר בעבור חשבונות עתירי קמפיינים, מקבלת את השידרוג הראשון מאז המיתוג המחודש של גוגל אדוורדס כ-גוגל אדס. המערכת החדשה קיבלה ממשק חדש ומעוצב שאמור לשפר משמעותית את מהירות העבודה וקלות הניווט במערכת.
בין השיפורים שהוכנסו למערכת החדשה שתקרא מעתה Google Ads Editor Version 1.0:
- ניהול וביצוע פעולות במספר חשבונות פרסום במקביל.
- עדכון פעולות בלייב (Streamlined Editing), בניגוד להעלאת באלק פעולות בכל פעם.
- תמיכה בפורמטים נוספים של מודעות.
- הוסדפת 5 custom rules נוספים.
- ועוד.
רוברט: האדיטור עדיף על הממשק הוובי?
יורי: תלוי בגודל העבודה. מי שמנהל חשבונות עם אלפי מילות מפתח ומבצע שינויים לעיתים תכופות, עשוי להעדיף את האדיטור שמאפשר ניהול מסודר יותר של תהליכי עבודה.
רוברט: גוגל משחררת פיצ'רים חדשים לרגל חגיגות השנה לג'ימייל שחוגג 15 שנה מאז עלייתו לאוויר
ג'מייל משתדרגת עם הרבה מאוד פיצ'רים מעניינים. מהיום, תוכלו לתזמן את המיילים שלכם ישירות בתוך הג'ימייל ללא הצורך להשתמש באפליקציות צד שלישי. בנוסף, גוגל מאפשרת להציג אימיילים אינטרקטיביים שיאפשרו למשתמשים לבצע פעולות היישר מתוך המייל מבלי הצורך לעזוב אותו. למשל, תוכלו לבצע רכישה לבית מלון ישירות מהמייל. פיצ'ר מעניין נוסף קשור דווקא לגוגל דוקס, הפיצ'ר יאפשר לך לענות על תגובות שנמצאות בגוגל דוקס ישירות מהמייל. כמו-כן, גוגל שיפרה גם את הקומפוזר, שמעכשיו ימליץ לכם אפילו על כותרות באופן אוטומטי. בינתיים הפיצ'ר הזה לא תומך בשפה העברית.
יורי: אני עדיין משתמש באפליקצייה אינבוקס בשביל הג'ימייל. נראה לי שכל שניה הולכים למחוק אותה. לאן אני צריך לעבור עכשיו?
רוברט: בעיקרון הייתי ממליץ לך לעבור לגי'מייל יש מצב שהאפליקציה כבר נמחקה אצלך
יורי: רגע, באמת היו לי כמה ימים שקטים. בוא נבדוק….
יורי: גוגל תוסיף Cross Device Conversions (המרות חוצות מכשירים) לכל דוחות ה-Attribution (ייחוס)
עד כה, המרות חוצות מכשירים נספרו במספר דוחות בלבד – דוח מכשירים (devices), דוח מכשירים מסייעים (assisted devices), ודוח נתיבי מכשירים (devices paths), וכאשר רצינו לבדוק המרות בדוחות ייחוס אחרים, למשל דוח Assisted Conversions, הוא לא כלל מידע של המרות Cross Device. החל מה-1 במאי כלל דוחות הייחוס (Attribution) בגוגל אדס יכללו המרות חוצות מכשירים.
רוברט: מה זה דוחות ייחוס?
יורי: דוחות ייחוס Attribution נועדו לתאר למפרסם טוב יותר כיצד משפיעים ערוצי פרסום שונים על ביצועי האתר. למשל, נניח שאתה מפרסם בפייסבוק וגם בגוגל. בפייסבוק יש לך סרטון שמתאר את המוצר שלך, ובעקבותיו מגיע המשתמש לדף המוצר וקורא בו. אחרי כמה ימים, אותו משתמש נתקל בקמפיין ריטרגטינג של קידום מכירות בגוגל דיספליי נטוורק שמפנה לדף קבלת הנחה לאותו המוצר, ובעקבות כך מתבצעת רכישה. ללא דוח ייחוס, המכירה תשוייך לגוגל, ואתה כמפרסם עשוי להסיק שפייסבוק אינה עוזרת לך. אך למעשה, הפרסומת בפייסבוק היא שיצרה את העניין במוצר, וקידום המכירות דרך גוגל הוא שדחף את המשתמש לבצע את הרכישה לפני שמחיר המבצע יסתיים. ולכן אם תסתכל בדוח ייחוס, תוכל גם לראות כמה המרות נספרו לטובת ערוץ מסוים (כמו למשל במקרה שלנו, גוגל), אבל איזה ערוצי פרסום נוספים תרמו גם הם להמרות (כמו במקרה שלנו, פייסבוק).
