פרויקט ה-Facebook News שמטרתו לסייע לערוצי חדשות בעולם לקבל חשיפה מועדפות בפייסבוק, וכן לספק חוויית קריאת חדשות משופרות בזכות השמת דגש על עובדות ורלוונטיות, תורחב לארצות נוספות.
Facebook News הושקה לפני שנה בספטמבר 2019 בארה"ב במטרה לסייע לעיתונאים וערוצי תקשורת לעשות שימוש טוב יותר בפלטפורמה, ולשפר את איכות צריכת החדשות של משתמשי פייסבוק דרך האפליקציה.
בשנים האחרונות פייסבוק צפתה כיצד ערוצי מדיה גדולים מאמצים את הלייב-סטרים של יוטיוב ויוצקים לתוכו תוכן רב לגמרי בחינם, לרוב אפילו ללא הפעלת המוניטיזציה של יוטיוב. מנגד, צריכת חדשות בפייסבוק הסתכמה בקריאת כותרות, קליט-בייטים ו-פייק ניוז.
כדי לענות מצד אחד על הצורך בשיפור חוויית השימוש בפייסבוק, ומצד שני להתגונן מפני הביקורת המופנית כלפי פייסבוק בעקבות הבמה שהיא מעניקה לפייק ניוז וקליק בייטס, פייסבוק החליטה לעשות פרויקט בשיתוף עיתונאים וחברות מדיה.
כעבור שנה פייסבוק מבקשת למנות מספר ציוני דרך, וכן לפתוח את הפרויקט לארצות נוספות בהן בריטניה, גרמניה, צרפת, הודו וברזיל.
לפי פייסבוק, בקרב אתרי החדשות שהשתתפו בפרויקט גדלה סך התנועה הנוספת מפייסבוק בכ-95% . כלומר, Facebook News כמעט מכפילה את כמות התנועה האורגנית שמגיעה מהניוזפיד לאתרי חדשות (כ-200 אתרי חדשות השתתפו בפרויקט עד כה).
מקור: about.fb.com