אתר Search Engine Journal מדווח כי מפרסמים מתחילים לקבל אימייל מפייסבוק בו היא מודיעה כי תגביל את אפשרות הדיווח על ייחוס ההמרות (Attribution) ל-7 ימים בלבד, במקום החלון המקסימלי של 28 יום שהתאפשר עד כה.
באימייל פייסבוק מציינת כי הסיבה לכך נעוצה בתקנות הפרטיות החדשות שהתקבלה לאחרונה במספר מדינות ואזורים בעולם, אך לא ציינה אילו בדיוק. ב-2017 האיחוד האירופי החל לאכוף את תקנות ה-GDPR אשר הטילו מגבלות על בעלי אתרים ומערכות פרסום באיסוף מידע אודות גולשיהם, דבר שהביא לצמצום משמעותי של המידע אשר חברות כמו פייסבוק וגוגל משתפות עם המפרסמים אודות ביצועי הקמפיינים, וכן הגביל את אפשרויות פילוח הקהלים על בסיס דאטה.
מדינת קליפורניה, וברזיל אמצו השנה תקנות ברוח דומה.
לפני כשבועיים דיווחנו על כוונתה של גוגל להגביל את את דוח מונחי החיפוש (Search Terms) אשר מציג למפרסם את מונחי החיפוש שהוזנו בפועל בידי הגולשים במנוע החיפוש טרם הקליקו על המודעה.
סביר להניח כי בקרוב נראה מגבלות נוספות, ואפשרי להניח שחלון הייחוס בגוגל אדס יוגבל גם כן ל-7 ימים.
למנהלי קמפיינים בפייסבוק חשוב לציין כי לא תהיה לשינוי זה השפעה על ביצועי הקמפיינים באופן ישיר, שכן בעת ניהול קצמפיין באופטימיזציית המרות, תהליך למידת המכונה של פייסבוק לוקח בחשבון אך ורק המרות בייחוס של עד 7 יום. אך יכולת הדיווח והתובנות הנוספות המתקבלות במערכת הדוחות כאשר המרות משוייכות למודעות בחלון באורך של 28 יום צפויה להיעלם בקרוב.
כמו כן, ברירת המחדל במערכת הדוחות נכון להיום הינה לפי חלון ייחוס של עד 28 יום מאז שגולש הקליק על המודעה. מפרסמים הרוצים לבדוק כיצד יראו דוחות ביצועי הקמפיינים לפי חלון 7 יום, יכולים לגשת כבר עתה למערכת הדוחות ולהשוות את הדיווח לפי אורך חלון הייחוס הרצוי.
מקור: searchenginejournal.com