רוברט: לינקאדין משחררת מדריך המיועד לאנשי שיווק בשם Linkedin Targeting Playbook
לינקאדין משחררת מדריך חדש ומפורט שיעזור למשתמשי הפלפורמה להבין לעומק את יכולות הטרגוט שיש למערכת של לינקאדין להציע. כל זאת בעקבות העדכונים האחרונים שלינקאדין שידרגה את מערכת הפרסום שלה ואת אפשרויות הטרגוט השונות. המדריך שכולל שלושים וארבעה עמודים מנגיש בצורה ברורה למדי את כל מה שהמפרסם צריך לדעת על טרגוט בלינקאדין.
רוברט: אפשרי שגוגל מתמללת את תוכן הפודקאסטים שמועלים ל-Google Podcast ומשתמשת בתמלול בתוצאות החיפוש
מחקר של האתר Android Police מצא כי פודקאסטים שמועלים לשירות הפודקאסטים של גוגל, הגוגל פודקאסט, מכילים תמליל של תוכן הפודקאסט.
זה לא קורה לכל פרק, ולא ברור כרגע באיזה שפות. אבל אפשרי להניח שגוגל תוכל לעשות שימוש בתמלול לצורך הצגת פרקי פודקאסטים בתוצאות החיפוש של גוגל.
יורי: פייסבוק משיקה את ה-Ad Library (ספריית המודעות) שתאפשר לבדוק את כל המודעות הפעילות של כל מפרסמי פייסבוק.
פייסבוק משדרגת שני פיצ'רים קיימים לכדי מוצר אחד. לפני כשנה, בעקבות סקנדל הפייק ניוז ופרשות ההתערבות של סוכנויות ריגול זרות בבחירות בארה"ב, פייסבוק פיתחה את ה-Ad Archive, ארכיון המודעות, שהציג את כל המודעות הפוליטיות שמפורסמות בפייסבוק בכל רגע נתון. כמו כן, כדי לשפר את השקיפות, פייסבוק השיקה את לשונית האינפורמציה בדפים עסקיים, שנתן מידע אודות מנהלי הדפים העסקיים, תאריך פתיחה של דף, וכן אפשרה הצגה של פרסומות קיימות שהדף מריץ.
כעת פייסבוק משלבת את שתי הפעילויות לתוך ה-Ad Libabry שיאפשר לחפש כל דף פייסבוק לפי שם דף או תחום פעילות, ולראות את כל המודעות הפעילות שלו, וכן יאפשר לדווח במידה והמודעה פוגענית.
רוברט: כמה זה הולך לעזור למפרסמים לרגל אחר המתחרים?
יורי: בגדול מי שרצה מאוד לרגל, יכול היה להיחשף למודעות הללו גם ללא הכלי הזה. בסופו של דבר, הכלי לא מאפשר לגמרי לנתח את האסטרטגיה של המפרסם, כי למשל התקציב מוצג ברמת מודעה בודדות וניתן כטווח של סכומים. ככה שאי אפשר לחשב כמה כסף משקיע מתחרה מסוים בטירגוט קהל ספציפי. כמו כן, חלק גדול מהטירגוט היום מבוצע ע"י רשימות קהלים והכלי לא מאפשר לדעת מי נמצא בכל רשימה. ולבסוף, אומנם הכלי מאפשר לחקור את הקריאייטיב ומערכת המסרים של הלקוח, אבל אלו הם גם דברים שיותר קשה להעתיק. נסיון לשכפל אותם ממותג אחד לשני יכול להסתיים בלא יותר ממפח נפש.