פייסבוק הגישה תביעה נגד אזרחים על פיתוח ושימוש בתוסף סקרייפינג

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י יורי שוב

מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.

פייסבוק תובעת 2 אזרחים מפורטוגל בגין פיתוח ושימוש בתוכנת סקרייפינג. פייסבוק טוענת שבעזרת תוסף לדפדפן כרום הנתבעים הטעו משתמשים, במטרה לאסוף מידע על פעילות הפייסבוק שלהם.

בחודש אוגוסט האחרון פייסבוק תבעה 2 חברות ישראליות בגין פיתוח תוספי סקרייפינג. זאת לא הייתה הפעם הראשונה שפייסבוק עושה זאת, אבל זאת הפעם הראשונה שפייסבוק לא תובעת חברה, אלא תובעת ישירות אזרחים שנתפסו עוסקים בפעילות דאטה סקרייפינג.

דאטה סקרייפינג הינה פעולה טכנית במהלכה תוכנת מחשב סורקת תכנים מתוך דפי אתר אינטרנט. התוכן הנסרק מועבד באמצעות תוכנות אשר "חולטות" ממנו נתונים מספריים, פרטים אישיים ועוד. הדאטה שמתקבל עבור ניתוח אנליטי, כך שניתן להפיק ממנו תובנות עסקיות. תובנות אלו בדר"כ נמכרות למפרסמים המעוניינים להשתמש במידע זה לצורך אופטימזציית הפעילויות השיווקית.

במקרה האחרון, פייסבוק תובעת 2 אזרחים מפורטוגל, אשר לפי פייסבוק השתמשו בזהות עסקית בשם Oink and Stuff, ופיתחו תוסף לדפדפן כרום.

התוסף הטעה את האנשים שהתקינו, ואף כי נכתב למשתמשים שהתוסף אינו אוסף מידע אישי, התוכנה הכילה קוד זדוני שהוסתר, וביצע פעילות ריגול (Spyware).

כאשר משתמשים שהתקינו את התוסף בדפדפנים שלהם נכנסו לאתר פייסבוק, התוסף העתיק ושמר למסד נתונים את הפרטים האישיים שלהם כגון: שם, קוד משתמש, מגדר, גיל, סטטוס מערכות יחסים, ומידע נוסף שהיה זמין בפרופיל הפייסבוק שלהם.

בפייסבוק טוענים שפעילותה דאטה סקרייפינג מפירה את תנאי השימוש בפלטפורמה, ואת חוק מסדי הנתונים הפורטוגלי.

בפייסבוק ציינו שמות של 4 תוספים שצמד הנתבעים פיתח וניתן היה להתקינם דרך חנות התוספים של דפדפן כרום: Web for Instagram plus DM, Blue Messenger, Emoji keyboard, Green Messenger.

למידע נוסף על תביעת פייסבוק >>> about.fb.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן