מלווה חברות וארגונים בשלבי התכנון ו-הביצוע של אסטרטגיות דיגיטל, בדגש על ניהול ערוצי פרסום, קמפיינים ממומנים, דאטה ואנליטיקה. מייסד ו-VP Growth בחברת טופנדה המתמחה בהענקת שירותי שיווק מקצועיים לחברות סטארטאפ וטכנולוגיה.
פייסבוק הודיעה למשתמשי כל האנליטיקס שלה, כי הגישה ל-Facebook Analytics תחסם לחלוטין ב-30 ליוני 2021. פייסבוק לא הסבירה את הסיבה לסגירת השירות, ואלפי אנשי שיווק ישארו מאוכזבים.
מי שנכנס בימים האחרונים לדאשבורד של פייסבוק אנליטיקס, גילה את ההודעה המטרידה הבאה:
בבלוג התמיכה שלה, פייסבוק כתבה כי השימוש בכלי ייחסם בחל מה-30 ליוני השנה. הדוחות הקיימים במערכת ישארו זמינים לצפייה או להורדה כקובץ CSV עד התאריך הנקוב.
פייסבוק הציגה את כלי ה-Facebook Analytics בשלהי שנת 2017. בשנים האחרונות נראה היה כי הכלי יכול לתת פייט אפילו למערכת הגוגל אנליטיקס הפופולרית.
הפייסבוק אנליטיקס אסף וניתח את התנהגות הגולשים באתרים ובדפי האינטרנט בהם הוטמע הפיקסל של פייסבוק.
חוויית השימוש בפייסבוק אנליטיקס הייתה עדיפה על גוגל אנליטיקס. הכלי אפשר יצירת פאנלים בפשטות, וכן מעקב ריטנשיין, מדידת LTV ועוד.
כמו כן, הכלי היה אפקטיבי יותר בניתוח ביצועי תנועת גולשים שהגיעו לאתר דרך קמפיינים ממומנים בפייסבוק, ואיזן במעט את ההטייה של גוגל אנליטיקס לטובת הקמפיינים הממומנים של גוגל אדס.
בפייסבוק לא הסבירו את הסיבה לסגירת הכלי המצוין, אך ניתן לשער כי מדובר בהמשך המגמה לצמצום הגישה לנתוני שימוש והתנהגות גולשים כחלק מההתאמה למציאות החדשה בנושאי פרטיות ומעקב ברשת, שפייסבוק עוברת בשנים האחרונות.
בפייסבוק הזמינו את המשתמשים לעשות שימוש בכלים הנוספים העומדים לרשותם, כדי להבין את תהליכי הפרסום והשיווק בפייסבוק ואינסטגרם.
הכלים הקיימים כיום מלמד הפייסבוק אנליטיקס:
Facebook Business Suite: הביזנס מנג'ר החדש של פייסבוק אשר מכיל מידע אודות מעורבות משתמשים עם עמוד פייסבוק עסקיים וחשבונות אינטסגרם.
Ads Manager: מערכת הפרסום של פייסבוק בה ניתן לקבל דוחות אודות ביצועי מסעות הפרסום.
Events Manager: לוג אשר מציג מספר מצומצם של דוחות בנוגע לאיוונטים המתקבלים דרך הפיקסל של פייסבוק או ה-Conversion API.
לעדכון הרשמי של פייסבוק בנוגע לסיום דרכו של הפייסבוק אנליטיקס >>> facebook.com
רוצה לקבל את כל העדכונים כשהם חמים?
יותר מ-1,000 מקצועני שיווק כבר הצטרפו לרשימת התפוצה במייל
פרסום באינטרנט הוא המובן מאליו בימינו. אף כי מאז 2019 יותר ממחצית מתקציבי הפרסום בעולם מופנים לדיגיטל, הדרך של הענף לפסגה לא בהכרח הייתה חלקה ומהירה. בואו נראה כיצד התפתח הפרסום באינטרנט בשלושת העשורים האחרונים…
דו"ח חדש של לינקדאין עוסק בשינויים בסביבת העבודה, לרבות ייצוג מגדרי בתפקידי שיווק שונים. במוקד – נשים מאיישות כ-60% מתפקידי השיווק, וכ-52% מתפקידי ניהול השיווק…