פייסבוק תגביל את חלון הייחוס (Attribution) ל-7 יום בלבד

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

נכתב ע"י רוברט נחום

מייסד ומנכ"ל טופנדה. מומחה שיווק וקידום אפליקציות, ASO, יועץ לחברות בתחומי השיווק הדיגיטלי, המובייל ו-התוכן.

אתר Search Engine Journal מדווח כי מפרסמים מתחילים לקבל אימייל מפייסבוק בו היא מודיעה כי תגביל את אפשרות הדיווח על ייחוס ההמרות (Attribution) ל-7 ימים בלבד, במקום החלון המקסימלי של 28 יום שהתאפשר עד כה.

באימייל פייסבוק מציינת כי הסיבה לכך נעוצה בתקנות הפרטיות החדשות שהתקבלה לאחרונה במספר מדינות ואזורים בעולם, אך לא ציינה אילו בדיוק. ב-2017 האיחוד האירופי החל לאכוף את תקנות ה-GDPR אשר הטילו מגבלות על בעלי אתרים ומערכות פרסום באיסוף מידע אודות גולשיהם, דבר שהביא לצמצום משמעותי של המידע אשר חברות כמו פייסבוק וגוגל משתפות עם המפרסמים אודות ביצועי הקמפיינים, וכן הגביל את אפשרויות פילוח הקהלים על בסיס דאטה.

מדינת קליפורניה, וברזיל אמצו השנה תקנות ברוח דומה.

לפני כשבועיים דיווחנו על כוונתה של גוגל להגביל את את דוח מונחי החיפוש (Search Terms) אשר מציג למפרסם את מונחי החיפוש שהוזנו בפועל בידי הגולשים במנוע החיפוש טרם הקליקו על המודעה.

סביר להניח כי בקרוב נראה מגבלות נוספות, ואפשרי להניח שחלון הייחוס בגוגל אדס יוגבל גם כן ל-7 ימים.

למנהלי קמפיינים בפייסבוק חשוב לציין כי לא תהיה לשינוי זה השפעה על ביצועי הקמפיינים באופן ישיר, שכן בעת ניהול קצמפיין באופטימיזציית המרות, תהליך למידת המכונה של פייסבוק לוקח בחשבון אך ורק המרות בייחוס של עד 7 יום. אך יכולת הדיווח והתובנות הנוספות המתקבלות במערכת הדוחות כאשר המרות משוייכות למודעות בחלון באורך של 28 יום צפויה להיעלם בקרוב.

כמו כן, ברירת המחדל במערכת הדוחות נכון להיום הינה לפי חלון ייחוס של עד 28 יום מאז שגולש הקליק על המודעה. מפרסמים הרוצים לבדוק כיצד יראו דוחות ביצועי הקמפיינים לפי חלון 7 יום, יכולים לגשת כבר עתה למערכת הדוחות ולהשוות את הדיווח לפי אורך חלון הייחוס הרצוי.

חלון ייחוס פייסבוק Attribution

מקור: searchenginejournal.com

רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?

יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל

כתובות נוספות שיעניינו אותך

רייטינג הטלוויזיה לאנשי דיגיטל טרגטת

רייטינג הטלוויזיה – מדריך מקיף לאנשי דיגיטל

פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד

עדכון חדשות שיווק דיגיטלי שבועי. הישארו מעודכנים עם הידיעות המשפיעות ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

תגיד שמעת שגוגל...

רוצה להישאר בעניינים עם כל הדברים החשובים שקרו בעולם השיווק הדיגיטלי? אף אחד לא צריך לדעת שאנחנו דואגים לך ככה

דילוג לתוכן